Τον πρωθυπουργό συνόδευσαν στο 7ο Γυμνάσιο Αθηνών η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Ο Πρωθυπουργός ευχαρίστησε το εκπαιδευτικό προσωπικό για την αφοσίωση και τις καλές υπηρεσίες που προσφέρει ενώ ενημερώθηκε για τις νέες συνήθειες που από σήμερα χιλιάδες νέοι και νέες σε όλα τα σχολεία της χώρας καλούνται να ακολουθήσουν.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απευθυνόμενος στον Διευθυντή του σχολείου και το διδακτικό προσωπικό που βρέθηκε στο χώρο κατά την άφιξή του σημείωσε: «Περάσατε όλοι με άριστα τις εξετάσεις υπευθυνότητας, μαθητές και εκπαιδευτικοί», προσθέτοντας πως από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας ήταν το γεγονός πως η ακαδημαϊκή κοινότητα εναρμονίστηκε πλήρως με την τεχνολογία, έτσι η τηλεκπαίδευση αγκαλιάστηκε απ’ όλους για να προσφερθεί το καλύτερο αποτέλεσμα στα παιδιά.
Κατά τη διάρκεια συζήτησής του με το διδακτικό προσωπικό, ο Πρωθυπουργός ανέφερε: «θέλει πολλή προσοχή, αλλά από τη στιγμή που οι ειδικοί μας έδωσαν το «πράσινο φως» και από τη στιγμή που έχουμε -και πρέπει να το πούμε αυτό- και δείγματα γραφής από άλλες χώρες που δεν τα είχαν καταφέρει τόσο καλά όσο τα καταφέραμε εμείς, που άνοιξαν τα σχολεία τους νωρίτερα, χωρίς αυτή τη στιγμή να έχει παρατηρηθεί καμία έξαρση είτε στο μαθητικό πληθυσμό είτε στους διδάσκοντες, καθηγητές και δασκάλους, αισθανόμαστε άνετα και εμείς να πάμε στο επόμενο στάδιο. Ήταν μία πολύ ιδιαίτερη κατάσταση αυτή την οποία περάσαμε όλοι -και περάσατε και εσείς- και θέλω στο πρόσωπό σας να ευχαριστήσω όλους τους καθηγητές για την αφοσίωση με την οποία αγκάλιασαν τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης».
Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι επιμένει στην κανονικότητα της κοινωνικής ζωής του σχολείου προσθέτοντας πως τα παιδιά είναι πάντα καλύτερα και ισορροπημένα όταν έχουν πρόγραμμα και αυτό ακολουθείται μέσα από την κανονικότητα του σχολείου: «Τώρα, θα έχουμε ακόμα μέχρι τις 12 Ιουνίου. Είναι σημαντικό ότι θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε τη χρονιά όσο καλύτερα μπορούμε και μετά βέβαια να πάμε και στις Πανελλήνιες, στα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε προσδιορίσει, γιατί επιμένω πολύ, όχι μόνο στο μαθησιακό, το οποίο είναι το προφανές, αλλά και στην κανονικότητα της κοινωνικής ζωής του σχολείου. Διότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι όταν τα παιδιά μένουν πολύ στο σπίτι, δεν διαχειριζόμαστε μόνο το υγειονομικό πρόβλημα, υπάρχουν και ζητήματα που αφορούν στον ψυχικό τους κόσμο. Τα παιδιά, νομίζω, ότι είναι πάντα καλύτερα και ισορροπημένα όταν έχουν πρόγραμμα. Και όταν αυτό το πρόγραμμα ακολουθείται μέσα από την κανονικότητα του σχολείου. Οπότε νομίζω και όσο θα περνάνε οι μέρες και θα βλέπουν και οι γονείς ότι τα πράγματα στα σχολεία λειτουργούν καλά, πιστεύω ότι θα αυξηθεί και η προσέλευση. Αν και καταλαβαίνω απόλυτα υπάρχουν και κάποιοι γονείς που μπορεί να έχουν ειδικούς λόγους που δεν θέλουν να στείλουν τα παιδιά στο σχολείο. Και αυτό είναι απόλυτα σεβαστό και ενδεχομένως και σε περιπτώσεις, επιβεβλημένο».
Τόνισε δε ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η πρόσβαση στην τεχνολογία να λειτουργήσει ως ευκαιρία για να δημιουργηθούν νέες διακρίσεις συμπληρώνοντας πως αυτό είναι κάτι το οποίο το ελληνικό δημόσιο σχολείο έχει χειριστεί με πολύ αποτελεσματικό τρόπο. «Νομίζω ότι ήσασταν από τις πολύ ευχάριστες εκπλήξεις όλης αυτής της μεγάλης περιπέτειας, η οποία νομίζω ότι ανέδειξε πάρα πολλά καλά στοιχεία της χώρας συνολικά, μέσα σε αυτά τα οποία αναδείχθηκαν ήταν και η αφοσίωση των εκπαιδευτικών και το πόσο γρήγορα αγκάλιασαν την καινούργια τεχνολογία. Εγώ έβλεπα, πάντως, τη δική μου την κόρη, είναι Β’ Λυκείου η μικρή -και τώρα επέστρεψε και αυτή πίσω στην τάξη σήμερα- και γινόταν μία πολύ σοβαρή δουλειά. Και βέβαια είναι πολύ σημαντικό και για εμάς να μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι και με τις διαδικασίες αυτές τις τεχνολογικές -και ξέρω ότι το Υπουργείο έχει κάνει μεγάλη δουλειά- ότι δεν αφήνουμε πίσω τα πιο αδύναμα παιδιά ή τα παιδιά που μπορεί να μην έχουν την οικονομική δυνατότητα να έχουν πρόσβαση σε έναν υπολογιστή ή σε ένα tablet, αν και καταλαβαίνω πια ότι αυτό είναι κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά σπάνιο. Και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η πρόσβαση στην τεχνολογία να είναι ευκαιρία για να δημιουργηθούν νέες διακρίσεις. Και νομίζω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο το ελληνικό δημόσιο σχολείο το έχει χειριστεί με πάρα πολύ αποτελεσματικό τρόπο. Οπότε εύχομαι καλή συνέχεια, να ολοκληρώσουμε τη σχολική χρονιά όσο καλύτερα μπορούμε, έτσι πάντα με χαμόγελο, με αισιοδοξία, να ετοιμαστούμε για την επόμενη χρονιά. Ευχόμαστε ότι δεν θα χρειαστεί ποτέ ξανά να κλείσουμε σχολεία, αν και είμαστε, ακούω όλη αυτή τη συζήτηση για δεύτερο κύμα το οποίο μπορεί να έρθει. Ναι, μπορεί να έρθει, μπορεί να μην έρθει. Δεν ξέρουμε αυτή τη στιγμή. Το βέβαιο είναι ότι, ό,τι και να γίνει, θα είμαστε πολύ καλύτερα προετοιμασμένοι και υγειονομικά θα είμαστε καλύτερα προετοιμασμένοι. Αυτό σημαίνει ότι θα έχουμε μεγαλύτερη δυνατότητα να αποφεύγουμε οριζόντια μέτρα. Θυμάστε ότι παλιά είχαμε ένα κρούσμα και κλείναμε τα πάντα. Αυτό είναι κάτι πια το οποίο μπορούμε να το διαχειριζόμαστε πολύ καλύτερα, καθώς έχουμε μάθει πολύ περισσότερα πράγματα για το τι σημαίνει να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά αυτή τη νέα μεγάλη πρόκληση. Οπότε να ευχηθώ καλή συνέχεια και καλό καλοκαίρι βέβαια».
Ο Πρωθυπουργός πέρασε από κάθε τάξη για να χαιρετήσει όλους τους μαθητές ενώ είχε μια σύντομη συζήτηση με τους μαθητές δεκαμελούς τμήματος στο οποίο παραδιδόταν το μάθημα των Γερμανικών.
Κορινθία: Νεκρός οδηγός μετά από σφοδρή σύγκρουση με νταλίκα - Προσπάθησε να αποφύγει αδέσποτο σκύλο
Πάνω από μισό εκατομμύριο μαθητές καλούνται σήμερα να επιστρέψουν στα σχολεία τους, καθώς ανοίγουν οι τάξεις για όσους φοιτούν στην Α’ και Β’ Λυκείου αλλά και στο Γυμνάσιο.
Τα σχολεία επανεκκινούν για ένα μήνα με τα μέτρα ασφαλείας να παραμένουν αυστηρά. Η κυβέρνηση μάλιστα έδωσε στη δημοσιότητα και ένα σποτάκι με τίτλο «Μένουμε ασφαλείς και στο σχολείο», όπου καταγράφονται τα «SOS» για να τηρήσουν οι μαθητές όλα τα απαραίτητα μέτρα.
Από σήμερα ξεκινάει κι ένα ακόμα μεγάλο πρότζεκτ, η μετεξέλιξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως αυτή διαμορφώθηκε υπό τις έκτακτες συνθήκες λόγω κορονοϊού. Μέσω της πλατφόρμας Webex, ένας υπολογιστής, λάπτοπ ή κινητό θα τοποθετηθούν απέναντι από τον καθηγητή και θα μεταδίδουν ζωντανά το μάθημα σε όσους μαθητές θα είναι σπίτι ώστε να μην αποκλειστούν από τη διαδικασία της διδασκαλίας.
Η επιστροφή στα σχολεία βρίσκει πολλούς ανήσυχους γονείς που προτιμούν να παραμείνει το παιδί τους στο σπίτι (σ.σ.: με μια υπεύθυνη δήλωση μπορεί να ζητήσει να δικαιολογηθούν οι απουσίες του εφόσον το ίδιο νοσεί ή συμβιώνει με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες) και να μην διακινδυνεύσουν την υγεία του.
Το άνοιγμα των σχολείων όμως αφήνει ένα κενό σύμφωνα τόσο με τους γονείς όσο και με την εκπαιδευτική κοινότητα. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία, που μέχρι πρότινος γινόταν από το σπίτι του εκπαιδευτικού, δεν υφίσταται πλέον ως επιλογή.
Το υπουργείο Παιδείας όρισε με νόμο την ταυτόχρονη διδασκαλία μέσω της ζωντανής αναμετάδοσης του μαθήματος, όμως πρόκειται για μια πρωτοβουλία η οποία θα είναι προαιρετική για τον εκπαιδευτικό. Οσοι εκπαιδευτικοί ή διευθυντές το επιθυμούν -και διαθέτουν τα απαραίτητα ψηφιακά μέσα- μπορούν να κάνουν ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος.
Το μέτρο όμως δεν είναι υποχρεωτικό και πολλοί γονείς που δεν επιθυμούν να στείλουν το παιδί τους στο σχολείο εκφράζουν παράπονα γιατί χάνουν και το «προνόμιο» της εξ αποστάσεως διδασκαλίας. Δηλαδή, όσα παιδιά δεν θα έχουν πρόσβαση στην ταυτόχρονη εκπαίδευση πολύ πιθανόν να μην έχουν κι επαφή με τον καθηγητή τους ώστε να κάνουν μαθήματα ή έστω επαναλήψεις, όπως γινόταν μέχρι πρότινος. Μόνο εφόσον ο εκπαιδευτικός επιθυμεί να διαθέσει χρόνο μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο.
Αυτό ήταν κι ένα από τα επιχειρήματα της ΟΛΜΕ που αντιτάχθηκε στο άνοιγμα των σχολείων, σημειώνοντας ότι οι απουσίες των μαθητών θα είναι πολλές, ενώ παράλληλα θα χαθεί η δυνατότητα να συνεχιστεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Ταυτόχρονη διδασκαλία
Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας:
– Ο εκπαιδευτικός διαθέτει τον ατομικό του σύνδεσμο στο Webex, όπως ακριβώς συνέβαινε με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και δημιουργεί τη δική του ψηφιακή τάξη,
– Αποστέλλει το σύνδεσμο στους μαθητές και είναι ο μοναδικός αρμόδιος για να «δεχθεί» αλλά και για να αποκλείσει άτομα από την ψηφιακή του τάξη. Η σχετική πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη με αυτό τον τρόπο ώστε στην περίπτωση που κάποιος «εξωσχολικός» επιχειρήσει να συνδεθεί στην τάξη, ο εκπαιδευτικός μπορεί να τον αποκλείσει άμεσα.
– Η κάμερα του υπολογιστή/λάπτοπ/κινητού δείχνει αποκλειστικά προς την πλευρά του εκπαιδευτικού και του πίνακα ενώ εντός του πλάνου απαγορεύεται να είναι μαθητές.
– Το μάθημα δεν καταγράφεται ούτε αποθηκεύεται, επομένως ο μαθητής που βρίσκεται σπίτι του θα πρέπει μέσω του υπολογιστή του να παρακολουθήσει το μάθημα παράλληλα με τα υπόλοιπα παιδιά που βρίσκονται στην τάξη.
Τρία «SOS»
Η επιστροφή στο σχολείο επιβάλλει νέους κανόνες στην εποχή του κορονοϊού. Οι μαθητές θα γνωρίσουν μια νέα πραγματικότητα με αρκετές απαγορεύσεις και «ξένη» στα όσα είχαν συνηθίσει μέχρι πρότινος.
- Επιμελές πλύσιμο χεριών: Η πρώτη μέρα του σχολείου θα επικεντρωθεί στα μέτρα ασφαλείας όπως η σωστή καθαριότητα των χεριών. Εκπαιδευτικοί θα ενημερώνουν τους μαθητές για τον σωστό τρόπο να καθαρίζουν τα χέρια τους αλλά και τη συχνότητα με την οποία πρέπει να το κάνουν. Παράλληλα, θα συμμετέχουν και τα δύο μέρη στον σωστό καθαρισμό των θρανίων και των προσωπικών αντικειμένων.
- Συνεχής επαγρύπνηση: Οι μαθητές θα πρέπει να αποφεύγουν να τοποθετούν τα χέρια τους στο στόμα ή στα μάτια. Οταν φταρνίζονται θα πρέπει να τοποθετούν τον αγκώνα μπροστά τους, ενώ σε περίπτωση που αισθανθούν αδιαθεσία, καλούνται να ενημερώσουν άμεσα τον εκπαιδευτικό τους. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση μάσκας είναι προαιρετική.
- Αποστάσεις: Τα τμήματα χωρίζονται σε υποτμήματα των 15 ατόμων, με τα θρανία να έχουν απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρο. Η απόσταση αυτή θα τηρείται και κατά την είσοδο και την έξοδο στη τάξη, αλλά και στα διαλείμματα. Οι μαθητές καλούνται να μην ανταλλάσσουν αντικείμενα μεταξύ τους ενώ απαγορεύονται και τα παιχνίδια στο διάλειμμα με μπάλα.