Η πρώτη σύλληψη αφορούσε τον πλοίαρχο του επιβατηγού οχηματαγωγού ταχύπλοου «Champion Jet 3», της Seajets, καθώς δεν υπάκουσε σε σχετική έκκληση του λιμενάρχη Θήρας. Το πλοίο αναχώρησε από το λιμάνι της Θήρας νωρίτερα από την προκαθορισμένη ώρα, κάτι που θεωρείται παράνομο με βάση την ισχύουσα νομοθεσία, ενώ, παρότι εκλήθη να επιστρέψει, ο πλοίαρχος αγνόησε τις εντολές του Λιμεναρχείου, με αποτέλεσμα να μην επιβιβαστούν στο πλοίο επτά επιβάτες που διέθεταν εισιτήρια, οι οποίοι προωθήθηκαν στον προορισμό τους με μέριμνα του τοπικού ναυτικού πράκτορα.
Ο πλοίαρχος κλήθηκε μέσω διαύλου VHF να επιστρέψει στο λιμάνι της Θήρας, χωρίς όμως να δώσει απάντηση. Με τον κατάπλου του πλοίου στο λιμάνι του Πειραιά, στελέχη του Α’ Λιμενικού Τμήματος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά τον συνέλαβαν και προχώρησαν στις προβλεπόμενες διαδικασίες.
Λίγο νωρίτερα, τα στελέχη του Λιμεναρχείου Ραφήνας προχώρησαν στη σύλληψη του πλοιάρχου του «Fast Ferries Andros», της Fast Ferries, για παράβαση των άρθρων για «επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία». Σύμφωνα με όσα ανέφερε το Λιμεναρχείο Μυκόνου, το πλοίο προκάλεσε υψηλό κυματισμό στην πολυσύχναστη παραλία «Αγιος Στέφανος». Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστούν δύο γυναίκες, ενώ παρασύρθηκαν στη θάλασσα ξαπλώστρες και προσωπικά αντικείμενα.
Στις αρχές του μήνα, στη Σκόπελο, ο έντονος κυματισμός που προκλήθηκε από το πλοίο της γραμμής «Super Star», της Seajets, οδήγησε σε μεγάλες ζημιές στα ιστιοφόρα που ήταν δεμένα στο λιμάνι. Λόγω της σοβαρότητας του συμβάντος και των έντονων αντιδράσεων, ο κυβερνήτης του πλοίου, Στυλιανός Καρβέλης, έστειλε επιστολή προς τον αντιπλοίαρχο του Λιμενικού Σώματος, Γεώργιο Γκάρα, και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σκοπέλου.
Στην επιστολή του ανέφερε ότι «σε καμία περίπτωση δεν είχαμε και δεν έχουμε πρόθεση να προκαλέσουμε αναστάτωση στους ιδιοκτήτες των σκαφών, κίνδυνο καταστροφών, αλλά και να θέσουμε σε κίνδυνο τη σωματική τους ακεραιότητα». Παράλληλα, ισχυρίζεται ότι η είσοδος του πλοίου στο λιμάνι έγινε όπως προβλέπεται και το πρόβλημα με τον έντονο κυματισμό προκλήθηκε λόγω των ιδιαίτερων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν εκείνη την ημέρα.
Εκτός των ζημιών, οι καθυστερήσεις των δρομολογίων για συγκεκριμένες γραμμές τείνουν να γίνουν ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Με τον Αύγουστο να είναι ο πλέον δύσκολος μήνας για την ελληνική ακτοπλοΐα, οι σκέψεις όλων είναι στην ασφαλή διαχείριση όλων των απαιτητικών περιστατικών. Πρόσφατα έκανε το γύρο του Διαδικτύου μαρτυρία επιβάτη για τις πολύ δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν στο δρομολόγιο Σίφνος – Πειραιάς με το «Champion Jet 2», που μετέτρεψαν το ταξίδι σε πραγματικό εφιάλτη. Οι φωτογραφίες που ανήρτησε έδειχναν το μέγεθος της έντασης, δημιουργώντας προβληματισμό γιατί το πλοίο εξαρχής αναχώρησε με τέτοιες δυσμενείς συνθήκες.
«(…) Tο πλοίο άρχισε να χτυπά μερικά δυνατά κύματα και τα αυτοκίνητα άρχισαν να πετάνε πάνω-κάτω, σε σημείο που τσακίζονται μεταξύ τους. Ημασταν ακόμα μέσα στο αυτοκίνητό μας και δεν μπορούσαμε να βγούμε, και μέχρι τότε κάναμε εμετό και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Οι άνθρωποι μπροστά μας προσπαθούσαν να περπατήσουν για να βγουν από το επίπεδο του αυτοκινήτου, αλλά πετάχτηκαν στο έδαφος (…). Το προσωπικό φώναζε στους ανθρώπους να κατέβουν στο πάτωμα! Μέρος της οροφής κατέρρευσε (…). Στη συνέχεια η θάλασσα έγινε ακόμα πιο αγριεμένη και περισσότερα πράγματα έσπασαν γύρω από ανθρώπους που ούρλιαζαν και φώναζαν».
Ειδήσεις σήμερα
Βρέθηκε θεραπεία για τη φαλάκρα;
Ολυμπιακοί Αγώνες: Ξέσπασε σε λυγμούς η Κορακάκη – Γιατί εγκατέλειψε τον αγώνα
Ακίνητα: Αυξάνεται ο αριθμός των Airbnb
Φόρος έως 200 ευρώ σε 100.000 «σκαφάτους»