Σήμερα, 330 Δημοτικά και 330 Γυμνάσια θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, με τα αποτελέσματα να είναι ανώνυμα και τις επιδόσεις να μην προσμετρούνται στη σχολική επίδοση του μαθητή. Αν και η πολιτική ηγεσία έχει ξεκαθαρίσει σε όλους τους τόνους, ότι η ελληνική Pisa, η οποία έχει σχεδιαστεί βάσει της φιλοσοφίας του ομώνυμου διεθνούς διαγωνισμού του ΟΟΣΑ, στόχο έχει να λειτουργήσει ως ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτικών ηγεσιών και των αρμόδιων φορέων για βελτιωτικές κινήσεις στην εκπαιδευτική διαδικασία βάσει των ελλείψεων που παρατηρούνται στους μαθητές, η ΟΛΜΕ επιμένει κάθε χρόνο να προκηρύσσει απεργία για να μπλοκάρει τη διεξαγωγή του.
Αδιέξοδο
Ο διάλογος μεταξύ συνδικαλιστών και πολιτικών ηγεσιών σε αυτό το ζήτημα έχει αποδειχθεί αδιέξοδος τα τελευταία χρόνια. Εντύπωση όμως προκαλεί η επιμονή της ΟΛΜΕ για το μπαράζ απεργιών και αποχών που έχει προκηρύξει για διάφορα θέματα (αξιολόγηση, εξετάσεις Pisa), παρά το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί της έχουν γυρίσει την πλάτη.
Το 2022 πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η διενέργεια του διαγωνισμού, με την ΟΛΜΕ να προκηρύσσει στάση εργασίας, η οποία κρίθηκε παράνομη από το δικαστήριο και η ΑΔΕΔΥ να τη στηρίζει με προκήρυξη νέας στάσης εργασίας. Ακριβώς το ίδιο σκηνικό επαναλαμβάνεται και φέτος, με την ίδια σειρά γεγονότων.
Μειοψηφία
Μόνο που το 2022, από το σύνολο των 600 σχολείων, μόλις 15 δεν συμμετείχαν και αυτό σύμφωνα με στοιχεία που δόθηκαν τότε από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας, δεν αφορούσε μόνο τη συμμετοχή στην απεργία, αλλά και κρούσματα Covid ή την αντίθεση κάποιων γονέων.
Το 2022 η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη στάση εργασίας δεν ξεπέρασε το 5%, ενώ το 2023, το κάλεσμα των συνδικαλιστών αποδείχθηκε γι’ ακόμη μια φορά άσφαιρο, καθώς μόλις το 3,5% συμμετείχε στην απεργία.