Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε συνέντευξή της (ΑΠΕ) αναφέρθηκε στις ρυθμίσεις που θα ψηφιστούν τις επόμενες μέρες στη Βουλή, ενώ παράλληλα, σε ερώτηση σχετικά με τις μετεγγραφές, επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής στις 15 Σεπτεμβρίου ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο νόμο αλλά θα γίνει αυστηρή εφαρμογή του, ώστε να αποφευχθεί το «τσουνάμι» που αναμένεται να… πνίξει τα κεντρικά Ιδρύματα, μετά την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη από τον τέως υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.
Τι αλλάζει για όσους δίνουν Πανελλήνιες τον Ιούνιο του 2020:
– Κατάργηση των «πράσινων» τμημάτων: Η προηγούμενη ηγεσία είχε παρουσιάσει ένα δαιδαλώδες νέο σύστημα εισαγωγής που προέβλεπε την είσοδο σε πανεπιστημιακά τμήματα ακόμα και με το απολυτήριο λυκείου. Ο τρόπος ορισμού των «πράσινων» τμημάτων θα γινόταν βάσει ενός μίνι μηχανογραφικού με βάση το οποίο θα «προκρίνονταν» όσα τμήματα είχαν τις λιγότερες επιλογές. Το σύστημα είχε προκαλέσει σειρά αντιδράσεων, και ήδη από τον Αύγουστο η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την κατάργηση των τμημάτων «δύο ταχυτήτων» και, πλέον, προχωράει στη νομοθετική ρύθμιση για την απαλοιφή της εν λόγω πρωτοβουλίας.
– Διπλές Πανελλαδικές για τους υποψηφίους προηγούμενων ετών: Πρόκειται για ρύθμιση που παραδοσιακά ακολουθείται από κάθε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε περίπτωση αλλαγής του συστήματος. Οι υποψήφιοι προηγούμενων ετών που επιθυμούν να ξαναδώσουν εξετάσεις θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν να εξεταστούν είτε με το νέο σύστημα είτε με το προηγούμενο – αυτό που ίσχυε μέχρι το 2019. Αυτό σημαίνει πως αλλάζει η ύλη στην οποία θα κληθούν να εξεταστούν, ο τρόπος υπολογισμού μορίων (το νέο σύστημα δεν έχει συντελεστές βαρύτητας), καθώς και τα εξεταζόμενα μαθήματα, μιας και στην περίπτωση των Ανθρωπιστικών Σπουδών από φέτος τα Λατινικά αντικαθίστανται από την Κοινωνιολογία.
Αμπελόκηποι: Προσωρινά κρατούμενος ο Νίκος Ρωμανός - Τι είπε στην απολογία του
Τι άλλες αλλαγές έρχονται:
Η υπουργός Νίκη Κεραμέως, αναφερόμενη στις υπόλοιπες αλλαγές που έρχονται με τις διατάξεις που θα κατατεθούν στη Βουλή, σημείωσε:
– «Αλλαγή του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του δημοτικού σχολείου. Σήμερα η επιλογή σημαιοφόρων πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Στο εξής τη σημαία θα κρατά ο μαθητής που έχει τη μεγαλύτερη επίδοση, καθώς θέλουμε να επιβραβεύσουμε την προσπάθεια έναντι της τύχης και να δώσουμε ένα μήνυμα στους μαθητές να επιδιώκουν να ξεπερνούν διαρκώς τους ίδιους τους τους εαυτούς».
– «Ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, της ελευθερίας τους, του ρόλου τους. Η προηγούμενη κυβέρνηση εξάντλησε την ιδεοληψία της σε αυτές τις νησίδες αριστείας του δημόσιου σχολείου, και ξεκινάμε ήδη την αποκατάσταση και ενίσχυσή τους».
– «Επείγουσα απελευθέρωση των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν πιο άμεσα στις σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών».
– «Επαναφορά της δυνατότητας να αναγνωριστεί η επαγγελματική ισοδυναμία τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών-μελών της Ε.Ε. και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, η διατήρηση της δυνατότητας αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει».
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα αποτελέσματα της πρόσφατης επίσκεψης της υπουργού στην Αμερική. Σύμφωνα με τα όσα είπε η κ. Κεραμέως, δρομολογείται ένα πρόγραμμα επισκέψεων Ελλήνων στελεχών εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, και σε συνεργασία με το Διεθνές Ινστιτούτο για την Εκπαίδευση (ΙΙΕ) σχεδιάζεται επίσκεψη αντιπροσωπείας αμερικανικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα κατά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, με στόχο τη σύναψη συνεργασιών με ελληνικά πανεπιστήμια.
Από την έντυπη έκδοση