Αυτό αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε non paper που απέστειλε η Digea – Ψηφιακός Πάροχος Α.Ε. με αφορμή δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών που αφορούν στο σοβαρό ενδεχόμενο να “κατέβουν οι διακόπτες” στον τηλεοπτικό σταθμό Mega. Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε σειρά αντιδράσεων και κινητοποίηση στους κόλπους του καναλιού, με αποτέλεσμα να επιχειρείται να βγει “στον αέρα” δελτίο ειδήσεων αύριο Δευτέρα.
Η Digea αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως εξάντλησε όλα τα περιθώρια σε ό,τι αφορά στον τηλεοπτικό σταθμό Mega. Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται, η Digea τους τελευταίους 10 μήνες:
– Προχώρησε στην αποστολή επιστολών και εξώδικων οχλήσεων για την εξόφληση των οφειλών του καναλιού, που διαρκώς, μήνα με το μήνα αυξάνονταν.
– Αποδέχθηκε, στο πλαίσιο της καλής πίστης πολλαπλά αιτήματα του Mega για μη λήψη μέτρων εις βάρος του.
– Πρότεινε στην εταιρεία συγκεκριμένο βιώσιμο, βάσει των δεδομένων της αγοράς, πλάνο αποπληρωμής των οφειλών του, που δεν τηρήθηκε.
– Ζήτησε επανειλημμένα από την Διοίκηση του σταθμού μαζί με τις Τράπεζες να παρουσιάσουν δική τους συγκεκριμένη και δεσμευτική πρόταση για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος. Στο αίτημα αυτό δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση ενώ την ίδια ώρα το κανάλι συνεχίζει απρόσκοπτα την λειτουργία του παράγοντας έσοδα, εκμεταλλευόμενο το δίκτυο εκπομπής που παρέχει η Digea χωρίς να καταβάλλει το απαραίτητο αντίτιμο για τη χρήση του σε αντίθεση με τους υπόλοιπους σταθμούς που χρησιμοποιούν το ίδιο δίκτυο.
Πρέπει να σημειωθεί ότι οποιαδήποτε δέσμευση της Διοίκησης του σταθμού ή και των μετόχων δεν έχει καμία ουσία από την στιγμή που δεν διαχειρίζονται τα έσοδα του σταθμού. Συνεπώς η Digea είναι έτοιμη να συζητήσει οποιαδήποτε πρόταση η οποία θα έχει τη σύμφωνη γνώμη των Τραπεζών μαζί με τις ανάλογες εξασφαλίσεις.
Η τακτική αυτή, αναφέρεται στην άτυπη ενημέρωση, της μη καταβολής του αντιτίμου για την εκπομπή δημιουργεί σοβαρά προβλήματα λειτουργίας στον ψηφιακό πάροχο. Η καταβολή αντιτίμου από όλα τα κανάλια (και ειδικά από τα κανάλια εθνικής εμβέλειας) είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του ψηφιακού παρόχου καθώς σχετίζεται άμεσα με τη ρευστότητά της. Παράλληλα σε αυτήν στηρίζεται η αποπληρωμή των οφειλών της εταιρείας προς το Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση του δικτύου των συχνοτήτων.
Την τρέχουσα περίοδο, αναφέρεται, η Digea πρέπει να καταβάλλει στο κράτος κάποια εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα τον Μάρτιο θα πρέπει να πληρώσει 3,6 εκατ. ευρώ στο Ελληνικό Δημόσιο για τέλη συχνοτήτων. Το μερίδιο του Mega θα το πληρώσουν οι άλλοι μέτοχοι, διαφορετικά τίθεται θέμα για τη λειτουργία της εταιρείας και κατ’ επέκταση της λειτουργίας όλων των τηλεοπτικών σταθμών.
Επιπροσθέτως, προ ημερών, Τραπεζικό Ίδρυμα δέσμευσε τραπεζικό λογαριασμό της Digea επειδή “δεν εισπράττει έσοδα από το Mega” και όπως αναφέρθηκε το γεγονός αυτό δημιουργεί πρόβλημα στο δάνειό της, παρά το γεγονός ότι η Digea πληρώνει κανονικά τόκους και κεφάλαιο.
Βάσει της νομοθεσίας και της άδειας της Digea, αναφέρει η εταιρεία, δεν της επιτρέπεται να “επιδοτήσει” τη λειτουργία του Mega αυξάνοντας το τίμημα της παροχής υπηρεσιών προς τους υπόλοιπους πελάτες της και μειώνοντας αυτό του Mega. Η πρόβλεψη της νομοθεσίας είναι να υπάρχει η δυνατότητα αύξησης του τιμήματος μόνο στην περίπτωση διακοπής της συνεργασίας με κάποιον σταθμό.
Εάν συνεχίσει αυτό το καθεστώς σύντομα η Digea δεν θα μπορεί να λειτουργήσει, τονίζεται χαρακτηριστικά.
Επιπλέον η εταιρεία σημειώνει πως υπάρχει κίνδυνος δημιουργίας συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού στην αγορά. “Βάσει νόμου και της άδειας λειτουργίας που έχει εκχωρηθεί στην Digea από την Πολιτεία, η πολιτική της εταιρείας επιβάλλεται να είναι ίση ως προς όλα τα κανάλια καθώς οποιαδήποτε διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση ενός από αυτά θα δημιουργούσε ζήτημα αθέμιτου ανταγωνισμού στην τηλεοπτική αγορά.
Στην παρούσα φάση και έτσι όπως διαμορφώθηκε η κατάσταση ο τηλεοπτικός σταθμός Mega, ενώ λειτουργεί κανονικά και απορροφά μερίδιο από τη διαφημιστική αγορά, δεν καταβάλλει το αντίστοιχο αντίτιμο για την εκπομπή του, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους τηλεοπτικούς σταθμούς εθνικής εμβέλειας.
Η κατάσταση αυτή δημιουργεί προνομιακές συνθήκες για τη λειτουργία του Mega, πράγμα που ο ψηφιακός πάροχος δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να υποστηρίξει καθώς υπάρχει ο κίνδυνος να της καταλογιστεί διακριτική μεταχείριση σε βάρος των υπολοίπων πελατών της”.
“Είμαστε υποχρεωμένοι”
Η Digea βάσει των όλων των παραπάνω, αναφέρεται, “είναι υποχρεωμένη από το νόμο να προχωρήσει στην υποβάθμιση του σήματος του τηλεοπτικού σταθμού Mega, προστατεύοντας εμμέσως με τον τρόπο αυτό τους εργαζομένους όλων των υπόλοιπων καναλιών εθνικής εμβέλειας των οποίων οι ιδιοκτήτες καταβάλλουν κανονικά το αντίτιμο για την εκπομπή τους. Η διακοπή ή μη του σήματος του σταθμού δεν σχετίζεται με κανένα τρόπο με τους εργαζόμενους του Mega μια και δεν εξαρτάται η αποπληρωμή των δεδουλευμένων τους από την εκπομπή ή όχι του σταθμού. Σήμερα που εκπέμπει ο σταθμός, από ό,τι γνωρίζουμε, δεν λαμβάνουν κάτι. Από πού προκύπτει ότι θα πληρωθούν εάν συνεχίζει να εκπέμπει ο σταθμός;”.
Η Digea δεν ανοιγοκλείνει κανάλια και δεν ορίζει τον αριθμό των εκπεμπόμενων καναλιών. Είναι όμως υποχρεωμένη να εφαρμόζει τους όρους της αδείας της και της σύμβασής της με τους τηλεοπτικούς σταθμούς, στην οποία προβλέπονται όλα τα στάδια που ακολουθεί η εταιρεία στις περιπτώσεις μη καταβολής του αντιτίμου.
Προβλέπει επίσης και τη δυνατότητα επαναφοράς του σήματος εκπομπής καναλιού εφόσον το τελευταίο τακτοποιήσει τις οικονομικές του υποχρεώσεις”.
Σχολιάζοντας το θέμα των οφειλών του τηλεοπτικού σταθμού, η Digea αναφέρει πως “με το εξώδικό της προς το Mega και τις πιστώτριες τράπεζες ζήτησε μία πρόταση αποπληρωμής των ληξιπρόθεσμων οφειλών του σταθμού σε εύλογο χρονικό διάστημα. Ουδέποτε ζήτησε την άμεση πληρωμή του χρέους του, αλλά μία πρόταση η οποία θα έχει τη σύμφωνη γνώμη των Τραπεζών καθώς αυτές διαχειρίζονται τα έσοδα του σταθμού”. Το αποτέλεσμα του αιτήματός της συνοψίζεται στα εξής:
Η διοίκηση του τηλεοπτικού σταθμού Mega ενημέρωσε την Digea ότι οι λογαριασμοί του είναι κατασχεμένοι και οι Τράπεζες δεν ανταποκρίνονται στο θέμα της υποβολής κάποιας πρότασης προς την Digea. Πρακτικά, η διοίκηση του καναλιού, δηλώνει ότι δεν διαχειρίζεται τα έσοδα της εταιρείας και ταυτόχρονα οι πιστωτές που διαχειρίζονται τα έσοδα του σταθμού αδιαφορούν . Πως λοιπόν η Digea μπορεί να κάνει αποδεκτή πρόταση της διοίκησης του σταθμού όταν η τελευταία δεν μπορεί να δεσμευθεί ότι θα πραγματοποιήσει πληρωμές?
Η αποπληρωμή της οφειλής εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος “μεταφράστηκε” από την διοίκηση του σταθμού σε 25 μήνες!
Η Digea έχει στείλει κατ’ επανάληψη επιστολές προς τις Τράπεζες που ουσιαστικά διαχειρίζονται τα έσοδα του σταθμού,χωρίς απάντηση.
Η διοίκηση του Mega ουδέποτε ενημέρωσε την Digeaγια την διεξαγωγή οποιασδήποτε συζήτησης η οποία αφορά στην διευθέτηση των προβλημάτων του σταθμού
Και όσο περνάει ο χρόνος αποπληρώνονται συγκεκριμένοι πιστωτές σε βάρος των άλλων”.
Να σημειωθεί πως σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen για την τηλεθέαση του Mega, το μερίδιο του καναλιού όλους αυτούς τους μήνες κυμάνθηκε μεταξύ 20% (αρχικά) και 12% (το τελευταίο διάστημα). Το μερίδιο αυτό, εκτιμά η Digea ότι αντιστοιχεί σε περίπου €30 εκατ. καθαρά έσοδα το 2016.