Μία εβδομάδα μετά το κλείσιμο Γυμνασίων και Λυκείων, η ειδική επιτροπή εισηγήθηκε το κλείσιμο των Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γιατί, όπως σημειώνεται στο σκεπτικό της, σύμφωνα με πληροφορίες, πρέπει να περιοριστούν οι μετακινήσεις των γονέων που μεταφέρουν τα παιδιά τους από και προς το σχολείο. Αντιθέτως, όπως σημειώνουν και πηγές του υπουργείου Παιδείας, δεν έχουν καταγραφεί στοιχεία για υψηλή μεταδοτικότητα εντός του σχολικού χώρου, επιχείρημα που φαίνεται να δίχασε και την επιτροπή στο να αποφασίσει το καθολικό κλείσιμο των σχολείων.
Μαζί με τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, κλειστοί θα παραμείνουν και οι παιδικοί σταθμοί, ενώ, αντίθετα, μοναδική εξαίρεση στο lockdown αποτελούν τα ειδικά σχολεία, τα οποία θα παραμείνουν ανοιχτά, κυρίως για ψυχολογικούς λόγους αλλά και γιατί δεν αποδίδει η τηλεκπαίδευση σε αυτή την κατηγορία μαθητών.
Στο μέτωπο των δημοτικών και των νηπιαγωγείων, οι προβληματισμοί που προκύπτουν από τη δυσκολία των μαθητών μικρής ηλικίας να παρακολουθήσουν αυστηρά το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου μπροστά από μια οθόνη υπολογιστή αλλά και η υπερφόρτωση του διαδικτύου από 750.000 μαθητές και δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που θα επιβαρύνουν την πλατφόρμα Webex, οδήγησαν την πολιτική ηγεσία στο να διαμορφώσει ένα διαφορετικό πλάνο, ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η διαδικασία της μάθησης.
Ειδικότερα, από σήμερα το πρωί στις 9 ξεκινάει το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης από τη συχνότητα της ΕΡΤ2. Πρόκειται για τηλεοπτικά μαθήματα τα οποία απευθύνονται στους μαθητές Δημοτικού και ήδη έχουν γυριστεί αρκετά επεισόδια για να καλύψουν τις πρώτες μέρες μετάδοσης.
Η υποχρεωτική τηλεκπαίδευση, μέσω της πλατφόρμας Webex, μεταφέρεται το απόγευμα για τους μικρούς μαθητές, σε περιορισμένη εκδοχή, σε σχέση με το πρόγραμμα που γίνεται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Οι εκπαιδευτικοί από τις 2 έως τις 5 το απόγευμα (σ.σ. 4.20 για τα νηπιαγωγεία) θα δημιουργούν ψηφιακές τάξεις με τα μαθήματα να διαρκούν 30 λεπτά.
Οι μαθητές του Δημοτικού θα διδάσκονται 5 ώρες από 30 λεπτά με δεκάλεπτα διαλείμματα μεταξύ της μετάβασης από τη μία ψηφιακή τάξη στην άλλη. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου θα διδάσκονται τρεις ώρες από 30 λεπτά η κάθε μία με διάλειμμα 20 λεπτών για τη μετάβαση από τη μία ψηφιακή τάξη στην άλλη.
Τα ψηφιακά μαθήματα θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου, ώστε να μεσολαβήσουν κάποιες μέρες εντός των οποίων οι διευθυντές των σχολικών μονάδων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς θα οργανώσουν το πρόγραμμα για τη δημιουργία των ψηφιακών τάξεων.
Θανατηφόρο τροχαίο στην Ξάνθη: Ένας νεκρός και δυο σοβαρά τραυματισμένοι
Η απόφαση για απογευματινά μαθήματα βασίστηκε, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, σε δύο παραμέτρους:
-Στο να διευκολυνθούν οι οικογένειες που έχουν μεγαλύτερα παιδιά που κάνουν μαθήματα σε Γυμνάσιο ή Λύκειο ή οι γονείς τους εργάζονται το πρωί με τηλεργασία. Οχι μόνο όσον αφορά την υπερφόρτωση του διαδικτύου αλλά και για τη διαθεσιμότητα των συσκευών.
-Αντίστοιχα, πρόκειται για μια προληπτική ενέργεια ώστε να μην υπερφορτωθεί η πλατφόρμα Webex από τον διπλασιασμό των χρηστών, με την ένταξη των μαθητών Δημοτικού και Νηπιαγωγείου.
Για τους μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ισχύουν οι ίδιες προϋποθέσεις με δωρεάν χρήση δεδομένων για τη σύνδεση με την πλατφόρμα Webex αλλά και σύνδεση μέσω του σταθερού τηλεφώνου.
«Πρόκειται για μέτρα αναγκαία, για μέτρα προληπτικά, για μέτρα προσωρινά, που λαμβάνονται προκειμένου να περιορίσουμε τη διασπορά του ιού και να προστατευθούμε όλοι», σημείωσε η κ. Κεραμέως κατά την ανακοίνωση της αναστολής των σχολείων και συνέχισε: «Την εβδομάδα που μας πέρασε, όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας προχώρησαν κανονικά σε πλήρες 6ωρο ή 7ωρο πρόγραμμα – κατά περίπτωση – μέσω τηλεκπαίδευσης. Λειτουργούν ταυτόχρονα πάνω από 40.000 διαδικτυακά τμήματα την ημέρα, 700.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν προσαρμοστεί άριστα στις νέες αυτές συνθήκες».
Η ανακοίνωση των νέων μέτρων έχει φέρει διαμαρτυρίες από την πλευρά των εκπαιδευτικών που υπογραμμίζουν το μείζον και χρόνιο ζήτημα της ελλιπούς υποδομής στα σχολεία. Οι δάσκαλοι σημειώνουν ότι πολλοί εξ αυτών δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να εργαστούν εξ αποστάσεως.
Από την πλευρά του, το υπουργείο Παιδείας έχει προβλέψει για όσους εκπαιδευτικούς δεν διαθέτουν υπολογιστή να κάνουν μάθημα χρησιμοποιώντας τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του σχολείου, ενώ έχει ξεκινήσει από πέρσι την άνοιξη αποστολή υπολογιστών και τάμπλετ που θα συνεχιστεί και τις επόμενες εβδομάδες, με το σύνολο, όπως σημειώνει το υπουργείο Παιδείας, να αγγίζουν τις 90.000 συσκευές.
Από την έντυπη έκδοση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr