Το τραγικό συμβάν σημειώθηκε ανοιχτά του λιμανιού του Γάιου. Ο πατέρας, ο οποίος σύμφωνα με τα τοπικά μέσα είναι Αγγλος που διαμένει στην Αμερική, νοίκιασε ένα ταχύπλοο μαζί με τους τρεις γιους του, 17 χρόνων ο ένας και 15 χρόνων οι άλλοι δύο. Κάτω από αδιευκρίνιστες ακόμα συνθήκες, κι ενώ βρίσκονταν σε πορεία στη θάλασσα, ο άτυχος νεαρός έπεσε από το σκάφος και χτύπησε πάνω στην προπέλα.
Ο 54χρονος πατέρας μετέφερε το γιο του στο παλιό λιμάνι Γάιου Παξών, όπου γιατρός του Κέντρου Υγείας του νησιού διαπίστωσε το θάνατο του παιδιού. Ο πατέρας του συνελήφθη και μετά την απολογία του αφέθηκε ελεύθερος.
Η Λιμενική Αρχή του νησιού και το αστυνομικό τμήμα ενημερώθηκαν για το γεγονός λίγο αργότερα και μετέβησαν άμεσα στο παλιό λιμάνι, όπου ήδη ο γιατρός είχε ολοκληρώσει τη διάγνωση. Η σορός του παιδιού μεταφέρθηκε στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Κέρκυρας για τη διενέργεια νεκροψίας – νεκροτομής.
Η υπόθεση ερευνάται από το Λιμενικό ώστε να διευκρινιστούν οι συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το περιστατικό. Δυστυχώς τα στοιχεία κάθε χρόνο για τα δυστυχήματα με ταχύπλοο είναι αποκαρδιωτικά, με τη νομοθεσία πολλές φορές να αγνοείται τόσο από τους πολίτες όσο και από όσους νοικιάζουν τα ταχύπλοα. Πάντως, στο πρόσφατο περιστατικό, και σύμφωνα με δηλώσεις του δήμαρχου του νησιού, ο πατέρας του παιδιού είχε δίπλωμα για ταχύπλοο σκάφος.
«Καμία αλλαγή στη νομοθεσία»
Κλήρωση Eurojackpot (22/11): Αυτοί είναι οι τυχεροί αριθμοί που έβγαλε η κληρωτίδα
Κάθε καλοκαίρι μια είδηση για τραυματισμό ή και θανάσιμο χτύπημα από προπέλα διεκδικεί περίοπτη θέση στην επικαιρότητα. Οι τοπικές κοινωνίες δηλώνουν ότι βρίσκονται σε σοκ και η Πολιτεία εξαγγέλλει αλλαγές στη νομοθεσία όσον αφορά τη μίσθωση σκαφών και ταχυπλόων.
Καλοκαίρι του 2018 και τίποτα ουσιαστικό δεν έχει αλλάξει. Ο Αλέξης Αστερής, ιδιοκτήτης σχολής ταχύπλοων σκαφών στη Ραφήνα, εξηγεί στον «Ε.Τ.» ποια είναι κατά την άποψή του τα σοβαρότερα κενά. «Η νομοθεσία λέει ότι ένα σκάφος πλαστικό με μηχανή 30 ίππων μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς δίπλωμα. Για το φουσκωτό η μηχανή δεν πρέπει να είναι παραπάνω από 15 ίππους. Οταν μιλάμε όμως για ένα μεταφορικό μέσο που κινείται στη θάλασσα, δεν έχει φρένα, το χρησιμοποιείς το πολύ για δύο μήνες το χρόνο, πόσο ασφαλές μπορεί να είναι να το οδηγεί κάποιος που δεν έχει εκπαιδευτεί; Για μένα πάντως όσο μικρή κι αν είναι η μηχανή, μπορεί να κάνει πολύ μεγάλη ζημιά».
Πέρσι το καλοκαίρι στην Κέρκυρα μια 25χρονη Ελβετή που οδηγούσε ταχύπλοο τραυμάτισε θανάσιμα το σύντροφό της, καθώς ο δεύτερος έπεσε στη θάλασσα και χτύπησε πάνω στην προπέλα του σκάφους. Η νεαρή συνελήφθη, όμως από την έρευνα του Λιμενικού δεν διαπιστώθηκε καμία παράβαση, καθώς η μηχανή του ταχυπλόου ήταν μικρότερη από 30 ίππους και η νομοθεσία δεν απαιτούσε δίπλωμα χειρισμού ταχυπλόου.
«Το μόνο που έχει αλλάξει μετά από όλα αυτά τα περιστατικά που καταγράφονται κάθε χρόνο είναι η διαδικασία της εκπαίδευσης. Υπάρχουν κάποια θεωρητικά μαθήματα αλλά και δύο ώρες επιπλέον στο πρακτικό κομμάτι. Αυτό που λείπει, κατά την άποψή μου, είναι η εκμάθηση διαχείρισης απροόπτων. Πώς θα συμπεριφερθεί κάποιος στην περίπτωση που κάτι συμβεί την ώρα που τρέχει με το σκάφος», εξηγεί ο κ. Αστερής.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]