Η νέα σιδηροδρομική γραμμή συγχρηματοδοτήθηκε από πόρους του Ταμείου Συνοχής 2000-2006, καθώς και από πόρους του ΕΣΠΑ, και το συνολικό έργο περιλαμβάνει την επιδομή της δεύτερης γραμμής Κόρινθος – Κιάτο μήκους 22,3 χλμ., καθώς και την κατασκευή της νέας διπλής γραμμής Κιάτο – Διακοφτό – Αίγιο μήκους περίπου 70 χλμ., αλλά και των σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων, την εγκατάσταση σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών και τα παράπλευρα έργα.
Χαλκιδική: Στις φωτιές τυλίχτηκαν δύο σκάφη στην μαρίνα του Πόρτο Καρράς
Με τη στενή συνεργασία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή και του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Τσακίρη, καθώς και των αρμόδιων Γενικών Γραμματέων Μεταφορών, και Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, και με τη συμβολή όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών και Οργανισμών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανελήφθησαν όλες οι απαραίτητες δράσεις προκειμένου να επιταχυνθεί η ολοκλήρωση του έργου και να αποτραπεί η απώλεια κοινοτικών πόρων ύψους 226.423.998 ευρώ.
Με τη λειτουργία της γραμμής συνδέεται σιδηροδρομικά ο νομός Αχαΐας με τις κυριότερες συγκοινωνιακές πύλες της πρωτεύουσας, δηλαδή τον κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, το λιμάνι του Πειραιά, το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και το μετρό της Αθήνας.