Γράφει η ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Στη χώρα μας κατεγράφη η υψηλότερη μεταβολή στην ευρεία χρήση του Διαδικτύου για λόγους εργασίας, αλλά και μικρή αύξηση συμμετοχής σε προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης μέσα στο 2020, χωρίς να καταφέρει, όμως, να ανεβάσει την κατάταξή της μέσα σ’ ένα χρόνο από τις τελευταίες θέσεις μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε.
Την ίδια ώρα, οι νέοι στρέφονται προς τις σπουδές της Πληροφορικής, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει τη 12η θέση στα άτομα με εκπαίδευση στην τεχνολογία της Πληροφορίας, όμως η ανεργία σε αυτό τον τομέα ξεπερνάει τα ποσοστά της γενικής ανεργίας. Ειδικότερα, η ανεργία στην ΤΠΕ είναι 20,5%, ενώ στο γενικό σύνολο 16,3%.
Χαμηλή απορρόφηση
Οι νέοι άδραξαν την ευκαιρία για σπουδές (λυκειακή, μεταλυκειακή ή Τριτοβάθμια) σε ένα πεδίο πολλά υποσχόμενο για το μέλλον, οι εταιρίες αναζητούν εξειδικευμένους εργαζομένους, όμως η απορρόφηση καταλήγει πολύ χαμηλή, όπως σημειώνουν οι επιχειρήσεις, λόγω των υψηλών μισθολογικών απαιτήσεων των εν δυνάμει εργαζομένων και της έλλειψης εργασιακής τους εμπειρίας.
Η έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ (Κέντρο Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής) για «Ενήλικες και προγράμματα διά βίου εκπαίδευσης στην περίοδο της πανδημίας» ανέδειξε πολλές πτυχές του προβλήματος όσον αφορά στις ψηφιακές δεξιότητες.
Ψηφιακά αναλφάβητοι
Θεσσαλονίκη: Άι Βασίληδες με κανό και με σανίδες sup «πλημμύρισαν» τον Θερμαϊκό Κόλπο [βίντεο]
Πολλοί πολίτες δεν είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του Διαδικτύου, με την Ελλάδα, τόσο το 2019 όσο και το 2020, να βρίσκεται στην 3η θέση, μετά τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, στα ποσοστά των ατόμων ηλικίας 25-64 ετών που δεν έκαναν χρήση Διαδικτύου τους τελευταίους τρεις μήνες από τη διενέργεια της έρευνας.
Το προφίλ αυτών των πολιτών συγκροτείται από άτομα με χαμηλό επίπεδο εκπαίδευσης (40%), ηλικιακή ομάδα 55-64 ετών (36%), μη οικονομικά ενεργούς (33%) και ανέργους (20%). Εντύπωση προκαλεί ότι ακόμα και στην ηλικία 45-54 ετών το ποσοστό αγγίζει το 17%.
Η διά βίου μάθηση, που εν μέσω πανδημίας έδινε τη δυνατότητα παρακολούθησης εξ αποστάσεως, κατέγραψε ακόμα μεγαλύτερες ανισότητες. Η Ελλάδα, το 2020 βρέθηκε στην 24η θέση μεταξύ 27 χωρών στα άτομα που παρακολούθησαν κάποια δραστηριότητα εκμάθησης μέσω Διαδικτύου. Η χώρα σημείωσε άνοδο μέσα στο 2020, όμως αυτή αφορούσε στη συντριπτική πλειονότητα άτομα με υψηλά εισοδήματα, εργαζομένους έως 34 ετών και με υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης. Αντίθετα, ελάχιστη ήταν η συμμετοχή των υπόλοιπων κατηγοριών.
Αλλά και στο εργασιακό περιβάλλον, η Ελλάδα το 2020 παρουσίασε την υψηλότερη μεταβολή στους εργαζομένους της που κάνουν χρήση του Διαδικτύου για επαγγελματικούς σκοπούς, όμως παρέμεινε «κολλημένη» στην 22η θέση μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε.
Δεξιότητες
Μικρό είναι το ποσοστό της επένδυσης των επιχειρήσεων στις ψηφιακές δεξιότητες, σύμφωνα με την έρευνα του ΚΑΝΕΠ-ΓΣΕΕ, τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Μόλις το 20% των επιχειρήσεων στην Ε.Ε. υλοποίησε το 2020 προγράμματα κατάρτισης στο πεδίο της ΤΠΕ, ενώ στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 12%. Το 35% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα εξέφρασε δυσκολία να καλύψει κενές θέσεις εργασίας σε αυτό το πεδίο με κυριότερη αιτιολογία, σε ποσοστό 69%, τις υψηλές μισθολογικές προσδοκίες των ενδιαφερομένων, σε ποσοστό 63% την έλλειψη σχετικής εργασιακής τους εμπειρίας και σε ποσοστό 54% την έλλειψη προσόντων/τίτλων.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Πάτρα:«Ψάχνουν ντε και καλά για δολοφόνο…» λέει η μητέρα των τριών παιδιών που έφυγαν από τη ζωή
- Ουκρανία: «Πόλεμος για την απόσυρση – Ρωσία: Φεύγουμε – ΝΑΤΟ: Φέρνετε νέες δυνάμεις
- Άρση μέτρων: Τέλος οι περιορισμοί στη διασκέδαση – «Πράσινο» για σχολικές εκδρομές και αρκετός κόσμος στα γήπεδα
- Τρόμος στο Παγκράτι: Έκρηξη σε πολυκατοικία που μένουν αστυνομικοί
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr