Μάλιστα, οι συγκεκριμένοι καλούνται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες που προκύπτουν σε όλη την Ελλάδα! Οι σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό λόγω περικοπών, μετατάξεων και συνταξιοδοτήσεων «μπαλώνονται» κατά καιρούς με εξαμηνιαίες συμβάσεις και «μπλοκάκια».
Οπως καταγγέλλει στον «Ελεύθερο Τύπο» ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης, αυτή τη στιγμή ο σιδηρόδρομος λειτουργεί με το 30% από αυτό που προβλέπει το οργανόγραμμα.
«Δεν ευθύνεται μόνο μία κυβέρνηση, είναι διαχρονικά τα προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηρόδρομο. Η Πολιτεία επίσημα έχει αναγνωρίσει ότι ο ΟΣΕ, η κρατική εταιρία συντήρησης της υποδομής, για να λειτουργήσει με ασφάλεια πρέπει να έχει 2.100 άτομα. Αυτή τη στιγμή υπηρετούμε 740-750 άτομα. Αυτό δεν είναι ευθύνη των εργαζομένων. Διαχρονικά το συνδικαλιστικό κίνημα ζητούσε προσλήψεις. Εμείς και στα 2.100 άτομα βάζαμε ένσταση ως εργαζόμενοι ότι πρέπει να είναι τουλάχιστον 1.000 και βάλε άτομα πάνω για να έχουμε πλήρη ασφάλεια», επισημαίνει χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τα όσα προσθέτει ο κ. Τσικαλάκης, «στο τελευταίο οργανόγραμμα, το οποίο δεν έχει καμία διαφορά με τα προηγούμενα, οι θέσεις που περιγράφονται είναι 2.100 (στην υποδομή του ΟΣΕ, σταθμάρχες, κλειδούχους, τεχνίτες, συντηρητές γραμμής και ηλεκτρικών συστημάτων, αλλά και διοικητικό προσωπικό)».
Το παράδοξο, βέβαια, δεν είναι μόνο ότι τελικά εργάζεται σχεδόν το 1/3 του προσωπικού, αλλά το γεγονός ότι από τους 740 – 750, μόλις 400 άτομα είναι εκείνα που βρίσκονται στην υποδομή, δηλαδή είναι σταθμάρχες, κλειδούχοι, τεχνικοί γραμμής και ηλεκτρικών συστημάτων.
Κλείνουν σταθμοί
Τα τελευταία χρόνια, οι συνεχείς συνταξιοδοτήσεις σταθμαρχών και κλειδούχων, σε συνδυασμό με τη μη έγκριση προσλήψεων, επιδείνωσαν περαιτέρω την κατάσταση στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Χαρακτηριστικό της έλλειψης του προσωπικού είναι το γεγονός ότι κατά καιρούς αναγκάζονται να κλείσουν ενδιάμεσοι από τους κεντρικούς σταθμούς!
Για τους σταθμάρχες, αναμένεται να γίνουν 73 προσλήψεις με «μπλοκάκι» και με σύμβαση 6 μηνών.
Αττική Οδός: Αυτοκίνητο εξετράπη της πορείας του - Καθυστερήσεις στο σημείο [χάρτης]
Στους μηχανοδηγούς τα πράγματα είναι λίγο καλύτερα. Οπως εξηγεί στον «Ε.Τ.» ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κώστας Γενηδούνιας, από το 2017 έως σήμερα έχουν γίνει 220 προσλήψεις μηχανοδηγών ενώ έχουν προγραμματιστεί για τον προσεχή Σεπτέμβριο 29 – 30 ακόμα. Σήμερα, όπως εξήγησε ο κ. Γενηδούνιας, είναι περισσότεροι από 300 μηχανοδηγοί συνολικά, ενώ με τις προσθήκες που αναμένονται και με το απαιτούμενο έργο δεν θα υπάρχουν θέματα υποστελέχωσης.
Πέρα, όμως, από το μειωμένο σημαντικά προσωπικό, υπάρχουν σοβαρά προβλήματα τόσο στο δίκτυο όσο και στα συστήματα ασφαλείας.
Οπως εξηγεί ο κ. Γενηδούνιας, τα συστήματα ασφαλείας είναι μεν εγκατεστημένα, ωστόσο έχουν λεηλατηθεί, είναι ασυντήρητα, δεν λειτουργούν και κάποια από αυτά δεν λειτούργησαν και ποτέ. Οι σταθμάρχες εργάζονται επί της ουσίας στα τυφλά, καθώς τα ηλεκτρονικά μέσα δεν λειτουργούν από το 2000, αλλά και τα πλέον σύγχρονα, όπως το ETCS (European Traffic Control System – το οποίο προστατεύει από το ανθρώπινο λάθος), δεδομένου ότι παρελήφθησαν σε διαφορετικές εργολαβίες, με αποτέλεσμα να παραμένουν σχεδόν όλα ανενεργά λόγω μη συνδεσιμότητας των λογισμικών τους. Σύμφωνα με τους εργαζομένους, τα συστήματα που θα υπεδείκνυαν τις θέσεις των τρένων και θα αποτελούσαν τη δικλίδα ασφαλείας για την αποτροπή ατυχημάτων αγοράστηκαν, αλλά δεν λειτούργησαν ποτέ…
Ενας σταθμάρχης, αντί για δύο, στη Λάρισα
Το τμήμα της Λάρισας είναι από το Παλαιοφάρσαλο έως το Πλατύ, το οποίο ανά περιόδους έχει μεγάλη κίνηση. Μάλιστα, κατά το παρελθόν σε αυτό το τμήμα υπήρχαν δύο σταθμάρχες κατόπιν εντολής του προϊσταμένου επιθεώρησης λόγω της αυξημένης κίνησης εμπορευματικών τρένων τον Σεπτέμβριο και επιβατικών τους καλοκαιρινούς μήνες με προορισμό τον Βόλο. Δηλαδή, έμπαινε και δεύτερος σταθμάρχης για να εξυπηρετήσει τον πρώτο. Αυτό, βέβαια, όπως εξηγεί ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, έχει σταματήσει εδώ και 6 – 7 χρόνια, ενώ σήμερα είναι μόνιμα ένας, όπως και το βράδυ της Τρίτης που έγινε η τραγωδία.
Ειδήσεις σήμερα
Τέμπη: Αναβαθμίζεται η έρευνα – Σε εφέτη ανακριτή η υπόθεση
Ωρωπός: Σε αργία με απόφαση Πλεύρη ο ένας υπάλληλος του ασθενοφόρου – Δούλευε και στο ΕΣΥ