Σημειώνεται πως τα εμπορικά καταστήματα της χώρας δεν θα ανοίξουν σήμερα Κυριακή (παρά τα όσα ορίζονται στις σχετικές διατάξεις του ν. 4177/2013), εξαιτίας των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση και τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού, όπως ανακοίνωσε, μέσα στην εβδομάδα, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής, την ερχόμενη εβδομάδα θα εξεταστεί αν θα αναπληρωθεί αυτή η Κυριακή (π.χ. να ανοίξουν τα καταστήματα στις 8 ή στις 15 Νοεμβρίου) ή όχι.
Σε κάθε περίπτωση, με την αβεβαιότητα να διατηρείται στην αγορά, εξαιτίας του COVID-19 και κρίνοντας από τους χαμηλούς τζίρους που σημειώθηκαν κατά τις θερινές εκπτώσεις, αρκετοί έμποροι δεν έχουν υψηλές προσδοκίες για την πορεία της παρούσας εκπτωτικής περιόδου.
Υπενθυμίζεται πως οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (81%) πραγματοποίησαν χαμηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ παράλληλα το 82% των επιχειρήσεων κατέγραψε συρρίκνωση της επισκεψιμότητας σε σχέση με το 2019.
Με την ευκαιρία της έναρξης των ενδιάμεσων εκπτώσεων, πάντως, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ), Σταύρος Καφούνης, δήλωσε ότι «όλες οι εμπορικές αγορές της Αθήνας παραμένουν ασφαλείς, επειδή οι επιχειρηματίες με πραγματικό αίσθημα ευθύνης τηρούν αυστηρά όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα προστασίας προς όφελος των ιδίων, των εργαζομένων και των καταναλωτών».
Την ίδια ώρα, άγνωστο παραμένει για πόσο, ακόμα, θα διατηρηθεί ο θεσμός των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Κι αυτό, διότι η κατάργησή του αποτελεί πάγιο αίτημα των εκπροσώπων της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας. Μάλιστα, στις συζητήσεις που είχαν με τους αρμόδιους υπουργούς προ υγειονομικής κρίσης, οι τελευταίοι φέρεται πως είχαν εκφράσει τη πρόθεσή τους για ικανοποίηση του αιτήματος κατάργησης. Η πανδημία, όμως, άλλαξε τα δεδομένα. Στελέχη του αρμόδιου υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σχολιάζουν, πλέον, στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, πως ο θεσμός θα διατηρηθεί, μέχρι να απαλλαχτούμε από τον COVID-19.
Από την πλευρά του ο ΕΣΑ σημείωσε, προ ημερών, πως «με γνώμονα την απαίτηση του συνόλου των επιχειρηματιών, αλλά και των φορέων εκπροσώπησης των καταναλωτών της χώρας, εμμένει στο αίτημα για άμεση κατάργηση του παρωχημένου θεσμού των ενδιάμεσων εκπτώσεων, οι οποίες παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων, δεν έχουν ακόμα καταργηθεί».
Και ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς, στο ίδιο μήκος κύματος, υπογράμμισε χαρακτηριστικά: «Είμαστε αντίθετοι με τον θεσμό των ενδιάμεσων εκπτώσεων, καθώς αφενός έχει αποδειχθεί αποτυχημένος και αναποτελεσματικός, αφού δεν συνεισφέρει στην αναθέρμανση της αγοράς δεδομένης της ισχνής οικονομικής κατάστασης, αφετέρου δημιουργεί σύγχυση στους καταναλωτές φθείροντας παράλληλα τον θεσμό των τακτικών εκπτώσεων».
Επισημαίνεται πως η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων αποτελεί πάγιο αίτημα και της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Ωστόσο, όπως αναφέρουν κύκλοι της, «από τη στιγμή που είναι σε ισχύ ο θεσμός, τα εμπορικά καταστήματα περιμένουν τους καταναλωτές, κάνοντας ακόμη καλύτερες προσφορές στην προσπάθειά τους να ανεβάσουν τους τζίρους τους».
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται.
Οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία. Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …% έως …%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα πρέπει να αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν σε επιλεγμένα είδη, με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Δημήτρης Σούρας: Πέθανε ο γνωστός ψυχίατρος - Συγκλονίζει το αποχαιρετιστήριο μήνυμά του
Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να είναι ακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
ΠΡΟΕΧΕΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Με στόχο να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος διασποράς του κορονοϊού έχουν οριστεί από την κυβέρνηση τέσσερα επίπεδα προληπτικών μέτρων: «χαμηλό», «μέτριο», «υψηλό» και «πολύ υψηλό», στα οποία αντιστοιχούν τα χρώματα «πράσινο», «κίτρινο», «πορτοκαλί» και «κόκκινο». Οπως είναι γνωστό, κάθε περιοχή «χρωματίζεται» με βάση το πλήθος των κρουσμάτων κορονοϊού που εντοπίζονται σε αυτήν.
Στην περίπτωση του λιανεμπορίου σε όλα τα επίπεδα ισχύουν τα εξής:
• Είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας για όλους, δηλαδή πωλητές, καταναλωτές και κοινό.
• Επιτρέπεται να εισέλθουν σε κάθε κατάστημα 4 άτομα έως 100 τ.μ. και 1 άτομο για κάθε 10 τ.μ. επιπλέον.
• Η επιτρεπόμενη απόσταση μεταξύ των ατόμων είναι 1,5 μέτρο.
Σημειώνεται πως ειδικά για τα καταστήματα με έδρα σε περιοχές που βρίσκονται στο πορτοκαλί ή στο κόκκινο, δηλαδή εμπίπτουν στο υψηλό και πολύ υψηλό επίπεδο αντίστοιχα, ορίζεται η έναρξη λειτουργίας τους στις 10 π.μ.
Κορωνοϊός και οικονομία: Αυτά τα 9 μέτρα στήριξης για τον Νοέμβριο
Το Oruc Reis συνεχίζει σε ρότα προκλήσεων και τα Κατεχόμενα «χορεύουν» σε ρυθμό Αττίλα
Αναδρομικά: Δεύτερος γύρος για 1.050.000 συνταξιούχους [όλα τα ποσά ανά ταμείο]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr