«Αν λοιπόν θέλει η Πολιτεία να δώσει ελεύθερη πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση, ας το κάνει. Ομως, ας το κάνει όπως πρέπει. Με τις αντίστοιχες θέσεις καθηγητών, τις αντίστοιχες υποδομές, τις αντίστοιχες προδιαγραφές ασφαλείας, τις αντίστοιχες δαπάνες εκπαίδευσης και φοιτητικής μέριμνας. Αν δεν μπορεί, ας μην το κάνει στο βαθμό που το κάνει η Γερμανία (που αύξησε τις δαπάνες για τα πανεπιστήμιά της κατά 30%), ας το κάνει τουλάχιστον στο βαθμό που το κάνει η Τουρκία!», αναφέρει στην επιστολή του ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Παράλληλα, παραθέτει μία σειρά στοιχείων για την αναλογία φοιτητών – διδασκόντων σε πανεπιστήμια του εξωτερικού και της Ελλάδας. Στα πιο δημοφιλή διδακτικά αντικείμενα, πλην της Ιατρικής, παρατηρείται τεράστια δυσαναλογία φοιτητών και καθηγητών.
Το θέμα είχε απασχολήσει και τον υπουργό Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου όταν πήρε την απόφαση να μειώσει δραστικά τις θέσεις σε Ιδρύματα που έχουν επιβαρυνθεί στο παρελθόν, μια και η προοπτική αύξησης της χρηματοδότησης δεν φαντάζει εφικτή. Λίγες μέρες αργότερα την πήρε πίσω «σπάζοντας» τη μείωση σε δύο χρόνια. Σημειώνεται ότι και πριν από λίγα χρόνια, η προσφυγή δύο μόλις σχολών (των αρχιτεκτονικών ΕΜΠ και ΑΠΘ) στο ΣτΕ και η δικαίωσή τους ήταν αρκετή για να τινάξει το σύστημα των μετεγγραφών στον αέρα, με τους προσφεύγοντες να προβάλλουν το επιχείρημα της υποβάθμισης της ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
Ενδεικτικά, το Πανεπιστήμιο Κρήτης είχε ζητήσει τα δύο τελευταία χρόνια 1.840 θέσεις εισακτέων. Πέρσι έλαβε 2.910, ενώ φέτος 2.721 θέσεις.
Ιωάννινα: Ι.Χ βγήκε στο χείλος του γκρεμού στους Λυγκιάδες - Διασώθηκαν οι τρεις επιβάτες
Γαβρόγλου για Ιστορία
Παίζει με τα χρονοδιαγράμματα και τις λέξεις ο υπουργός Παιδείας για το θέμα της Ιστορίας. Δεν θα αφαιρεθούν τα ήδη υπάρχοντα κεφάλαια στα βιβλία αλλά εξετάζεται το πώς θα ενταχθούν καινούργια. Αυτό δήλωσε σε χθεσινή του συνέντευξη, επιχειρώντας δειλά δειλά να ανοίξει το διάλογο για το θέμα. Βέβαια, κανείς δεν μίλησε για απάλειψη κεφαλαίων αλλά για περιορισμό στη διδασκαλία ορισμένων γεγονότων. Αλλωστε, το να διατηρηθούν κεφάλαια στην Ιστορία δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα διδαχθούν, πόσω μάλλον ότι θα εξεταστούν. Η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου έδειξε το δρόμο, στέλνοντας φέτος οδηγία σε εκπαιδευτικούς να διδάξουν συνοπτικά -άρα και να μην εξεταστούν- στρατιωτικά γεγονότα που αφορούσαν την εκστρατεία του Μ. Αλεξάνδρου, προκαλώντας αντιδράσεις από φιλολόγους.
Παράλληλα, ο υπουργός κρίνει ότι δεν χρειάζεται κάποιο χρονοδιάγραμμα στην Ιστορία, ανοίγοντας έναν ακόμα αέναο διάλογο, αντάξιο του «μαραθωνίου» που συνεχίζεται ακόμα και αφορά στις αλλαγές στο Λύκειο και τις Πανελλαδικές.
Ελπίδα Οικονομίδη
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου