Τα τελευταία χρόνια οι αντιδράσεις των κατοίκων του Βροντάδου είναι έντονες για τον «πόλεμο» μεταξύ των ενοριών του Αγίου Μάρκου και της Παναγίας της Ερειθιανής, έθιμο που έχει ρίζες στα βάθη των αιώνων και αναβιώνει παραδοσιακά στη Χίο κάθε αναστάσιμη νύχτα.
Χίος: Έξω φρενών οι οπαδοί του ρουκετοπόλεμου
Θεωρούν υπερβολική την αστυνόμευση των τελευταίων ημερών, καθώς έχουν επιστρατευθεί μέχρι και drone και κιάλια νυχτερινής όρασης για τον εντοπισμό των ρουκετών. Επίσης, απειλούν ότι δεν θα τηρήσουν το έθιμο αν δεν σταματήσει η υπερβολική αστυνομοκρατία.
Χίος κάτοικοι του Βροντάδου: «Φυλάμε να μην καεί το σπίτι μας»
Ο Μανώλης Λαμπρινάκης, κάτοικος της περιοχής, ανέφερε στον ΣΚΑΪ: «Αναγκαστικά είμαστε μέσα και φυλάμε να μην καεί το σπίτι μας. Όπως βλέπετε το σπίτι είναι ακριβώς κάτω από το καμπαναριό. Ακούσαμε το δήμαρχο της Χίου ότι τα έθιμα δεν ξεριζώνονται με εισαγγελικές και αστυνομικές παρεμβάσεις. Άρα αναλαμβάνει πλήρως την ευθύνη αν το σπίτι μου πάρει φωτιά είναι υπεύθυνος εκείνος.
Δεν μπορώ να βάλω σύρματα, την τελευταία φορά που το κάναμε λόγω των ισχυρών ανέμων πήγαν να σκοτωθούν πέντε άτομα. Αυτή τη λαχτάρα δεν θέλω να την ξαναζήσω. Φανταστείτε να έπεφτε αυτό το πρόχειρο κατασκεύασμα. Γι αυτό δεν μπορώ να βάλω τέτοια πράγματα.
Να συνεχιστεί με κάποια μέτρα ασφαλείας. Έχει προταθεί να γίνει εκτός κατοικημένης περιοχής».
Χίος: Το εξώδικο των κατοίκων
Φέτος, με εξώδικη διαμαρτυρία, προς όλες τις αρμόδιες αρχές, ζητούν να σταματήσει το «έθιμο», που όπως λένε, βάζει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές και περιουσίες. Ο δικηγόρος τους διευκρίνισε πως επιθυμία των κατοίκων δεν είναι η κατάργηση του εθίμου, αλλά η μεταφορά του σε μη κατοικημένη περιοχή, όπως για παράδειγμα, η παραλία του Βροντάδου.
Μεταξύ άλλων στο εξώδικο αναφέρουν ότι «στην περιοχή του Βροντάδου έχει επικρατήσει παρανόμως, όπως μαρτυρά και η κατάθεση το 2016 σχετικής βουλευτικής τροπολογίας για την νομιμοποίηση του φαινομένου, που όμως, δεν υπερψηφίστηκε από το Κοινοβούλιο, εν είδει εθίμου, η εκτόξευση ρουκετών μεταξύ των εκκλησιών των δύο ενοριών της περιοχής, του Αγίου Μάρκου και της Παναγίας της Ερυθιανής, κατά την Αναστάσιμη Ακολουθία, το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου. Κάθε χρόνο, δίχως τον παραμικρό έλεγχο από την Πολιτεία και τις αρμόδιες προς τούτο αστυνομικές Αρχές, αλλά και χωρίς την παραμικρή κύρωση σε βάρος των συμμετεχόντων στην εν λόγω παράνομη δραστηριότητα, παρασκευάζονται και εκτοξεύονται δεκάδες χιλιάδες ρουκέτες, οι οποίες υποτίθεται ότι στοχεύουν τον τρούλο και το καμπαναριό της απέναντι εκκλησίας. Την ίδια στιγμή όμως, στοχεύουν κυριολεκτικά τα σπίτια μας και τις περιουσίες μας, ενώ θέτουν σε προφανή κίνδυνο τις ζωές μας. Άλλωστε, το Πάσχα του 2007 δύο συμπολίτες μας είχαν υποστεί καθολικά εγκαύματα από τον ρουκετοπόλεμο».
Ειδήσεις σήμερα
Καιρός σήμερα Μεγάλη Πέμπτη: Ηλιοφάνεια και ζέστη
Διονύσης Παπαγιαννόπουλος: Τα τελευταία του χρόνια
Μεγάλη Πέμπτη: Τι συμβολίζει κατά την Εκκλησία – Ο Μυστικός Δείπνος και η προδοσία του Ιούδα