Η δημοτική αρχή προχωρά τις διαδικασίες διάλυσης της σύμβασης με τον εργολάβο, η οποία είχε υπογραφεί περίπου ένα μήνα πριν τη λήξη της θητείας της διοίκησης Μπουτάρη. Η κίνηση της προηγούμενης διοίκησης είχε προκαλέσει τότε την έντονη αντίδραση του νέου δημάρχου Κωνσταντίνου Ζέρβα, ο οποίος είχε ζητήσει να μην προχωρήσει το έργο ερήμην της νέας διοίκησης.
Η διάλυση της σύμβασης θα συζητηθεί εκτάκτως σήμερα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, μετά από εισήγηση του αντιδημάρχου Τεχνικών Έργων Μάκη Κυριζίδη, καθώς όπως σημειώνεται από τις υπηρεσίες «τυχόν καθυστέρηση λήψης απόφασης δύναται να οδηγήσει τον δήμο Θεσσαλονίκης σε δυσχερέστερη θέση αναφορικά με την τεκμαιρόμενη αποζημίωση του εργολάβου».
Το προηγούμενο διάστημα οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου είχαν επικοινωνία με τον εργολάβο για τη διακοπή του έργου, το οποίο είναι προϋπολογισμού περίπου 1,3 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από το δάνειο που έχει λάβει ο δήμος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Ο ανάδοχος αν και η σύμβαση είχε υπογραφεί στις 8 Αυγούστου δεν είχε ξεκινήσει ακόμα τις εργασίες καθώς δεν είχε ληφθεί απόφαση έγκρισης από το δημοτικό συμβούλιο για τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.
Απεργία 20 Νοεμβρίου: Ταλαιπωρία η Τετάρτη - Ποιοι απεργούν, τι θα γίνει με ΜΜΜ και σχολεία
Η διοίκηση, σύμφωνα με τον κ. Κυριζίδη, εκτιμά ότι «η υλοποίηση του έργου θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο την ήδη προβληματική κυκλοφορία των οχημάτων στο κέντρο της πόλης καθώς η μοναδική κάθοδος από την κεντρική αρτηρία της Τσιμισκή προς την οδό Μητροπόλεως, Προξένου Κορομηλά και Λεωφόρο Νίκης θα απομείνει η οδός Κομνηνών, αρκετά στενή οδός και με ένα ρεύμα κυκλοφορίας, με κίνδυνο πρόκλησης κυκλοφοριακής συμφόρησης».
Επίσης, σημειώνει ότι από την περίοδο που μελετήθηκε το εν λόγω έργο μέχρι σήμερα υπάρχει τεράστια επιδείνωση στην εικόνα των μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη, ενώ δεν είναι έτοιμη και η βασική γραμμή του μετρό, όπως είχε προβλεφθεί. «Οιαδήποτε περαιτέρω άναρχη επέμβαση και χωρίς οργανωμένο σχέδιο θα επιβάρυνε την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση στο ιστορικό κέντρο της πόλης», υπογραμμίζει ο κ. Κυριζίδης.
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση του έργου από την ΕΤΕπ τονίζεται από τη δημοτική αρχή ότι η εν λόγω πεζοδρόμηση δεν είναι αναπτυξιακού χαρακτήρα, παρά το γεγονός ότι το δάνειο λήφθηκε «με αποκλειστικό γνώμονα έργα υποδομής με αναπτυξιακό χαρακτήρα». Επιπλέον, η αποπληρωμή του ποσού, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αποπληρωμής του δανείου της ΕΤΕπ, θα λάβει χώρα τα επόμενα 30 έτη, θα επιβαρύνει τον δήμο με σημαντικές οικονομικές υποχρεώσεις για μεγάλο χρονικό διάστημα για την εκτέλεση ενός έργου που δεν έχει προτεραιότητα εκτέλεσης.
Ο εργολάβος, πάντως, μετά τη διάλυση της σύμβασης μπορεί να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια και να διεκδικήσει αποζημίωση. Σύμφωνα με τον κ. Κυριζίδη, το ύψος της αποζημίωσης, βάσει νόμου, μπορεί να αγγίξει μέχρι και το 5% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου».
Η υλοποίηση της πεζοδρόμησης της Αγ. Σοφίας, στο συγκεκριμένο τμήμα, πρόκεται να εξεταστεί από τη νέα δημοτική αρχή, «ως ένα μέρος μιας συνολικής παρέμβασης και όχι μέσα από αποσπασματικές πρωτοβουλίες που επιβαρύνουν την κυκλοφορία». «Δεν ξέρουμε εάν και πότε θα ξαναδούμε την συγκεκριμένη πεζοδρόμηση», σχολίασε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Πηγή: voria.gr