Το άτυχο κορίτσι σκοτώθηκε το βράδυ της 30ης Αυγούστου, όταν ενώ διασκέδαζε με φίλους της στο λούνα παρκ στον Αλμυρό, εκτινάχθηκε, έπεσε στη μεταλλική βάση άλλου παιχνιδιού και τραυματίστηκε θανάσιμα. Η ισχύς του «χαλιού» του λούνα παρκ ήταν της τάξης των 123 ίππων και όχι των 15 που ήταν δηλωμένο στην αρχή, δηλαδή ήταν οχτώ φορές μεγαλύτερη, αναφέρει η πραγματογνωμοσύνη, σύμφωνα με την ιστοσελίδα magnesianews.
Με βάση αυτά τα ευρήματα, η άδεια για το παιχνίδι του λούνα παρκ έπρεπε να είχε δοθεί από το υπουργείο Ανάπτυξης (γ.γ. Βιομηχανίας) και όχι από τον δήμο Αλμυρού. Ηδη, η Εισαγγελία Πρωτοδικών Βόλου έστειλε επιστολή στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, προκειμένου να προλάβει τυχόν ανάλογα τραγικά συμβάντα. Η επιστολή έχει αποδέκτη όλους τους δήμους των τεσσάρων νομών και αφορά την ασφαλή λειτουργία και το καθεστώς αδειοδότησης των λούνα παρκ, που περιοδεύουν σε εμποροπανηγύρεις τα καλοκαίρια.
Η 14χρονη εκτινάχθηκε 11 μέτρα από το παιχνίδι του λούνα παρκ
Την επιστολή υπογράφει η αντιεισαγγελέας Πρωτοδικών Βόλου, που ζήτησε προκαταρκτική έρευνα για το τραγικό δυστύχημα. Σε αυτή αναφέρεται ότι αποστέλλεται με αφορμή τον θανάσιμο τραυματισμό της ανήλικης στο λούνα παρκ, η οποία κατά τη διάρκεια περιστροφών του «χαλιού» εκτινάχτηκε σε απόσταση περίπου 11 μέτρων, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό της.
Μαρκόπουλο: Βίντεο ντοκουμέντο από τις κινήσεις των δραστών λίγο πριν τη δολοφονία του 5χρονου
Σύμφωνα με την αντεισαγγελέα, διαπιστώθηκε ότι η ιδιοκτήτρια του λούνα παρκ , το οποίο αποτελείτο από 16 παιδιές, είχε εφοδιαστεί με άδεια προσωρινής εγκατάστασης και λειτουργίας ψυχαγωγικής παιδιάς «Λούνα Παρκ» από τον Δήμο Αλμυρού, προσκομίζοντας βεβαίωση ιδιώτη διπλωματούχου ηλεκτρολόγου μηχανικού, ότι η συνολική ισχύς των εγκατεστημένων 16 παιδιών, είναι μικρότερη από 15 ίππους (15 HP) και επομένως ως μηχανολογική εγκατάσταση κάτω των 15 HP, δεν υποχρεούτο σε προσκόμιση άδειας του Υπουργείο Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας), κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του Α.Ν/ 207/1967, σύμφωνα με τις οποίες απαλλάσσονται της υποχρέωσης εφοδιασμού αδείας δια αποφάσεως του Υπουργείου, οι κάτοχοι βιομηχανικών ή βιοτεχνικών επιχειρήσεων που διαθέτουν μηχανολογικές εγκαταστάσεις μέχρι και 15 HP, σε όλη την Ελληνική επικράτεια (πλην της περιοχής τέως Διοικήσεων Πρωτευούσης, όπου δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 10 HP).
Τι διαπιστώθηκε από την πραγματογνωμοσύνη στο λούνα παρκ
Στην επιστολή της εισαγγελίας Βόλου αναφέρεται ότι έπειτα από τη διενέργεια ηλεκτρολογικής πραγματογνωμοσύνης από διπλωματούχο ηλεκτρολόγο μηχανικό, διαπιστώθηκε ότι η ισχύς και μόνον του συγκεκριμένου εγκατεστημένου ηλεκτροκίνητου περιστρεφόμενου παιγνίου («χαλί»), ανέρχεται σε 92,3 kW, ήτοι σε 92,3/0,75=123,06 HP, ενώ εκτιμάται ότι πολλά από τα υπόλοιπα παίγνια του εκ λόγω λούνα παρκ, όπως το σύστημα μεγάλης παλινδρομικής αιώρας («καράβι») ή το ηλεκτροκίνητο περιστρεφόμενο παίγνιο («ταψί»), είναι μεγαλύτερης ισχύος από 15 HP.
«Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα προαναφερόμενα, το συγκεκριμένο λούνα παρκ αποτελεί μηχανολογική εγκατάσταση, υπερβαίνουσα συνολικά τους 15 HP και για το λόγο αυτό, όφειλε να έχει εφοδιαστεί με άδεια του Υπουργείου Ανάπτυξης, κατά τις διατάξεις του άρθρου 2 του Α.Ν/ 207/1967», επισημαίνεται.
Ελεγχοι από δήμους στα λούνα παρκ
Προκειμένου να αποφευχθούν ατυχήματα σε λούνα παρκ, η αντεισαγγελέας ζητά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας να διαβιβάσει την επιστολή σε όλους τους Δήμους, στους οποίους συστήνει κάθε φορά που προτίθενται να αδειοδοτήσουν εγκαταστάσεις λούνα παρκ σε χώρους εμποροπανήγυρης, δια των Τεχνικών τους Υπηρεσιών να προβαίνουν σε ελέγχους, τόσο του συγκεκριμένου λούνα παρκ (που εξακολουθεί να δραστηριοποιείται ακόμη και σήμερα σε Δήμους της Περιφέρειας Θεσσαλίας), όσο και οποιουδήποτε λούνα παρκ αιτείται τη χορήγηση άδειας λειτουργίας, εντός των ορίων της περιφέρειάς τους.
«Πριν τη χορήγηση της σχετικής άδειας, να διαπιστώνεται από τις Τεχνικές Υπηρεσίες των ιδίων Δήμων, αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις ασφαλούς λειτουργίας του εκάστοτε λούνα παρκ (ήτοι η καταλληλότητα των κατασκευών, η ασφάλεια και η συντήρηση των ηλεκτροκίνητων παιγνίων και η τήρηση των απαιτούμενων μέτρων ασφαλείας) και να μην αρκούνται στην προσκόμιση σχετικών βεβαιώσεων από ιδιώτες μηχανικούς – εντολοδόχους του αιτούντος τη χορήγηση άδειας λειτουργίας λούνα παρκ, προκειμένου – κατά την κρίση τους – να μη χορηγείται η σχετικά άδεια σε εγκαταστάσεις λούνα παρκ που δεν πληρούν στοιχειώδεις κανόνες ασφαλείας και να αποτρέπονται, στο μέτρο των δυνατοτήτων του εκάστοτε Δήμου, η έκθεση σε κίνδυνο της σωματικής ακεραιότητας και της ίδιας της ζωής των παιδιών που ψυχαγωγούνται στους χώρους αυτούς και των ενηλίκων που τα συνοδεύουν, δημοτών τους και επισκεπτών», καταλήγει η επιστολή.