Μόλις 24 ώρες διορία δίνουν στον υπουργό Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, ώστε να προβεί στην άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ -προκειμένου να επιστρέψουν και πάλι τα λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης- ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, οι 14 δήμαρχοι του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος και οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων της πόλης. Ειδάλλως δηλώνουν αποφασισμένοι να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
Σε ευρεία σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης στο δημαρχείο της Θεσσαλονίκης, μετά από πρόσκληση του δημάρχου, Γιάννη Μπουτάρη, αποφασίστηκε ομόφωνα να δοθεί προθεσμία μίας ημέρας στον υπουργό για την επίλυση του προβλήματος, ενώ οι φορείς αρνούνται συνάντηση με τον κ. Σπίρτζη εάν δεν λειτουργήσουν οι αστικές συγκοινωνίες.
Συγκεκριμένα, σε κοινό ανακοινωθέν υπογραμμίζονται τέσσερα σημεία:
Πρώτον, οι φορείς απαιτούν από την κυβέρνηση την εντός της ημέρας επίλυση του προβλήματος που ανέκυψε με τον ΟΑΣΘ τις τελευταίες έντεκα μέρες, με βάση το Πρακτικό Συμφιλιωτικής Διαδικασίας, το οποίο -όπως επισημαίνουν- δεν τηρήθηκε.
Δεύτερον, απαιτούν από την κυβέρνηση την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ προκειμένου να γίνει ταυτόχρονη επανέναρξη της αστικής συγκοινωνίας στο νομό Θεσσαλονίκης.
Τρίτον, γνωστοποιούν ότι θα συμμετέχουν σε οποιαδήποτε συζήτηση με τον υπουργό Μεταφορών για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη μόνο με λειτουργούσες τις αστικές συγκοινωνίες, πράγμα το οποίο είναι αποκλειστική ευθύνη του ΥΠΟΜΕΔΙ. «Η επόμενη ημέρα για τις αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη πρέπει να διασφαλίζει καλύτερες, πιο αξιοπρεπείς, οικονομικές και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες για το επιβατικό κοινό του νομού» σημειώνουν.
Τέταρτον, σε περίπτωση που έως αύριο, Τετάρτη, 28 Σεπτεμβρίου, «με ευθύνη του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ.Σπίρτζη δεν έχει γίνει επανέναρξη της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών στο νομό Θεσσαλονίκης», προειδοποιούν ότι θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη, ώστε να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι ευθύνες, με σκοπό να αποκατασταθεί άμεσα η ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών και να πάψει η ταλαιπωρία των πολιτών.
Στην ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, εκτός από τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολο Τζιτζικώστα, πήραν μέρος οι δήμαρχοι Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, Καλαμαριάς Θεοδόσης Μπακογλίδης, Βόλβης, Διαμαντής Λιάμας, Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, Πυλαίας – Χορτιάτη, Ιγνάτιος Καϊτεζίδης, Κορδελιού – Ευόσμου, Πέτρος Σούλας, Χαλκηδόνας, Γιάννης Τσουκνιδάς, Θέρμης, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, Ωραιοκάστρου, Αστέριος Γαβότσης, Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, Λαγκαδά, Γιάννης Καραγιάννης και ο αντιδήμαρχος Παύλου Μελά, Σάκης Λαζαρίδης,
Επίσης, τις θέσεις και τις προτάσεις τους εξέφρασαν οι πρόεδροι του Εργατικού Κέντρου, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, Μιχάλης Ζορπίδης, του Εμπορικού Συλλόγου, Παντελής Φιλιππίδης και του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, καθώς και ο α’ αντιπρόεδρος του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Μανώλης Βλαχογιάννης.
Από πλευράς του δήμου Θεσσαλονίκης, πέρα από το δήμαρχο, συμμετείχαν ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Παναγιώτης Αβραμόπουλος και ο εντεταλμένος δημοτικός σύμβουλος για δράσεις κυκλοφορίας, Γιώργος Δημαρέλος.
Δεν κάνουν πίσω οι εργαζόμενοι
Ανυποχώρητοι εμφανίζονται οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, οι οποίοι συνεχίζουν και την Τετάρτη την επίσχεση εργασίας, για 12η ημέρα, ενώ από την πλευρά της η διοίκηση του Οργανισμού ποντάρει στη συνάντηση που έχει προγραμματιστεί στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, την προσεχή Παρασκευή.
«Ευχής έργο είναι στη συνάντηση της προσεχούς Παρασκευής, στην οποία θα συμμετέχουν η διοίκηση του ΟΑΣΘ και στελέχη των υπουργείων Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και των Οικονομικών, να τεθούν επί τάπητος το παρόν και το μέλλον του Οργανισμού και να δοθούν οι οριστικές λύσεις», είπε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Ελλάδας, Χρήστος Στεφανίδης.
Επισήμανε ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ θα παρουσιάσει το ολοκληρωμένο σχέδιο που έχει καταρτίσει και που αφορά στην εφαρμογή νέας τιμολογιακής πολιτικής, από την 1η Ιανουαρίου του 2017, στον επαναπροσδιορισμό των δρομολογίων που εκτελούνται, αλλά και στον επαναϋπολογισμό των δαπανών του Οργανισμού, για μισθοδοσία και μετόχους.
«Θέλουμε οι επιβάτες του ΟΑΣΘ να συνεχίσουν να καταβάλλουν το πιο φθηνό εισιτήριο στην χώρα μεν, και θα το πετύχουμε, αλλά πρέπει να εξορθολογιστεί το κόστος του δε, έτσι ώστε ο Οργανισμός να συνεχίσει να λειτουργεί απρόσκοπτα», επισήμανε ο κ. Στεφανίδης.
Ανέφερε, ότι μέσα από τις επαφές εκπροσώπων φορέων της πόλης, με το γραφείο του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκύπτει, ότι τελικά αύριο θα κατατεθούν σε «ασφαλή» λογαριασμό 3 εκατομμύρια ευρώ, ώστε να πληρωθούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ, το ένα μηνιάτικο, από τα δύο που τους οφείλονται.
Αναφορικά με την προσφυγή στη Δικαιοσύνη, ο κ. Στεφανίδης υπογράμμισε: «Και σήμερα αναβλήθηκε η συνάντηση με τους νομικούς συμβούλους, αλλά θα συνεχιστεί αύριο στις 12 το μεσημέρι» και πρόσθεσε: «Είμαστε υποχρεωμένοι να βρούμε λύση και να πάψει η επίσχεση εργασίας που κοστίζει στον Οργανισμό 170.000 ευρώ ημερησίως».
Στο μεταξύ, «να σταματήσει τα ψέματα», καλεί, από την πλευρά του, τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη, ο πρόεδρος του συνδικάτου των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης, καλώντας τον να έρθει σε απευθείας επαφή μαζί τους και να μην συνομιλούν μέσω των ΜΜΕ.
Επαναλαμβάνοντας, ότι προ δέκα ημερών ο κ. Σπίρτζης είχε υποσχεθεί στους εργαζομένους την καταβολή 3 εκατ. ευρώ στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, ο κ. Τσερμενίδης είπε: «Δεν είναι σύννομη η ενέργεια αυτή και για αυτόν τον λόγο και δεν το έχει πράξει μέχρι σήμερα». «Αν νομίζει ο υπουργός ότι θα μας βάλει τα δεδουλευμένα του ενός μήνα και θα σταματήσουμε την επίσχεση εργασίας γελιέται. Αν θέλει ας το δοκιμάσει, απλώς τον ενημερώνουμε από τώρα ότι θα αποτύχει», πρόσθεσε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Τσερμενίδης κάλεσε εκ νέου τον αρμόδιο υπουργό σε ένα γόνιμο διάλογο, μέσω του οποίου θα προκύψουν οι οριστικές λύσεις για το μέλλον του ΟΑΣΘ και των εργαζομένων του, οι οποίοι όπως είπε «από τη μία βιώνουν την αβεβαιότητα και από την άλλη βλέπουν μπροστά τους μεγάλες μειώσεις στο μισθό τους».