Μάλιστα, στο πρόγραμμα των περιοχών που περιπολούν βρίσκονται και τα Γεράνεια Ορη που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά της Δευτέρας. Στην περιοχή της Κινέτας είναι μια διαδρομή 360 χλμ. που σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Μεγάρων προβλέπεται περιπολία δύο μηχανών στον όγκο των Γερανίων, Αλεποχώρι, Κινέτα, Μαυρολίμνη, Ψάθα, Πόρο, Γερμενό και επιστροφή.
Μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης και Συμβασιούχων Πυροσβεστών (ΠΟΠΥΣΥΠ), Κωνσταντίνος Παπαντώνης, υποστήριξε πως η συγκεκριμένη ομάδα έκανε τις δύο τελευταίες περιπολίες της το 2014 και έκτοτε οι μηχανές της είναι παροπλισμένες. Παράλληλα, επισημαίνει το έργο που θα μπορούσε να επιτελέσει αυτή η ομάδα στην πυρκαγιά της Κινέτας. «Οι μηχανές αυτές θα είχαν εντοπίσει κάτι εκείνη την ημέρα. Ακόμα όμως και η παρουσία τους σε περιπολίες είναι αποτρεπτική για τους επίδοξους εμπρηστές».
Αξιοσημείωτο είναι πως τον Σεπτέμβριο του 2017, δεδομένης και της τότε δύσκολης αντιπυρικής περιόδου που έπληξε τη χώρα, ο κ. Παπαντώνης έκανε κρούση, διά εγγράφου, στον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Προστασίας του Πολίτη, Νίκο Τόσκα, ζητώντας του να ενημερωθεί αν η κυβέρνηση επρόκειτο να ενεργοποιήσει τη συγκεκριμένη ομάδα. Δεν πήρε καμία ουσιαστική απόκριση, ενώ εντύπωση προκαλεί η απάντηση του Νίκου Τόσκα σε ερώτηση στη Βουλή, όπου υποστήριξε ότι «ουδέποτε ανεστάλη η εκπομπή των περιπολικών μοτοσικλετών της ομάδας Θησέας» και ότι μάλιστα χρησιμοποιήθηκε «όπου υπήρχε διαθεσιμότητα προσωπικού».
Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της ΠΟΠΥΣΥΠ και μέλος αυτής της ομάδας «φάντασμα», όπως έχει εξελιχθεί, Φραγκίσκος Καρπούζης, σχολίασε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής: «Ο κ. Τόσκας μας απαντάει μεν ότι ουδέποτε έχει καταργηθεί (σ.σ.: η ομάδα), αλλά δεν έχουμε δει και πουθενά πλέον μηχανές της στο δρόμο».
Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στη Ρόδο
Γνωρίζοντας εκ των έσω πώς λειτουργεί η «Θησέας», καθότι μέλος της, επισήμανε πως τώρα στις φονικές πυρκαγιές, δεν κλήθηκε ποτέ να κάνει τη δουλειά του.
Σημειώνεται πως επί της ουσίας η «Θησέας» είναι μία ομάδα «πρώτων βοηθειών», καθότι βασική αρμοδιότητά της είναι να κάνει περιπολίες σε περιοχές όπου υπάρχει εξαιρετικά υψηλός κίνδυνος για πυρκαγιά (βαθμός επικινδυνότητας 4) και να επεμβαίνει άμεσα περιορίζοντας στο μέτρο του δυνατού τη φωτιά, μέχρι να έρθει το πυροσβεστικό όχημα.
Κομβικός ο ρόλος τους
Η συγκεκριμένη ομάδα δημιουργήθηκε το 2010 με την ονομασία «Ηφαιστος». Τότε 750 εποχικοί πυροσβέστες και 100 μοτοσικλέτες 250 κυβικών έκαναν περιπολίες σε 135 τομείς, εκ των οποίων οι 60 ήταν στην Αττική και οι 75 στην περιφέρεια.
Η ομάδα τελικά υπολειτουργούσε τα επόμενα χρόνια και το 2013 επαναδραστηριοποιήθηκε με την ονομασία «Θησέας». Η εν λόγω ομάδα προβλεπόταν στο νόμο Δένδια, όμως το 2017 αδρανοποιήθηκε.
Τις 110 μηχανές στη συγκεκριμένη ομάδα της είχε δωρίσει στην Πυροσβεστική το 2010 η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Υπενθυμίζεται πως οι μοτοσικλετιστές της Π.Υ. θα περιπολούσαν κυρίως στην Αττική, τις λεγόμενες «θερμές» ώρες της ημέρας (από 11 π.μ. έως 9 μ.μ.), σε Υμηττό, Πεντέλη, Πάρνηθα.
Ο ρόλος της ομάδας ήταν κομβικός. Αντίθετα με τα πυροσβεστικά οχήματα, μπορούσε να κινηθεί γρήγορα σε δύσβατες περιοχές εκτός δρόμου και να εντοπίζει άμεσα μια νέα πυρκαγιά. Επίσης, η παρουσία της στο δάσος απέτρεπε τη δράση εμπρηστών.
Ενδεικτικό είναι πως το 2013, σύμφωνα με στοιχεία της Πυροσβεστικής, το προσωπικό της ομάδας «Θησέας» στην Αττική είχε πρώτο εντοπίσει 20 νέες πυρκαγιές και ειδοποίησε άμεσα το 199, με αποτέλεσμα την άμεση κατάσβεσή τους. Επιπλέον, στις επιχειρήσεις κατάσβεσης των πυρκαγιών σε Θρακομακεδόνες, Μαραθώνα και Μαρκόπουλο, οι δικυκλιστές της ομάδας «Θησέας» κατηύθυναν τις υδροφόρες (ειδικότερα αυτές που είχαν έρθει από Μεσολόγγι, Κοζάνη, Θεσσαλονίκη κ.α.) μέσα από αγροτικούς δρόμους ώστε να φτάσουν όσο το δυνατό πιο κοντά στην εστία της φωτιάς.
Μάλιστα πρόκειται για μία ομάδα μηδαμινού κόστους, όπως τόνισε ο κ. Παπαντώνης, καθότι για τη λειτουργία της δεν απαιτούνται επιπλέον χρήματα για καύσιμα, αφού διατίθενται από την Πυροσβεστική, ούτε προσωπικό, καθώς υπάρχουν ήδη εκπαιδευμένοι πυροσβέστες για αυτή τη δουλειά, ενώ και οι φθορές στις μοτοσικλέτες (π.χ. ελαστικά) είναι περιορισμένες.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]