Εκεί, στα σχολεία των Κάτω Πατησίων ξεκινούν τα μαθήματα και για πολλά παιδιά που οι ρίζες τους βρίσκονται σε άλλες χώρες, άλλους πολιτισμούς, όμως ενώθηκαν στη νέα πατρίδα τους, την Ελλάδα. Σε αυτά τα παιδιά και φυσικά σε όλους τους μαθητές, απευθύνθηκε ο Προκόπης Παυλόπουλος και χειροκροτήθηκε από τους παρευρισκόμενους όταν είπε: «Είστε η ελπίδα και το μέλλον αυτού του τόπου. Ξέρω σε ποιο σχολείο βρίσκομαι και μιλώ και για εκείνα τα παιδιά που δεν είναι Έλληνες, αλλά είναι κοντά μας, είναι ένα κομμάτι από την ψυχή μας και την καρδιά μας. Αυτός ο τόπος, η Ελλάδα, όπως έχει αποδείξει μέσα στον χρόνο, είναι Χώρα της Δημοκρατίας, της πραγματικής ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης. Όλα τα παιδιά, είναι παιδιά μας».
Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας τόνισε ότι τα λόγια του δεν είναι μόνο λόγια ενός Προέδρου, αλλά κυρίως ενός πατέρα, ενός παππού και ενός δασκάλου. Ζήτησε από τους μαθητές «…να κλείνετε διαρκώς την Ελλάδα μέσα σας. Μέσα στην καρδιά σας και μέσα στην ψυχή σας. Αυτό σημαίνει πως γνώμονας της πορείας σας, για πάντα, πρέπει να είναι η Ιστορία μας και η προοπτική μας, μαζί με τις αρχές και τις αξίες που χαρακτηρίζουν την μεγαλειώδη ιστορική διαδρομή του Λαού μας και του Έθνους μας».
Διευκρίνισε, επίσης, για τα παιδιά που δεν είναι Έλληνες, ότι «… δεν τους ζητάμε να ξεχάσουν την εθνική τους ταυτότητα. Αντιθέτως, πρέπει να την σέβονται στο ακέραιο και να την υπηρετούν, πολλώ μάλλον όταν ο ελληνικός πολιτισμός έχει ως βασική του αρχή την συνύπαρξη και τον διάλογο των πολιτισμών. Όμως, τα παιδιά αυτά που ζουν μαζί μας πρέπει να βλέπουν, φυσικά με τον δικό τους τρόπο, την χώρα μας, την Ελλάδα, και σαν δική τους Χώρα. Ιδίως δε να την βλέπουν ως Χώρα που συμβολίζει, κατά την ιστορική της κληρονομιά και προοπτική, αρχές, αξίες και ιδανικά που υπερασπίζονται τον άνθρωπο, τον κάθε άνθρωπο, και τα θεμελιώδη δικαιώματά του».
ΣΤΑΣΥ: Ανασχεδιασμός και ενίσχυση δρομολογίων στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό
Μίλησε για τον ρόλο των δασκάλων οι οποίοι «… μέσα στο πλαίσιο της αποστολής τους, πρέπει να σας καθοδηγούν για να βάλετε τις βάσεις της διαμόρφωσης της προσωπικότητάς σας», αλλά και της οικογένειας «… η οποία δεν πρέπει να τα περιμένει όλα από το σχολείο. Έχει την ευθύνη να σας προστατεύει – φυσικά δίχως, σε καμία περίπτωση, να σας καταπιέζει – προκειμένου ν’ αντιμετωπίσετε πολλούς από τους κινδύνους, οι οποίοι παραμονεύουν για να γκρεμίσουν ό,τι χτίζει για εσάς το σχολείο».
Μπακογιάννης: Μάχη για να έχουν όλα τα παιδιά ίδιες ευκαιρίες
Στην τελετή αγιασμού του ίδιου σχολείου, έδωσε το «παρών» και ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. Στον χαιρετισμό του προς τους μαθητές, στάθηκε στον συμβολισμό της παρουσίας του Προέδρου της Δημοκρατίας: «Σηματοδοτεί τη βούληση όλων μας να δώσουμε τη μάχη, ώστε να έχουν όλα τα παιδιά ίδιες ευκαιρίες» είπε και πρόσθεσε: «Εμείς ως γονείς έχουμε περισσότερη αγωνία από τα παιδιά, αλλά στο τέλος της ημέρας αυτό που μετράει είναι ότι όλοι μας έχουμε ενθουσιασμό και χαρά. Το σχολείο έχει κάτι διαφορετικό, κάτι το ιδιαίτερο. Δεν μετράει πώς σε λένε, δεν μετράει από πού είσαι, από την Αθήνα ή από το Καρπενήσι. Αν οι γονείς σου μεγάλωσαν στην Ελλάδα ή σε κάποια άλλη χώρα. Αυτό που μετράει είστε εσείς, τα δικά σας “θέλω” και τα δικά σας όνειρα». Παράλληλα, ο Κ. Μπακογιάννης προχώρησε σε… συμφωνία συνεργασίας με τους μαθητές: «Ξέρουμε ότι αντιμετωπίζετε μεγάλα προβλήματα σε αυτό το σχολείο, όπως και σε πολλά σχολεία της Αθήνας για αυτό και εμείς θέλουμε να κάνουμε μία συμφωνία να συνεργαστούμε. Εμείς θα φροντίσουμε ώστε να έχετε το πιο ωραίο, το πιο καθαρό και το πιο ασφαλές σχολείο. Εσείς, να διαβάζετε και να χαμογελάτε. Αυτό είναι που θέλουμε από εσάς!»
Ο Επίσκοπος Ευρίπου, Χρυσόστομος, τέλεσε τον Αγιασμό και μετέφερε το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος Κ.κ. Ιερώνυμου, ενώ η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα ανάγνωσε τον χαιρετισμό της Υπουργού, Νίκης Κεραμέως.
Μετά το πέρας του Αγιασμού, τόσο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας όσο και ο Δήμαρχος Αθηναίων παρέμειναν για αρκετή ώρα στο χώρο του σχολείου, φωτογραφήθηκαν με παιδιά και γονείς, ενώ άκουσαν τους προβληματισμούς τους για όλα τα θέματα που αφορούν τη σωστή λειτουργία του συγκροτήματος και των τεσσάρων σχολείων που στεγάζει.