Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η λογική που διέπει την πρόταση των κοινοπραξιών είναι η αύξηση να εφαρμοστεί σταδιακά ώστε να μην επιβαρυνθεί ο χρήστης των εθνικών οδών κατευθείαν με το 12% που δικαιούνται οι παραχωρησιούχοι, ενώ φέρονται να μην παραιτούνται από το αίτημα για αποζημίωση από το Δημόσιο επειδή δεν εφάρμοσαν τα όσα αναφέρουν οι συμβάσεις που έχουν υπογράψει με το Δημόσιο.
Το… ιστορικό
Ειρήνη Μουρτζούκου: Αναβλήθηκε για τις 28 Νοεμβρίου η δίκη της - Αφέθηκε ελεύθερη
Υπενθυμίζεται ότι οι εταιρίες βάσει των συμβάσεων παραχώρησης κάθε χρόνο δύναται να αναπροσαρμόσουν τα διόδια με βάση το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Το ζήτημα που αντιμετωπίζεται τούτη την περίοδο ξεκινά από πέρυσι (2022) όταν οι παραχωρησιούχοι αιτήθηκαν την αναπροσαρμογή των διοδίων με βάση τον πληθωρισμό (12%). Τότε υπαναχώρησαν ουσιαστικά γιατί τους ζητήθηκε από την κυβέρνηση λόγω των εκλογών.
Επανήλθαν φέτος τον Ιούλιο ανακοινώνοντας αρχικά στο υπουργείο ότι θα αυξήσουν τα διόδια από τις 11 Αυγούστου και στη συνέχεια την 1η Σεπτεμβρίου.
Λίαν προσφάτως ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας σε ανακοίνωσή του επεσήμανε ότι η βούληση της κυβέρνησης ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023, και προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν τα εναλλακτικά σενάρια. Σε αυτά περιλαμβάνεται και η μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 13% έτσι ώστε η όποια αύξηση να μην αποτυπωθεί στον τελικό καταναλωτή. Μια τέτοια απόφαση θα σημαίνει απώλειες 69 εκατ. ευρώ. για την Πολιτεία λένε οι ειδικοί.