Μεταξύ άλλων, το σχέδιο νόμου φέρνει τη θέσπιση του κρατικού πιστοποιητικού Πληροφορικής, μια εξαγγελία της κυβέρνησης που είχε γίνει και προεκλογικά.
Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου έπειτα από μία σειρά μαθημάτων που λαμβάνουν θα μπορούν να πάρουν από την ηλικία των 15 ετών την πιστοποίηση.
Η θέσπιση του κρατικού πιστοποιητικού Πληροφορικής δίνει λύση και σε μία σημαντική παράβλεψη της προηγούμενης ηγεσίας, η οποία αν και είχε προχωρήσει στην πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος Υποστήριξη Πιστοποίησης για το κρατικό πιστοποιητικό Πληροφορικής, που προέβλεπε τη διδασκαλία και την προετοιμασία των μαθητών, δεν θέσπισε το πιστοποιητικό, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μείνουν «στον αέρα».
Στο νομοσχέδιο προβλέπεται ειδικά για τις πρώτες εξετάσεις που θα γίνουν το 2020, η εξέταση των μαθητών που πέρσι συμμετείχαν στο πιλοτικό πρόγραμμα για τη Γ’ Γυμνασίου καθώς και για τους φετινούς μαθητές της Γ’ Γυμνασίου που θα συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Από τη μία, το υπουργείο Παιδείας δίνει τη λύση για όσους βρέθηκαν «στον αέρα» παρά το γεγονός ότι παρακολούθησαν το ειδικό πρόγραμμα και παράλληλα ανοίγει το δρόμο για την καθολική εφαρμογή της πιστοποίησης στην Πληροφορική εντός του σχολείου.
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί και για φέτος πιλοτικά, ενώ το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει να προχωρήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες και να συμβάλει στον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να επεκταθεί σύντομα σε όλα τα σχολεία.
Μεταξύ άλλων, το νομοσχέδιο προβλέπει και την απαλοιφή του θρησκεύματος και της ιθαγένειας από όλα τα αποδεικτικά και τα πιστοποιητικά σπουδών που αφορούν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με το υπουργείο Παιδείας να συμμορφώνεται με τις πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις.
Στο μεταξύ, δημοσιοποιήθηκε η υπουργική απόφαση για την εξέταση των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων τον Ιούνιο του 2020.
Αλαλούμ με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο - Πώς μπήκε και βγήκε το λουκέτο
Η απόφαση αφορά τον τρόπο εξέτασης ανά ομάδα προσανατολισμού και δεν παρουσιάζει διαφορές σε σχέση με πέρσι όσον αφορά την κατανομή των μορίων.
Σημαντική αλλαγή για φέτος είναι η αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από την ομάδα προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών Σπουδών με αυτό της Κοινωνιολογίας.
Ειδικότερα, για το μάθημα της Κοινωνιολογίας προβλέπονται δύο ομάδες θεμάτων:
1. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα στα οποία ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.
Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε μονάδες. Ειδικότερα, περιλαμβάνει: μία ερώτηση με πέντε υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 μονάδες) και δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που κάθε μία βαθμολογείται με πέντε μονάδες (2Χ5 =10 μονάδες).
Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.
2. Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης μέσω των οποίων ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι υποψήφιοι.
Το καθένα από τα δύο θέματα μπορεί να περιλαμβάνει από 2-4 ερωτήσεις και βαθμολογείται με 25 μονάδες.
Υπενθυμίζεται ότι φέτος θα δοθεί και το μάθημα των Λατινικών πανελλαδικά, για τους υποψηφίους έχουν δώσει και στο παρελθόν Πανελλαδικές.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου