Μία από αυτές είναι η πολυσυζητημένη αλλαγή στην Ιστορία του Λυκείου. Ενα πολυσέλιδο πρόγραμμα σπουδών για την Α’ και τη Β’ Λυκείου φέρνει ριζικές αλλαγές στο περιεχόμενο, χωρίς όμως το υπουργείο Παιδείας να έχει προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για συγγραφή νέων βιβλίων αλλά και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. Δείγματα έδειξε η πολιτική ηγεσία, άλλωστε, και στην εξεταστέα ύλη για την Γ’ Λυκείου που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα, όπου το υπουργείο Παιδείας επέλεξε το δρόμο της «κοπτορραπτικής», από τη δημιουργία πρωτογενούς υλικού.
Πάντως, οι αλλαγές, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, προβλέπεται να ξεκινήσουν για τους μαθητές που φέτος φοιτούν στη Β’ Γυμνασίου (σχολικό έτος 2020-2021), με τις εθνικές εκλογές, βέβαια, να είναι πολύ πιθανό να ανατρέψουν τα σχέδια.
Τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα σπουδών:
Α’ Λυκείου: Για πρώτη φορά οι μαθητές της Α’ Λυκείου δεν προβλέπεται να ξεκινήσουν από την Αρχαία Ιστορία, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα. Αντιθέτως, η Ιστορία ξεκινάει από το 1880, περιλαμβάνει τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, τον Ψυχρό Πόλεμο, την άνοδο του καπιταλισμού μέχρι και την πτώση του Τείχους του Βερολίνου. Είναι η πρώτη φορά που επιλέγεται η διδασκαλία τόσο πρόσφατων πολιτικών γεγονότων, καθώς μεταξύ άλλων τα προγράμματα σπουδών περιλαμβάνουν την κατάρρευση των κομμουνιστικών καθεστώτων, τον πόλεμο του Κόλπου και την εισβολή σε Ιράκ και Αφγανιστάν.
Β’ Λυκείου: Η ιστορία στη Β’ Λυκείου, σύμφωνα με τα προγράμματα σπουδών, αναμένεται να είναι διαθεματική και να μην ακολουθεί ευθυγραμμισμένη πορεία. Οι μαθητές δεν θα διδάσκονται κάποια συγκεκριμένη χρονική περίοδο, αλλά διάφορα φαινόμενα και θεσμούς στην πορεία της Ιστορίας. Από την Ακρόπολη και τους πολέμους για τη θρησκεία μέχρι διάφορα κινήματα που ξεκίνησαν από τη νεολαία απαρτίζουν, μεταξύ άλλων, το νέο πρόγραμμα σπουδών.
Σε όλα αυτά, βέβαια, δεν έχει γίνει καμία κίνηση για υποστήριξή τους. Ο επικεφαλής της ομάδας που συγκροτήθηκε από το ΙΕΠ, καθηγητής Κοινωνικής Ιστορίας Πολυμέρης Βόγλης, ξεκαθαρίζει στον «Ε.Τ.» ότι ένα τέτοιο πρόγραμμα δεν μπορεί να σταθεί χωρίς τα απαραίτητα σχολικά εγχειρίδια αλλά και μια σοβαρή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. «Τα υπάρχοντα εγχειρίδια δεν μπορούν με τίποτα να υποστηρίξουν τα νέα προγράμματα. Ούτε οι καθηγητές που θα τα διδάξουν μπορούν να το κάνουν αυτό με επιμορφώσεις λίγων ημερών. Χρειάζεται μια σοβαρή επιμόρφωση», σημείωσε.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου