Η πλατφόρμα, η οποία σχεδιάστηκε μετά από συνεργασία των υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, διασφαλίζει ότι τηρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδιαφερομένων για την ίδια Αρχή Eκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.
Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Eκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.
«Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών», αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος είναι το γεγονός ότι μέσα σε 10 μόλις ώρες από την ενεργοποίηση του id.gov.gr κλείστηκαν 56.205 ραντεβού από τα 422.000 που είναι διαθέσιμα μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2024. Τα περισσότερα ραντεβού κλείστηκαν για την Αττική, αγγίζοντας τις 25.000, και ακολούθησαν η Κεντρική Μακεδονία με περισσότερα από 10.000 και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
Για τον προγραμματισμού των ραντεβού:
– Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς Taxisnet, επιλέγει στην αίτησή του Αρχή Εκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
– Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Εκδοσης που έχει επιλέξει.
– Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
– Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο e-mail που έχει δηλώσει.
Σημειώνεται ότι ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας, ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Εκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα, και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.