Από το 2021, την τελευταία φορά που η Ενωση έκανε την αντίστοιχη έρευνα, η συνολική εικόνα των ελληνικών λιμανιών παραμένει ίδια: τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, ανάγκη για μεγάλες εκβαθύνσεις, επικίνδυνα-τυφλά και αχαρτογράφητα σημεία, σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια των επιβατών και των ναυτικών.
Πολυσύχναστα λιμάνια όπως της Νάξου, της Σούδας, δηλαδή των Χανίων, της Πάρου και της Τήνου, αλλά και τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, όπως του Πειραιά, της Πάτρας και τα προς ιδιωτικοποίηση, Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας, δημιουργούν σοβαρές ανησυχίες στους πλοιάρχους.
Για τα 65 λιμάνια που αναφέρονται μέσα στην έκθεση οι Ελληνες καπετάνιοι έχουν υποβάλει βελτιωτικές προτάσεις. Σοβαρά σχόλια έχουν υποβάλει για την Αίγινα, την Αλόννησο, τα δύο λιμάνια της Αμοργού, την Ανάφη, τα Αντικύθηρα, τη Ζάκυνθο, την Ηρακλειά, τα δύο λιμάνια της Ικαρίας, την Κάσο, την Κεφαλλονιά, τη Λέσβο, τη Σαντορίνη, τη Σαμοθράκη, τη Σκιάθο, τη Σκόπελο, τη Σχοινούσα και τη Χάλκη, όπου απαιτούνται άμεσες εργασίες.
Νάξος
«Ο προβλήτας της Νάξου έχει υποστεί ζημιά στο κρηπίδωμα, όπου βρίσκεται η μοναδική δέστρα που μπορεί να δεθεί ο κάβος. Το υποθαλάσσιο κρηπίδωμα έχει μετακινηθεί και έχει βγει προς τα έξω. Ο μεγάλος αριθμός αφιξο-αναχωρήσεων πλοίων κατά την καλοκαιρινή περίοδο επιδεινώνουν τη φθορά με τις προπελιές, αυξάνοντας τις πιθανότητες για ολική καθίζηση», αναφέρεται στην έκθεση.
Πάρος
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
Εξέχουν οι ράγες, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να γλιστράει. Επιπλέον υπάρχει κίνδυνος ζημιάς, σε περίπτωση σκαλώματος καταπέλτη σε κάποια από τις ράγες. Σε σημεία ο προβλήτας δεν είναι ίσιος, με αποτέλεσμα να μην στρώνουν σωστά οι καταπέλτες. Τα τουριστικά σκάφη που δραστηριοποιούνται στην είσοδο, έξοδο και αγκυροβόλιο του λιμένα, κινούνται χωρίς έλεγχο, ενώ σύμφωνα με τους πλοιάρχους υπάρχει δυσκολία ευκρίνειας του υφάλου Λευκής Σπίθας κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Κατά τη θερινή περίοδο πρέπει οι πλοίαρχοι να προσδέσουν με δύο καταπέλτες, να αποβιβάσουν κατά μέσο όρο 600 -700 επιβάτες και οχήματα. Με την αποβίβαση των πρώτων οχημάτων, το λιμάνι μπλοκάρει για αρκετή ώρα και ειδικά με δυνατούς ανέμους τίθεται θέμα ασφάλειας για τους επιβάτες που αποβιβάζονται.
Σούδα (Χανιά)
Οι καβοδέτες δεν διαθέτουν πλωτό μέσο, έτσι ώστε κατά την πρόσδεση στον προβλήτα Ανδριάς η πρόσδεση της πλώρης να γίνεται με καθυστέρηση, ενώ σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις για το πλήρωμα, το πλοίο και το προσωπικό στεριάς. Ο προβλήτας όπου ελλιμενίζεται το πλοίο έχει μήκος 160 μέτρα, ενώ το μήκος του πλοίου είναι 214 μέτρα, δηλαδή πάνω από 50 μέτρα προεξέχουν, με αποτέλεσμα το πλοίο να βρίσκεται εκτεθειμένο και να κινδυνεύει σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Η ράμπα χρήζει επισκευής, διότι προεξέχουν τα σίδερα από την αλλοίωση που έχει υποστεί το τσιμέντο. Οι πλοίαρχοι ζητούν άμεση απομάκρυνση ναυαγίου ιστιοπλοϊκού σκάφους που έχει βυθιστεί κοντά στην είσοδο του αλιευτικού λιμανιού και εγκυμονεί κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα.
Τήνος
Στο σημείο όπου βρίσκεται ο κόκκινος φανός παρουσιάζονται εκτεταμένες ρηγματώσεις, οι οποίες εκτείνονται μέχρι τουλάχιστον κάτω από τη θαλάσσια επιφάνεια και για αυτό ελλοχεύει σοβαρότατος κίνδυνος στην πρώτη ισχυρή κακοκαιρία με άνεμους από νότιες διευθύνσεις (οι οποίες είναι συνήθεις στην ανοιξιάτικη περίοδο), να παρασυρθεί από τον κυματισμό ή να καταρρεύσει. Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια, τα οποία δεν είναι ορατά και με τους νότιους άνεμους, αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα, συμβαίνει το αντίθετο.
Ειδήσεις σήμερα
Ισπανία: Εξαρθρώθηκε δίκτυο που μετέφερε μετανάστες στις ΗΠΑ και την Ευρώπη
Πυροσβεστική: 35 πυρκαγιές το τελευταίο εικοσιτετράωρο σε όλη την χώρα
Δωροληψία υπαλλήλου ΕΦΚΑ: Τα sms με το «παζάρι» για το «φακελάκι»