Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επισκέφθηκε χθες το πρωί, μαζί με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, το 7ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων, το οποίο έχει εξοπλιστεί με τους νέους διαδραστικούς πίνακες διδασκαλίας. Ο Κ. Μητσοτάκης πέρασε από τις σχολικές αίθουσες και συνομίλησε με τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, ενώ παρακολούθησε το διαδραστικό σύστημα μάθησης στην Ε’ τάξη Δημοτικού.
«Μία από τις κεντρικές μας προτεραιότητες είναι να σας δώσουμε παραπάνω ευελιξία να διαμορφώνετε εσείς τον τρόπο με τον οποίο θέλετε να διδάξετε τα παιδιά, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία που σας δίνουμε», ανέφερε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας πως «η μεγάλη ευκαιρία που προσφέρεται είναι ακριβώς να ανακαλύψετε όλες τις δυνατότητες αυτού του καινούργιου εργαλείου».
Σε συνδυασμό με τα ψηφιακά αποθετήρια, πολλά εκ των οποίων έχουν ήδη δημιουργηθεί και εμπλουτίζονται από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οι εκπαιδευτικοί θα αξιοποιήσουν ψηφιακό υλικό το οποίο θα είναι μέσω του πίνακα προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές, ενώ δύνανται να σχεδιάζουν τον κορμό του μαθήματός τους βάσει του διαθέσιμου υλικού και ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης.
Όπως και στην περίπτωση των 117.000 κιτ ρομποτικής, τα οποία έχουν φτάσει στα σχολεία, οι διαδραστικοί πίνακες αποτελούν ένα μέρος της ψηφιακής μετάβασης που επιχειρείται στα σχολεία.
Το ολοκληρωμένο πρόγραμμα που σχεδιάζει το ΙΕΠ θα είναι διαθέσιμο με την εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών στα σχολεία, που αφορούν από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο, καθώς προβλέπει αντικατάσταση των υπαρχόντων σχολικών εγχειριδίων από το πολλαπλό βιβλίο. Σε αυτό περιλαμβάνονται επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών, πολλαπλές ψηφιακές πηγές, εκπαιδευτικό υλικό, «σενάρια» μαθημάτων.
Εικονικές περιηγήσεις
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Τα ψηφιακά αποθετήρια τα οποία θα είναι προσβάσιμα σε όλη την τάξη μέσω των διαδραστικών πινάκων θα περιλαμβάνουν πηγές με τη μορφή πολυμέσων όπως βίντεο, προσομοιώσεις και εικονικές περιηγήσεις και προβλέπεται να είναι διαθέσιμα όχι μόνο εντός της τάξης αλλά και μέσω των τάμπλετ και των κινητών.
Με τη χρήση της νέας τεχνολογίας, το υπ. Παιδείας και το ΙΕΠ στοχεύουν στο να αναμορφώσουν τον τρόπο διδασκαλίας, με σκοπό να «κερδηθεί» το ενδιαφέρον των μαθητών.
Στο μάθημα της Ιστορίας το ΙΕΠ εξετάζει πλήθος σεναρίων με «στοίχημα» να εξελιχθεί σε ένα από τα αγαπημένα των μαθητών. Για παράδειγμα, στη διδασκαλία για τη Μάχη του Μαραθώνα, οι μαθητές θα μπορούν μέσω QR codes που «διαβάζονται» από το κινητό τους να μεταφερθούν σε βίντεο με προσομοίωση της μάχης. Αντίστοιχα, σε κεφάλαια που αφορούν τα μουσεία, μπορούν να «μεταφερθούν» σε μια εικονική περιήγηση στο Λούβρο. Στη συνέχεια, το μάθημα μεταβάλλεται και προσαρμόζεται στις ψηφιακές πηγές που έχουν στη διάθεσή τους μαθητές και εκπαιδευτικοί.
Μεταξύ των νέων εκπαιδευτικών πρακτικών που εξετάζονται και προωθούνται είναι η ανεστραμμένη τάξη, όπου ο μαθητής «αναλαμβάνει» για λίγο το ρόλο του καθηγητή στο πλαίσιο ενός project, αλλά και το «gamefication», το οποίο προσπαθεί να μετατρέψει το μάθημα σε παιχνίδι.
Ειδήσεις σήμερα
Εκλογές 2023: Σήμερα στη Βουλή η τροπολογία «μπλόκο» στο κόμμα του Κασιδιάρη
Νίκος Ανδρουλάκης: Αποκάλυψε το πρόσωπο που προτείνει για πρωθυπουργό [βίντεο]