«Η Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας αποτελεί έναυσμα για τη διεθνή προβολή της γλώσσας μας, των ιδανικών και αξιών της ελληνικής παιδείας, ιδιαίτερα στο σύγχρονο πλαίσιο των παγκόσμιων πολιτισμικών ροών και των πολυπολιτισμικών κοινωνιών, όπου η γλώσσα νοείται ταυτόχρονα ως εργαλείο μάθησης αλλά και ως μέσο αλληλεπίδρασης, επικοινωνίας και δημιουργίας», τόνισε σε χαιρετισμό της η κ. Τζούφη.
Ταυτόχρονα, συνεχάρη τους διοργανωτές, τους μαθητές και τους καθηγητές των ιταλικών και ελληνικών σχολείων για την πρωτοβουλία, τονίζοντας τη συμβολή τους στην ανάδειξη της ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας. Επίσης, υπογράμμισε πως η δράση αυτή σφυρηλατεί τους πολιτισμικούς δεσμούς μεταξύ Ελλάδας και Ιταλίας, ενισχύει τις σχέσεις καλής γειτονίας και ανταλλάσσει καλές πρακτικές με όχημα την παιδεία. Στην κατεύθυνση αυτή, η υφυπουργός, όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση, αναφέρθηκε στις συνεχείς προσπάθειες του υπουργείου Παιδείας για την ουσιαστική στήριξη και ενίσχυση της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό.
Σημειώνεται πως η υφυπουργός Παιδείας, συνοδευόμενη από τον γενικό γραμματέα Απόδημου Ελληνισμού, ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση της ελληνικής κοινότητας Νεαπόλεως και Καμπανίας, η οποία διοργάνωσε την τελετή για 4η συνεχή χρονιά, με τη συμβολή του δήμου Νάπολης και υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων, της γενικής γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, της ΚΕΔΕ, της πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Νάπολης.
Από τη μεριά του, ο Μιχάλης Κόκκινος κατά τον χαιρετισμό του για την Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας έδωσε έμφαση στην ανάγκη στήριξης της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στις όπου γης εστίες του παγκόσμιου Ελληνισμού. Σε αυτό το πλαίσιο, διαβεβαίωσε για τη σταθερή προσήλωση της γενικής γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού στη διάδοση της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού. Τέλος, επισήμανε την προσφορά της ελληνικής κοινότητας Νεάπολης και Καμπανίας, που ως πρώτη πρότεινε τη θεσμοθέτηση αυτής της ημέρας, και έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συμβολή του νυν προέδρου της κ. Κυπριανού και του πρώην, κ. Κορίνθιου.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων, οι εκπρόσωποι της ελληνικής κυβέρνησης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια σειρά από θεατρικά και μουσικά δρώμενα που προετοίμασαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από ιταλικά και ελληνικά σχολεία, ενώ πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης, ένα από τα σημαντικότερα μουσεία ελληνορωμαϊκών αρχαιοτήτων στον κόσμο, με ευρήματα από την Πομπηία και το Ερκολάνο.
Σημειώνεται πως ειδική εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας πραγματοποίησαν την Παρασκευή στην Αθήνα, η Βουλή και η γενική γραμματεία Απόδημου Ελληνισμού του υπουργείου Εξωτερικών, κατά την οποία βραβεύθηκαν μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν με τα παραμύθια τους και διακρίθηκαν στον διαγωνισμό με τίτλο «Η ελληνική γλώσσα είναι ψυχή, η ψυχή του πολιτισμού». Πρόκειται για μαθητές της Πατριαρχικής Μεγάλης του Γένους Σχολής, οι οποίοι τιμήθηκαν με το 1ο βραβείο, για μαθητές του Α’ Γυμνασίου Oakleigh Grammar της Μελβούρνης που τιμήθηκαν με το 2ο βραβείο και μαθητές της Γ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Τ.Ε.Γ Βελιγραδίου και της Γ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ιδαλίου της Κύπρου που τιμήθηκαν με το 3ο βραβείο. Χορηγός της εκδήλωσης ήταν η αεροπορική εταιρεία Aegean, που ανέλαβε τη δωρεάν μεταφορά των βραβευθέντων μαθητών.
Κατά την εκδήλωση, σύμφωνα με ανακοίνωση της Βουλής, έγινε ιδιαίτερη μνεία στην ειδική έκδοση της Βουλής των Ελλήνων. «Η Βουλή υποστηρίζει έμπρακτα την προσπάθεια του υπουργείου Εξωτερικών για την εκμάθηση, διατήρηση και διεύρυνση της γνώσης της ελληνικής γλώσσας στον απόδημο ελληνισμό, έτσι ώστε να παραμείνει ζωντανή και στις επόμενες γενιές» αναφέρει στο εισαγωγικό σημείωμα της έκδοσης ο πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης. Το βιβλίο αυτό, περιλαμβάνει τα παραμύθια που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό και έγραψαν παιδιά από την Αιθιοπία, την Αυστραλία, την Γαλλία, την Γερμανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τον Καναδά, την Κύπρο, το Λίβανο, την Ουκρανία, τη Ρουμανία, την Ρωσία, τη Σερβία και την Τουρκία. Στη συνέχεια προβλήθηκαν και οι ταινίες animation μικρού μήκους των φοιτητών του Τμήματος Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που βασίστηκαν σε τρία από τα κείμενα των παραμυθιών που συμμετείχαν στον διαγωνισμό.