Σύμφωνα με το «Εθνος» που μεταφέρει το ρεπορτάζ, ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης επιμένει στην αναλογικότητα των προστίμων και μιλώντας στην εφημερίδα εξηγεί ότι οι αλλαγές έχουν ήδη συζητηθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής ενώ θα επιδιωχθεί ευρύτερη συναίνεση και από τα υπόλοιπα κόμματα.
Ο κ. Μαυραγάνης επιμένει ότι το εν λόγω σύστημα λειτουργεί με επιτυχία στις ΗΠΑ. Όσον αφορά στη σχέση της σύνδεσης του ύψους του προστίμου με την οικονομική κατάσταση του παραβάτη ο υφυπουργός δήλωσε ότι η διάταξη δεν είναι αντισυνταγματική και η οικονομική κατάσταση του παραβάτη θα διαπιστώνεται μέσω Taxis.
17 Νοέμβρη - Συγκλονιστικό βίντεο: Ο Γιάννης Ρίτσος απαγγέλλει τη «Ρωμιοσύνη» στην πρώτη επέτειο του Πολυτεχνείου
Για παράδειγμα ένα πρόστιμο των 100 ευρώ έχει άλλη αξία για κάποιον με εισόδημα 10.000 ευρώ το χρόνο και άλλη για κάποιον με εισόδημα 50.000 ευρώ το χρόνο.
Την ίδια στιγμή, ανάμεσα στις κύριες αλλαγές που εξετάζονται αυτή τη στιγμή είναι και η κοινωνική εργασία έτσι ώστε να αυξηθεί η κοινωνική συνείδηση των παραβατών.
Σύμφωνα με το «Εθνος» δεν θα υπάρξουν αλλαγές στα πρόστιμα για πολύ επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε τροχαία και βάζουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές. Δηλαδή για οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, για παραβίαση στοπ και άλλα. Ετσι, στα 700 ευρώ παραμένει το πρόστιμο για παραβίαση του κόκκινου και stop, στα 350 ευρώ για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, στα 100 ευρώ για τη χρήση κινητού, και από 200 ως και 2.000 ευρώ για οδηγούς που έχουν κάνει χρήση αλκοόλ.