Το πρώτο μάθημα στο οποίο θα εξεταστούν οι υποψήφιοι είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία (Γενικής Παιδείας) για τα ΓΕΛ και τα Νέα Ελληνικά (Γενικής Παιδείας) για τα ΕΠΑΛ.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος οι υποψήφιοι των ΓΕΛ θα δώσουν εξετάσεις και με το νέο σύστημα (εξέταση στο μάθημα της Κοινονιωλογίας αντί Λατινικών και απουσία συντελεστών βαρύτητας στις βαθμολογίες των μαθημάτων, οι διαφορές μεταξύ άλλων) και με το παλιό.
Έτσι, οι υποψήφιοι που θα εξεταστούν με το ΝΕΟ σύστημα, στις 17/6 θα εξεταστούν στα Αρχαία Ελληνικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών) και στα Μαθηματικά (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Στη συνέχεια, στις 19/6 θα εξεταστούν στη Βιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Υγείας) και στην Κοινωνιολογία (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών).
Ακολουθούν, η εξέταση στη Φυσική στις 22/6 (Ομάδες Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και στις 24/6 στην Ιστορία και την Πληροφορική, των Ομάδων Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής αντίστοιχα.
Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την εξέταση στις 26/6 στην Χημεία (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και την Οικονομία (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Όπως κάθε χρόνο, έτσι και εφέτος, ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις 08.00 π.μ..
Δείτε αναλυτικά τους πίνακες:
Θεσσαλονίκη: Φωτιά άρπαξε αυτοκίνητο μετά από τροχαίο στο Καλαμωτό
Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ που θα δώσουν με το ΠΑΛΙΟ σύστημα, θα έχουν κατά βάση κοινό πρόγραμμα με όσους δώσουν με το νέο. Εξαίρεση, στις 22/6 θα πραγματοποιηθεί η εξέταση των Λατινικών (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), στις 24/6 η εξέταση του μαθήματος «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και στις 26/6 η εξέταση του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Σε ό,τι αφορά τα ΕΠΑΛ, μετά την εξέταση των Νέων Ελληνικών (16/6), θα πραγματοποιηθεί η εξέταση στα Μαθηματικά (‘Αλγεβρα) στις 18/6. Στη συνέχεια, από τις 20 έως και τις 30/6 θα πραγματοποιηθούν οι εξετάσεις στα μαθήματα ειδικότητας.
Με το παλαιό σύστημα τα ποσοστά εισαγωγής στα ΑΕΙ για αποφοίτους ΓΕΛ προηγούμενων ετών
Ειδικότερα, θα ισχύσουν τα εξής:
1. Για τους αποφοίτους των προηγούμενων ετών, οι οποίοι θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ημερησίων ΓΕΛ 2020 με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018−2019 (παλαιό σύστημα), για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 ορίζεται ποσοστό θέσεων 9,51% επί των θέσεων του αριθμού εισακτέων που αντιστοιχούν στην κατηγορία των συμμετεχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις ημερησίων ΓΕΛ 2020.
2. Για τους αποφοίτους των προηγούμενων ετών, οι οποίοι θα συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις εσπερινών ΓΕΛ 2020 με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018−2019 (παλαιό σύστημα), για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 ορίζεται ποσοστό 13,66% επί των θέσεων που αντιστοιχούν στο καθ’ υπέρβαση ποσοστό 1% της κατηγορίας των Εσπερινών ΓΕΛ επί του αριθμού εισακτέων.
Όπως αναφέρει το υπουργείο, τα ποσοστά καθορίστηκαν με βάση τον αριθμό των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το σύστημα που ίσχυσε το σχολικό έτος 2018−2019 (παλαιό σύστημα) σε σχέση με το συνολικό αριθμό των υποψηφίων του σχολικού έτους 2019−2020 σύμφωνα με τις αιτήσεις-δηλώσεις των υποψηφίων ανά κατηγορία (Εξετάσεις Ημερησίων ΓΕΛ, Εξετάσεις Εσπερινών ΓΕΛ).
Σε ό,τι αφορά τις σχολές και τα τμήματα συναρμόδιων υπουργείων, το υπουργείο ενημέρωσε ότι το ποσοστό εισαγωγής των αποφοίτων με το παλαιό σύστημα θα αποδοθεί στα κατά περίπτωση συναρμόδια υπουργεία, προκειμένου να ορισθεί ο αριθμός εισακτέων, με κοινή απόφαση της υπουργού Παιδείας και των κατά περίπτωση αρμόδιων υπουργών.
Στις 82.159 ο αριθμός των υποψηφίων των ΓΕΛ
Συμπληρώνεται το παζλ των αριθμών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020, καθώς σήμερα δημοσιοποιήθηκε από το υπουργείο Παιδείας ο αριθμός των υποψηφίων των ΓΕΛ που δήλωσαν συμμετοχή στις εξετάσεις.
Σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείου, 82.159 θα είναι οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων (ημερησίων και εσπερινών) που δήλωσαν συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2020, με το παλαιό και το νέο σύστημα. Το παραπάνω προκύπτει από σχετική Υπουργική Απόφαση που υπεγράφη σήμερα.
Αναμένεται στο επόμενο χρονικό διάστημα η ανακοίνωση και του αριθμού των υποψηφίων των Επαγγελματικών Λυκείων.
Υπενθυμίζεται, ότι ο συνολικός αριθμός εισακτέων στις σχολές, στα τμήματα και στις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις Τμημάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ακαδημαϊκό έτος 2020-21 έχει καθοριστεί στους 77.970, αριθμός ίδιος με εκείνον της περυσινής χρονιάς.
Αποκάλυψη «Ε.Τ.» για τις Πανελλαδικές: Αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης στην Έκθεση
Λίγες εβδομάδες πριν από την έναρξη των πανελλαδικών εξετάσεων, το υπουργείο έδωσε οδηγίες για τον τρόπο εξέτασης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων με αλλαγές για τους φετινούς υποψηφίους.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» μεταβάλλεται η βαθμολόγηση στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, το οποίο είναι το μόνο κοινό για όλα τα επιστημονικά πεδία. Το διαγώνισμα χωρίζεται σε τέσσερα ερωτήματα, εκ των οποίων το πρώτο βαθμολογείται με 15 μονάδες, το δεύτερο με 40 μονάδες με τα υποερωτήματα ανάλογα με τη βαρύτητά τους βαθμολογούνται με 15, 15 και 10 μονάδες, το τρίτο θέμα με 15 μονάδες και το τέταρτο με 30 μονάδες.
Στελέχη του υπουργείου Παιδείας σημειώνουν ότι η βαθμολόγηση θα είναι πιο ενισχυμένη στις ερωτήσεις που αφορούν τη Γλώσσα και ελαφρώς χαμηλότερη στα ζητούμενα που αφορούν τη Λογοτεχνία. Οι εξεταζόμενοι θα ενημερωθούν για τη βαθμολόγηση του κάθε ερωτήματος με το που θα λάβουν το διαγώνισμα, καθώς το μάθημα ανοίγει με την εξέτασή του την αυλαία των Πανελλαδικών στις 15 Ιουνίου.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για τη δεύτερη χρονιά που συνεξετάζεται το μάθημα της Γλώσσας με τη Λογοτεχνία και με την εμπειρία της προηγούμενης χρονιάς και δεδομένου ότι το μάθημα εξετάζεται και από μαθητές που προέρχονται από τα επιστημονικά πεδία των Θετικών Επιστημών (πολυτεχνικές σχολές) και των Επιστημών Υγείας (ιατρικές), κρίθηκε απαραίτητη η ενίσχυση του ενός σκέλους του διαγωνίσματος με ελαφρώς μεγαλύτερη μοριοδότηση έναντι του άλλου. Μένει να αποδειχθεί στην πράξη από τις επιδόσεις των μαθητών πως η συγκεκριμένη αλλαγή θα επηρεάσει τους τελικούς βαθμούς.
Μία ακόμη σημαντική αλλαγή αφορά την προσθήκη του μαθήματος της Κοινωνιολογίας. Φέτος, για πρώτη φορά, οι υποψήφιοι των Ανθρωπιστικών Σπουδών θα εξεταστούν στο μάθημα της Κοινωνιολογίας.
Σύμφωνα με τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας, η εξέταση του μαθήματος θα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων, με πέντε υποερωτήματα και 50 μονάδες ανά ομάδα. Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης και απαιτεί ικανότητες συνθετικής ανάλυσης και διασύνδεσης γνώσεων.
Στα υπόλοιπα μαθήματα δεν παρατηρούνται αλλαγές σχετικά με τα ζητούμενα και τον τρόπο εξέτασης των μαθημάτων, όμως και οι υπόλοιποι υποψήφιοι έχουν νέες προκλήσεις να αντιμετωπίσουν φέτος.
Μείωση ύλης
Η μείωση της ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα που αποφασίστηκε λόγω της αναστολής της λειτουργίας των σχολείων για δύο μήνες, αλλάζει τα δεδομένα του διαγωνίσματος. Η πρωτοβουλία για «ψαλίδι» στην ύλη ήταν μια ανακουφιστική απόφαση για τους μαθητές, όμως εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι αυτό δεν συνεπάγεται και ευκολότερα θέματα. Η μειωμένη ύλη δεν άλλαξε μόνο τη ροή της μελέτης, αλλά θα αλλάξει και τη φιλοσοφία πολλών μαθημάτων στα διαγωνίσματα. Οι υποψήφιοι δεν μπορούν να απευθυνθούν σε θέματα παλαιότερων ετών, καθώς αυτά έχουν συνταχθεί με τελείως διαφορετικό όγκο ύλης από αυτόν που έχουν να διαχειριστούν φέτος. Η περικοπή σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει το 1/3 της συνολικής ύλης.
Η βαθμολόγηση των φετινών υποψηφίων επηρεάζεται και από το γεγονός ότι καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας, που μέχρι πέρσι πριμοδοτούσαν τις επιδόσεις σε μαθήματα ανάλογα με το επιστημονικό πεδίο από το οποίο προέρχεται ο κάθε υποψήφιος.
Ο διαφορετικός τρόπος υπολογισμού μορίων λόγω της εξάλειψης των συντελεστών βαρύτητας εκτιμάται ότι θα οδηγήσει και σε μια πλασματική και πολύ μικρή άνοδο των βάσεων, ακόμα και αν οι επιδόσεις των μαθητών είναι ακριβώς ίδιες με πέρσι. Φυσικά πρόκειται για μια τεχνική αλλαγή που δεν αλλάζει τίποτα στην ουσία των εξετάσεων αλλά και στη μάχη των υποψηφίων για μία θέση στην πρώτη τους επιλογή.
Τα περισσότερα δεδομένα για την υλοποίηση των πανελλαδικών εξετάσεων βρίσκονται στα χέρια των μαθητών και πλέον ζητούμενο αποτελεί το επίπεδο δυσκολίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα αλλά και το πώς θα ανταπεξέλθουν οι υποψήφιοι σε αυτά, δεδομένου ότι φέτος ήταν μια διαφορετική χρονιά, καθώς λόγω κορονοϊού ανετράπη η καθημερινότητά τους.
Πριν από λίγες μέρες, το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε και τον αριθμό εισακτέων, ο οποίος δεν παρουσιάζει καμία μεταβολή σε σχέση με πέρσι.
Διαβάστε ακόμα
-
Οι δύο αλλαγές που φέρνουν άνοδο βάσεων – Αναλυτικές εκτιμήσεις και για τα 4 πεδία
-
Οδηγίες για την υγειονομική εξέταση και την πρακτική δοκιμασιών των υποψηφίων για τα ΤΕΦΑΑ
-
8 στους 10 στην ανώτατη εκπαίδευση – Σε ποιες σχολές θα γίνει «μάχη»
-
Πανελλαδικές και άγχος: Πώς αντιμετωπίζεται – Συμβουλές για μαθητές και γονείς
-
Εκπαιδευτικοί και αναλυτές μιλούν στον «Ε.Τ.» για την καραντίνα και την τηλεκπαίδευση