Η δημοφιλία αυτή, όπως τονίζεται, ανατροφοδοτείται από την προβολή του νησιού μέσα από τα social media, που αναρτούν συνεχώς ειδυλλιακές φωτογραφίες από τη Σαντορίνη. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι η ετικέτα #santorini εμφανίζεται σε 5.119.277 θέσεις στο Instagram. Τα τελευταία πέντε χρόνια ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στη Σαντορίνη αυξήθηκε κατά 66%, όπως επισημαίνεται.
Ο κ.Ανδρεάδης στο σχόλιό του αναφέρει:«Θυμίζω ο ΣΕΤΕ έχει επισημάνει: Άμεση επιβολή τέλους ανά αποβιβαζόμενο επισκέπτη κρουαζιεροπλοίου υπέρ υποδομών. Φρένο σε άναρχη υπέρ- δόμηση. Συμμετρική φορολόγηση σε μισθώσεις Airbnb. Χωρίς σχεδιασμό 10ετίας & crisis management η Σαντορίνη νομοτελειακά θα καταρρεύσει».
Η Σαντορίνη, μαζί με τη Ρόδο, μετέχουν στο πιλοτικό πρόγραμμα διαχείρισης προορισμών, που αναπτύσσεται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ, Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο, οπότε θα έχουμε και μια συνολική πρόταση για το τουριστικό μέλλον της Σαντορίνης.
Ποια είναι τα αποτελέσματα του τουριστικού κορεσμού
Ο «τουριστικός κορεσμός» μπορεί να μη είναι διαδεδομένη έκφραση στα ελληνικά (σ.σ. ακόμη) αλλά αν κάποιος μπει τον κόπο να πληκτρολογήσει την αγγλική λέξη «overtourism» θα βρει 310.000 αποτελέσματα και η πλειοψηφία αυτών είναι έρευνες που έχουν γίνει σε όλο τον πλανήτη για το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Σε πόλεις όπως η Βενετία, η Μπριζ και η Βαρκελώνη έχουν δημιουργηθεί και ομάδες πολιτών που συχνά-πυκνά βγαίνουν στους δρόμους και διαμαρτύρονται για την αθρόα προσέλευση τουριστών που έχουν κάνει την ζωή των μόνιμων κατοίκων μαρτύριο.
Πολλά είναι τα διεθνή συνέδρια που έχουν γίνει για το συγκεκριμένο θέμα και σε όλα γίνεται κουβέντα για τις σοβαρές συνέπειες που έχει οι υπερτουρισμός στις περιοχές.
Οι κυριότερες από αυτές είναι: α) υπερβολική επιβάρυνση των τουριστικών υποδομών, β) συμφόρηση γύρω από τα «αξιοθέατα», γ) καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος, δ) αύξηση του κινδύνου εξαπάτησης των τουριστών.
Η Κίνα είναι αυτή που έχει παίξει τον σημαντικότερο ρόλο στην υπέρμετρη αύξηση του τουρισμού στους δημοφιλείς προορισμούς. Στην αρχή του 21ου αιώνα οι κάτοικοί της έκαναν 10,5 εκατ. ταξίδια ανά τον κόσμο. Το 2017 αυτός ο αριθμός αυξήθηκε κατά 1.380%, οι Κινέζοι έκαναν δηλαδή 145 εκατομμύρια υπερατλαντικά ταξίδια.