Σύμφωνα με τον διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Κέρκυρας, Λεωνίδα Ρουμπάτη, «ο 21χρονος φέρει μόνο ενδείξεις αφυδάτωσης, ενώ του γίνονται όλες οι εξετάσεις».
Γύρω στις 11:30 π.μ, ο 21χρονος έφτασε στην Κέρκυρα για να εξεταστεί από γιατρούς. Πάντως, η κατάστασή της υγείας του κρίνεται καλή, παρά την ολοκλήρωση 53 ωρών από το ξέσπασμα της φωτιάς μέχρι τη στιγμή της διάσωσής του. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Λευκορώσος βρισκόταν σε καμπίνα, όπου η θερμοκρασία ήταν κάπως χαμηλότερη από ό,τι στο υπόλοιπο πλοίο.
«Πείτε μου ότι ζω» φέρονται να ήταν οι πρώτες λέξεις που είπε ο Λευκορώσος στους διασώστες. Επιπλέον, είπε πως ανά φάσεις άκουγε φωνές άλλων επιβατών, γεγονός που δημιούργησε αισιοδοξία στους διασώστες.
Την είδηση επιβεβαίωσε και ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης. «Οι προσπάθειες ανεύρεσης των αγνοουμένων θα συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση», είπε ο κ. Πλακιωτάκης. Επιπλέον, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής είπε πως ο Λευκορώσος επιζών φέρεται να βρισκόταν εντός της λίστας επιβατών.
«Όταν ξέσπασε η φωτιά κοιμόμουν. Όταν ξύπνησα και κατάλαβα ότι ξέσπασε φωτιά, προσπάθησα να βρω δίοδο διαφυγής αλλά δεν τα κατάφερα. Υπήρχε πολύ υψηλή θερμοκρασία και αποφάσισα να μείνω στην καμπίνα του φορτηγού. Έμεινα για δύο ημέρες και άναβα τα φώτα του φορτηγού σποραδικά για να βλέπω τι γίνεται, γιατί φοβόμουν μην πιάσει φωτιά στο γκαράζ που βρισκόμουν» είπε ο 21χρονος που κατάφερε να επιζήσει συνεχίζει: «άκουγα συνέχεια θορύβους αλλά δεν μπορώ να ξέρω από πού προέρχονταν. Βγήκα την τρίτη ημέρα που κατάλαβα ότι είχε πέσει η θερμοκρασία και για να σιγουρευτώ έπιασα τις λαμαρίνες με τα χέρια μου. Έψαχνα στα τυφλά και τελικά είδα μια πινακίδα που έγραφε «έξοδος κινδύνου». Την ακολούθησα και κατάφερα να βγω από το σημείο που ήμουν».
Ειδικοί εξήγησαν στον ΣΚΑΙ τι μπορεί να συνέβη και ο νεαρός οδηγός κατάφερε να βγει σώος από ένα γκαράζ, που σύμφωνα με τους κανονισμούς θα έπρεπε να είναι κλειδωμένο…
«Πιθανόν να είχαν κλειστεί κάποιοι κάπου και το μυστήριο το μεγάλο είναι πως βρέθηκε κάπου αέρας γιατι όλα αυτά είναι τοξικά μέσα» ανέφερε ο Ναυτιλιακός Σύμβουλος Γιώργος Ξηραδάκης.
Η είδηση της διάσωσης του νεαρού οδηγού από το φλεγόμενο πλοίο έκανε τον γύρο του κόσμου.
Νεκρά βρέφη στην Αμαλιάδα: Τι κατάθεσε η μητέρα του Παναγιωτάκη για την Ειρήνη
Φωτιά στο πλοίο Euroferry Olympia: Έλληνας οδηγός ο άνδρας που εντοπίστηκε απανθρακωμένος
Νεκρός εντοπίστηκε, ένας από τους 11 αγνοούμενους του φλεγόμενου πλοίου Euroferry Olympia.
Η σορός αναγνωρίστηκε από τους οικείους του και πρόκειται για 58χρονο Έλληνα, που εγκλωβίστηκε και βρήκε μαρτυρικό θάνατο, στην καμπίνα του φορτηγού του.
Ομάδες διάσωσης της ιδιωτικής εταιρίας που συνεργάζεται με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi, καθώς και Έλληνες διασώστες έχουν ανέβει στο πλοίο και προσπαθούν να εντοπίσουν τους υπόλοιπους αγνοούμενους.
Μετά τη διάσωση του 21χρονου Λευκορώσου νωρίτερα σήμερα, έχουν αναπτερωθεί οι ελπίδες για τον εντοπισμό και τη διάσωση περισσότερων αγνοουμένων, των οποίων ο συνολικός αριθμός ανέρχεται στους 11, μετά την ασφαλή απομάκρυνση του Λευκορώσου.
Υπενθυμίζεται πως ο 21χρονος φέρεται να είπε στην ομάδα διάσωσης ότι άκουγε τις φωνές άλλων επιβατών, όχι όμως τις τελευταίες ώρες πριν τη διάσωσή του.
Euroferry Olympia: Τι απαντά ο όμιλος Grimaldi στο Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών
Ο όμιλος Grimaldi, η πλοιοκτήτρια δηλαδή εταιρεία του Euroferry Olympia, εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία το πλοίο είχε ελεγχθεί από τις ελληνικές αρχές την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου.
Η ανακοίνωση έρχεται ως απάντηση στις καταγγελίες του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος σχετικά με τις συνθήκες του ταξιδιού των μελών του στο «Euroferry Olympia».
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι το πλοίο υποβλήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου «σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει επίσης πως «σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση» κι ότι «αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi».
Προστίθεται ότι «εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ομίλου Grimaldi:
«Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».
Φωτιά στο Euroferry Olympia: Τα τρία πλοία που έχουν πάρει φωτιά μέσα σε 8 χρόνια και τα αμείλικτα ερωτήματα
Μέσα σε 8 χρόνια, τρία πλοία που εκτελούν το δρομολόγιο Ελλάδα-Ιταλία έχουν πάρει φωτιά εν πλω. «Norman Αtlantic», «Olympic Champion» και τώρα «Euroferry Olympia» τυλίχθηκαν στις φλόγες, με την πυρκαγιά να ξεκινά πάντα από το γκαράζ των πλοίων.
Μετανάστες που ανεβαίνουν παράνομα μέσα στα αμπάρια, οδηγοί που κοιμούνται μέσα στα φορτηγά τους, κακή συντήρηση των ηλεκτρικών του πλοίου, των θυρών ασφαλείας και των συστημάτων πυρασφάλειας είναι οι πρώτες αιτίες για την πρόκληση πυρκαγιάς και για τη μη έγκαιρη αντιμετώπισή της.
Και στα τρία ναυτικά ατυχήματα Αρχές, πολίτες και εμπειρογνώμονες συγκλίνουν στα ίδια ερωτήματα. Στο πρόσφατο ατύχημα του «Euroferry Olympia», οι ευνοϊκές καιρικές συνθήκες συνέβαλαν στην άμεση απομάκρυνση των επιβατών, ωστόσο για μία ακόμα φορά επιβάτες υπήρχαν στο γκαράζ, ενώ άγνωστος είναι ο πραγματικός αριθμός των αγνοουμένων.
» «Euroferry Olympia» • 18/02/2022: Λίγο μετά τις 4 τα ξημερώματα, καπνοί «πνίγουν» τα καταστρώματα των αυτοκινήτων. Στις 04:25 οι επιβάτες ενημερώνονται και σε μία ώρα τουλάχιστον 278 άτομα έχουν διασωθεί από το φλεγόμενο σκαρί. Αγνωστος παραμένει ο πραγματικός αριθμός των αγνοουμένων, καθώς οι Αρχές επίσημα έχουν ταυτοποιήσει την παρουσία δύο παράνομων μεταναστών, γεγονός που ενισχύει τους φόβους για περισσότερους.
» «Olympic Champion» • 28/09/2019: Το «Olympic Champion» μετέφερε 538 επιβάτες και 293 οχήματα, ενώ αριθμούσε 75μελές πλήρωμα. Το πλοίο είχε αναχωρήσει για Βενετία από την Πάτρα. Από την πυρκαγιά που ξέσπασε τραυματίστηκαν πέντε άτομα. Η φωτιά είχε ξεκινήσει από το γκαράζ προκαλώντας ζημιές σε πολλές νταλίκες. Ωστόσο, επίσημα δεν υπήρξαν αγνοούμενοι. Και σε αυτό το περιστατικό είναι άγνωστο αν υπήρχαν λαθραίοι επιβάτες.
» «Norman Atlantic» • 28/12/2014: Λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά, το «Norman Atlanitc» με 427 επιβάτες και 56 μέλη πληρώματος έπιασε φωτιά στο στενό του Οτράντο, στην Αδριατική Θάλασσα. Η φωτιά προκάλεσε τον θάνατο 11 ανθρώπων. Εννέα από τα θύματα, όλοι επιβάτες (τρεις Ελληνες, δύο Ιταλοί, δύο Γερμανοί, ένας Τούρκος και ένας Γεωργιανός) είχαν περισυλλεγεί από τη θάλασσα, ενώ στο πλοίο βρέθηκαν δύο απανθρακωμένα πτώματα. Ακόμα και σήμερα περισσότεροι από δέκα άνθρωποι θεωρούνται αγνοούμενοι. Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Ηγουμενίτσα – Ανκόνα. Η φωτιά ξεκινά από το κατάστρωμα των οχημάτων. Οι 478 επιβάτες έντρομοι προσπαθούσαν να καταλάβουν τι συμβαίνει, ενώ τα 8 μποφόρ δυσκόλευαν την επιχείρηση διάσωσης η οποία ξεκίνησε με σημαντική καθυστέρηση. Το πλήρωμα, όπως κατήγγειλαν, ήταν άφαντο και ανεκπαίδευτο. Tο σύστημα κατάσβεσης ενεργοποιήθηκε σε λάθος κατάστρωμα, ενώ σωστική λέμβος έπεσε στη θάλασσα χωρίς επιβάτες. Η επιχείρηση διάσωσης κράτησε συνολικά 36 ώρες.
Καταγγελίες και αμείλικτα ερωτήματα
«Οι ναυτιλιακές εταιρίες, το υπ. Ναυτιλίας, οι λιμενικές Αρχές γνωρίζουν και έχουν διαπιστώσει σε παρόμοια περιστατικά διαμονή οδηγών και συνοδηγών σε καμπίνες φορτηγών οχημάτων, ενώ υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για την ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβαινόντων του πλοίου», αναφέρει η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ), με την Ενωση Ναυτών (ΠΕΝΕΝ) να καταγγέλλει ότι σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, τόσο μέσα από το πλοίο όσο και από σχετικές δηλώσεις επιβατών και οδηγών προκύπτουν τα παρακάτω:
- Παράνομα, κατά εξοργιστική παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας, υπήρχαν οδηγοί οι οποίοι κοιμούνταν μέσα στα αυτοκίνητά τους στον χώρο του γκαράζ. Οι μόνοι που δεν έχουν ευθύνη για αυτό είναι οι εργαζόμενοι οδηγοί, η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στις κάκιστες συνθήκες ενδιαίτησης (καμπίνες), στα πανάκριβα εισιτήρια, χωρίς να παραγνωρίζεται και το γεγονός ότι πολλές φορές δεν υπάρχει επάρκεια στις καμπίνες…
- Με το πλοίο επίσης ταξίδευε χωρίς εισιτήριο μικρός αριθμός μεταναστών, οι οποίοι στην απόγνωσή τους να βρουν διέξοδο για τις χώρες που έχουν προορισμό, είχαν μπει στο πλοίο και βρίσκονταν σε φορτηγά οχήματα. «Ενώ το πλοίο φέρεται ότι επιθεωρήθηκε από τις αρμόδιες Αρχές στις 24/1/2022, διαπιστώνεται ότι δεν λειτούργησε το σύστημα πυρανίχνευσης, πυρόσβεσης, δεν υπήρχε το διαθέσιμο προσωπικό για τον διαρκή έλεγχο στα γκαράζ, ενώ τα αυτοκίνητα δεν τηρούσαν τις προβλεπόμενες μεταξύ τους αποστάσεις».
Ελεγχος
Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό σύστημα καταγραφής των ελέγχων σε πλοία που δραστηριοποιούνται στα ευρωπαϊκά λιμάνια, το «Euroferry Olympia» στις 16 Φεβρουαρίου, σε έλεγχο που διενήργησαν στελέχη του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας λίγο πριν τον απόπλου, είχε δεχτεί 4 παρατηρήσεις που έχρηζαν διόρθωσης. Συγκεκριμένα, οι Ελληνες λιμενικοί σημείωσαν ότι τα εγχειρίδια του πλοίου για την πυρασφάλεια ήταν ελλιπή. Το Βιβλιάριο Λειτουργίας Πυρασφάλειας παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες και οδηγίες για την ασφάλεια λειτουργίας του πλοίου τόσο στο λιμάνι όσο και εν πλω σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Εγχειριδίου Εκπαίδευσης Ασφαλείας, όπως και το σχέδιο εκκένωσης κατά τη διάρκεια πυρκαγιάς. Οι λιμενικοί σημείωσαν -επίσης- ελλείψεις στην καθαριότητα και στις συνθήκες υγιεινής στις εγκαταστάσεις αναψυχής, τροφοδοσίας και τραπεζαρίας, ενώ κατέγραψαν ότι στους χώρους εργασίας δεν λειτουργεί ο εξαερισμός σύμφωνα με τα πρωτόκολλα.
Η ΠΕΜΕΝ θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα σε ό,τι αφορά στην πυρκαγιά στο «Euroferry Olympia». Συγκεκριμένα: Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς; • Λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης; • Εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου; • Πώς αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωσή της; • Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου; • Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, των 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με τη μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου;
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Ουκρανία: Βομβαρδισμούς καταγγέλουν Ουκρανοί και Ρώσοι αυτονομιστές – Τζόνσον: Δεν σκέφτεται λογικά ο Πούτιν
- Euroferry Olympia: Βρέθηκε ζωντανός και διεσώθη Λευκορώσος επιβάτης – Άκουγε φωνές άλλων επιβατών
- Τροχαίο ατύχημα στη Συγγρού – Διέφυγε ο οδηγός που το προκάλεσε [βίντεο]
- ΣΥΡΙΖΑ: Σχέδιο για αλλαγή ονόματος και χρώματος – Τι εισηγούνται στον Τσίπρα
- Γιώργος Κύρτσος: Το παρασκήνιο της διαγραφής του
- Ουκρανία-Ανάλυση: 12 ερωτήσεις και απαντήσεις για την ουκρανορωσική κρίση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr