Ειδικότερα, την Τετάρτη τέθηκε σε διαβούλευση το σχέδιο Τεύχους Διακήρυξης για τη διαγωνιστική διαδικασία ανανέωσης στόλου λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με αναθέτουσα Αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τελικούς ωφελούμενους τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ.
Πιο συγκεκριμένα, αφορά 700 οχήματα με προεπιλογή αναδόχων για ηλεκτρικά λεωφορεία βραχείας, καθώς και ταχείας φόρτισης αλλά και τρόλεϊ σύγχρονης τεχνολογίας κίνησης.
Ανοιχτή διαδικασία
Σύμφωνα με το υπουργείο, θα προκηρυχθεί σε μορφή συμφωνίας-πλαίσιο με ανοικτή διαδικασία μέσω ΕΣΗΔΗΣ, η οποία εκτιμήθηκε σε συνέχεια ενδελεχούς ανάλυσης ως η πλέον πρόσφορη για την επίτευξη του βέλτιστου αποτελέσματος.
Ολες οι προτάσεις-παρατηρήσεις, που θα υποβληθούν στο πλαίσιο της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης, θα αξιολογηθούν από τη Διεύθυνση Επιβατικών Μεταφορών του υπουργείου. Η διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης ορίζεται σε 25 ημέρες από την ανάρτησή της στον ιστότοπο του ΕΣΗΔΗΣ, δηλαδή έως και τις 4 Αυγούστου 2024.
Καφετζού στα Μέγαρα: Πώς έφαγαν από ηλικιωμένο 850.000 ευρώ - «Βρέθηκα μπλεγμένος για ένα οικόπεδο»
«Με τη συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιδιώκει την προμήθεια ενός μεγάλου αριθμού νέων οχημάτων, ικανού να συμβάλει καθοριστικά στην περεταίρω ανανέωση του γηρασμένου στόλου των Οργανισμών Αστικών Συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Στόχος μας είναι η διαρκής βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό, η εξασφάλιση της προσβασιμότητας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ο περιορισμός της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του μεταφορικού έργου, που εκτελούν οι οδικές συγκοινωνίες. Προχωράμε συντεταγμένα και με συνέπεια σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για την επίτευξή του» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα έναν διαγωνισμό για 211 νέα λεωφορεία ντίζελ σε Ανατολική και Δυτική Αττική. Επίσης, το ΥΠΟΜΕ έχει ολοκληρώσει τους δύο διαγωνισμούς με Γάλλους και Ιταλούς για 300 λεωφορεία φυσικού αερίου στην Αθήνα, ενώ εκτιμάται ότι τα πρώτα θα φτάσουν Σεπτέμβριο με Οκτώβριο και μέχρι το τέλος του 2025 στο σύνολό τους.
Αύγουστο με Σεπτέμβριο σε δημόσια διαβούλευση ο ΚΟΚ
Στο μεταξύ, όπως έκανε γνωστό η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε ενημερωτική συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους, μέχρι τον Σεπτέμβριο πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση ο νέος ΚΟΚ.
Ανάμεσα στις αλλαγές που θα προβλέπονται, συγκαταλέγονται και τροποποιήσεις στα όρια ταχύτητας. Με τον νέο ΚΟΚ θα προβλέπεται ανώτατο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές στα 30 από 50 χλμ/ώρα – παρά τις ενστάσεις που φαίνεται να υπάρχουν από κάποιους δήμους. Ταυτόχρονα, πέριξ των σχολείων οι οδηγοί θα έχουν όριο τα 20 χλμ/ώρα, ενώ αντίθετα θα αυξηθεί από τα 120 στα 130 χλμ/ώρα σε ορισμένους αυτοκινητόδρομους.
Παράλληλα, οι ποινές θα αφορούν κυρίως στον οδηγό και όχι στο όχημα. Αυτό σημαίνει ότι θα εξακολουθούν να προβλέπονται χρηματικά πρόστιμα, αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης και βαθμοί ποινής στο point system, αλλά όχι αφαίρεση των πινακίδων κυκλοφορίας.