Δεν είναι γνωστό αν στο υπουργείο Παιδείας έχουν επιλέξει συνειδητά το δρόμο της πλήρους απορρύθμισής τους μετά την ανακοίνωση πρόωρων εκλογών και μάλιστα σε μια περίοδο που «τρέχουν» οι Πανελλαδικές, όμως οι παλινωδίες και οι άστοχοι χειρισμοί περισσεύουν τις τελευταίες μέρες. Την Πέμπτη 30 Μαΐου το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε την εξεταστέα ύλη για τη νέα Γ’ Λυκείου των μόλις 7 μαθημάτων και των 6 ωρών εβδομαδιαίως, στις 9 το βράδυ, για να την ανακαλέσει (!) το επόμενο πρωί και να επανέλθει με νέες αλλαγές το απόγευμα της Παρασκευής.
Η αναλγησία και η αδιαφορία με την οποία αντιμετωπίζονται από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας οι μαθητές της Β’ Λυκείου, που από την επόμενη χρονιά έχουν να αντιμετωπίσουν ένα «βουνό» αλλαγών στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, είναι αξιοσημείωτες.
Μάλιστα, ο υπουργός Κώστας Γαβρόγλου εμπαίζει τους μαθητές ισχυριζόμενος ότι νωρίτερα από κάθε άλλη φορά ανακοινώνει την εξεταστέα ύλη για τη Γ’ Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020, αποφεύγοντας να πει ότι για πρώτη φορά μετά από χρόνια αλλάζουν ορισμένα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και θα έπρεπε να ενημερώσει έγκαιρα τους μαθητές. Μάλιστα, προειδοποιεί προς πάσα κατεύθυνση να μη γίνει συζήτηση γύρω από το θέμα (!) γιατί θα αποπροσανατολίσει τα παιδιά.
Τι αλλάζει στην ύλη:
Σφοδρές ήταν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών όχι μόνο για την αδιανόητη κίνηση του υπουργείου να ανακαλέσει εντός λίγων ωρών την εξεταστέα ύλη λόγω λάθους, αλλά και για το περιεχόμενό της.
Χανιά: Ένταση στις φυλακές Αγιάς - Κρατούμενοι αρνούνται να επιστρέψουν στα κελιά τους
Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών έκανε λόγο για «αχταρμά» και για «ύλη που αφαιρεί και τα τελευταία ίχνη σύγχρονων θεμάτων Φυσικής». Μάλιστα κατηγόρησε το υπουργείο για «ανάσυρση ύλης από τα αζήτητα βιβλίων» και πως η προτεινόμενη και επίσημα «κάνει στάση στα 1830!».
Στα «κάγκελα» και οι μαθηματικοί, που την Πέμπτη το βράδυ είδαν άλλη ύλη από αυτή που είδαν το απόγευμα της Παρασκευής. Μέσα σ’ ένα απόγευμα κόπηκαν δύο κεφάλαια, που σύμφωνα με τους μαθηματικούς ήταν πολύ σημαντικά. Μάλιστα, τα Μαθηματικά είναι το μόνο μάθημα στο οποίο γίνεται μείωση της ύλης.
Σε απόγνωση οι υποψήφιοι του 1ου και 4ου επιστημονικού πεδίου
Φυσική, Χημεία και Βιολογία είναι τα μαθήματα που δέχονται μικρή αύξηση ύλης, η οποία σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς είναι εναρμονισμένη με την αύξηση διδασκαλίας ανά εβδομάδα στα σχολεία στις 6 ώρες. Η ύλη των Μαθηματικών μειώνεται και στα υπόλοιπα μαθήματα… το χάος.
Οι υποψήφιοι του 1ου επιστημονικού πεδίου, Ανθρωπιστικές Σπουδές, έχουν γενναία αύξηση ύλης σε όλα τα μαθήματα. Τα Αρχαία ενισχύονται και με νέο εγχειρίδιο πλέον οι μαθητές θα διδάσκονται και θα εξετάζονται και στη Φιλοσοφία.
Στην Ιστορία, η ύλη αυξάνεται σημαντικά με αρκετά κεφάλαια να προστίθενται, ενώ η Κοινωνιολογία, που είναι καινούργια προσθήκη, αντικαθιστώντας τα Λατινικά, έχει προκαλέσει «πανικό», μιας και εκτός του ότι είναι καινούργιο αντικείμενο ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, έχει αρκετά βαρύ φόρτο εξεταστέας ύλης.
Αντίστοιχα, οι υποψήφιοι του 4ου επιστημονικού πεδίου (Οικονομίας και Πληροφορικής) έχουν να αντιμετωπίσουν γερή αύξηση στα μαθήματα της Οικονομίας (ΑΟΘ) και της Πληροφορικής (ΑΕΠΠ).
Το μάθημα όμως που επηρεάζει όλα τα επιστημονικά πεδία είναι αυτό της Νεοελληνικής Γλώσσας. Είναι κοινό για όλους τους υποψηφίους και για πρώτη φορά από τον Ιούνιο του 2020 οι υποψήφιοι θα συνεξετάζονται στη Γλώσσα και τη Λογοτεχνία. Μάλιστα, οι μαθητές επιβαρύνονται με τρία επιπλέον σχολικά βιβλία, καθώς η ύλη για τη Λογοτεχνία θα προέρχεται από τα εγχειρίδια και των τριών τάξεων του Λυκείου.
Η μορφή του διαγωνίσματος θα αλλάξει και η ύλη επιβαρύνει πάνω από 100.000 υποψηφίους, που πλέον καλούνται να εξεταστούν και στη Λογοτεχνία, ενώ σημειώνεται ότι από τον Ιούνιο του 2020 καταργούνται οι συντελεστές βαρύτητας, με αποτέλεσμα κάθε μάθημα, ασχέτως κατεύθυνσης και επιστημονικού πεδίου, να μετράει το ίδιο.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου