Σε συνέχεια προηγούμενου μηνύματος, σορός άνδρα ανασύρθηκε από στελέχη του Π.Σ. στο E/Γ-O/Γ EUROFERRY OLYMPIA.
Συνεχίζονται οι ενέργειες έρευνας και διάσωσης.— Πυροσβεστικό Σώμα (@pyrosvestiki) February 20, 2022
Η σορός αναγνωρίστηκε από τους οικείους του και πρόκειται για 58χρονο Έλληνα, που εγκλωβίστηκε και βρήκε μαρτυρικό θάνατο, στην καμπίνα του φορτηγού του.
Ομάδες διάσωσης της ιδιωτικής εταιρίας που συνεργάζεται με την πλοιοκτήτρια εταιρεία Grimaldi, καθώς και Έλληνες διασώστες έχουν ανέβει στο πλοίο και προσπαθούν να εντοπίσουν τους υπόλοιπους αγνοούμενους.
Μετά τη διάσωση του 21χρονου Λευκορώσου νωρίτερα σήμερα, έχουν αναπτερωθεί οι ελπίδες για τον εντοπισμό και τη διάσωση περισσότερων αγνοουμένων, των οποίων ο συνολικός αριθμός ανέρχεται στους 11, μετά την ασφαλή απομάκρυνση του Λευκορώσου.
Υπενθυμίζεται πως ο 21χρονος φέρεται να είπε στην ομάδα διάσωσης ότι άκουγε τις φωνές άλλων επιβατών, όχι όμως τις τελευταίες ώρες πριν τη διάσωσή του.
Euroferry Olympia: Τι απαντά ο όμιλος Grimaldi στο Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών
Η ανακοίνωση έρχεται ως απάντηση στις καταγγελίες του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος σχετικά με τις συνθήκες του ταξιδιού των μελών του στο «Euroferry Olympia».
Συγκεκριμένα, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι το πλοίο υποβλήθηκε στις 16 Φεβρουαρίου «σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποστηρίζει επίσης πως «σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση» κι ότι «αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi».
Προστίθεται ότι «εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου».
Αναλυτικά η ανακοίνωση του ομίλου Grimaldi:
«Σε σχέση με τους πρόσφατους ισχυρισμούς του Συνδικάτου/Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΟΦΑΕ) σχετικά με υποτιθέμενες κακές συνθήκες ταξιδιού των μελών του στο πλοίο Euroferry Olympia, το οποίο πήρε φωτιά τη νύχτα της 18ης Φεβρουαρίου 2022, ο όμιλος Grimaldi επιθυμεί να προβεί στην ακόλουθη δήλωση.
Όπως και τα άλλα πλοία του ομίλου Grimaldi, το Euroferry Olympia υποβάλλεται σε τακτικό καθαρισμό και απολύμανση τόσο των καμπινών όσο και των κοινόχρηστων χώρων, ενώ οι εργασίες συντήρησης είναι συνήθη πρακτική. Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
Σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς (σύμβαση SOLAS κ.λπ.), απαγορεύεται αυστηρά η πρόσβαση των επιβατών στα καταστρώματα του γκαράζ, όσο το πλοίο βρίσκεται σε πλεύση. Αυτός ο κανόνας ασφαλείας εφαρμόζεται αυστηρά από τα πλοία του ομίλου Grimaldi. Επιπλέον, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο κανόνας αυτός τηρείται από όλους τους επιβάτες επί του πλοίου, ιδίως από τους οδηγούς φορτηγών, η εκκένωση του χώρου φορτίου ελέγχεται πριν από τον απόπλου και οι καθορισμένες ομάδες πληρώματος περιπολούν τακτικά στα καταστρώματα του γκαράζ κατά τη διάρκεια του πλου.
Εάν κάποιος οδηγός φορτηγού αποφασίσει με δόλο να κρυφτεί στο φορτηγό του, αυτή η συμπεριφορά αποτελεί κατάφωρη παράβαση των διεθνών κανονισμών και των κανόνων του ομίλου Grimaldi, η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια του ιδίου και του πλοίου.
Όσον αφορά τους ισχυρισμούς του ΣΕΟΦΑΕ περί υπεράριθμων κρατήσεων του Euroferry Olympia στην Ηγουμενίτσα το βράδυ της 18ης Φεβρουαρίου, πρόκειται για άλλη μια ανακριβή δήλωση, καθώς το ηλεκτρονικό σύστημα κρατήσεων (για εμπορεύματα και επιβάτες) του ομίλου Grimaldi δεν επιτρέπει καμία υπεράριθμη κράτηση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση των επιβατών, μόνο το 42% της χωρητικότητας των επιβατών ήταν κατειλημμένο κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του Euroferry Olympia στις 18ης Φεβρουαρίου 2022.
Όσον αφορά τους χώρους διαμονής των επιβατών, οι 77 καμπίνες (που αντιστοιχούν σε 308 κρεβάτια) και τα 409 ανακλινόμενα καθίσματα του πλοίου μπορούσαν εύκολα και άνετα να φιλοξενήσουν τους 239 επιβάτες (εκ των οποίων 159 οδηγοί) που ταξίδευαν στο πλοίο (για ένα ταξίδι 9 ωρών και όχι 25 ωρών, όπως εσφαλμένα αναφέρει το Σωματείο). Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι, όπως σε όλα τα πλοία του ομίλου Grimaldi, ένας ορισμένος αριθμός καμπινών διατέθηκε στους οδηγούς φορτηγών προκειμένου να ικανοποιηθούν οι ανάγκες τους. Εν προκειμένω, και οι 159 οδηγοί που βρίσκονταν στο πλοίο είχαν καμπίνα, καθώς και άλλοι 26 επιβάτες.
Τέλος, οι ισχυρισμοί ότι το Euroferry Olympia που μετέφερε φορτηγά με επικίνδυνα φορτία δεν μπορούσε να μεταφέρει και επιβάτες, αποτελούν για άλλη μια φορά ανακριβή δήλωση, καθώς το εν λόγω πλοίο είναι ένα επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο, πιστοποιημένο να μεταφέρει τόσο επιβάτες όσο και φορτία, συμπεριλαμβανομένου του φορτίου ΙΜΟ».
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Ουκρανία: Βομβαρδισμούς καταγγέλουν Ουκρανοί και Ρώσοι αυτονομιστές – Τζόνσον: Δεν σκέφτεται λογικά ο Πούτιν
- Euroferry Olympia: Βρέθηκε ζωντανός και διεσώθη Λευκορώσος επιβάτης – Άκουγε φωνές άλλων επιβατών
- Τροχαίο ατύχημα στη Συγγρού – Διέφυγε ο οδηγός που το προκάλεσε [βίντεο]
- ΣΥΡΙΖΑ: Σχέδιο για αλλαγή ονόματος και χρώματος – Τι εισηγούνται στον Τσίπρα
- Γιώργος Κύρτσος: Το παρασκήνιο της διαγραφής του
- Ουκρανία-Ανάλυση: 12 ερωτήσεις και απαντήσεις για την ουκρανορωσική κρίση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr