Στην Ερμού μόνο αφαιρέθηκαν μέσα στο διάστημα αυτό 868 πινακίδες και 861 στην Πατριάρχου Ιωακείμ, στο Κολωνάκι.
Η Ερμού δικαιολογείται να έχει τα πρωτεία καθώς εμφανίζει υπερσυγκέντρωση πολλαπλών χρήσεων (εμπορικά καταστήματα, τουρισμός, διασκέδαση, γραφεία) ενώ σε μεγάλο τμήμα της είναι και πεζόδρομος.
Η Πατριάρχου Ιωακείμ εξασφαλίζει τη δεύτερη θέση μάλλον λόγω των καταστημάτων, των γραφείων και των χώρων αναψυχής που οδηγούν πολλούς να αφήνουν «για πέντε λεπτά» το αυτοκίνητο στο στενό οδόστρωμα. Από εκεί και κάτω αρχίζουν τα παράδοξα:
● Η Αγίου Μάρκου είναι ένας από τους μικρότερους σε μήκος πεζόδρομους της Αθήνας αλλά πάνω του αφαιρέθηκαν 556 πινακίδες, προφανώς από οχήματα που πήγαν εκεί λόγω των δεκάδων εμπορικών καταστημάτων.
● Στην Αμερικής αφαιρέθηκαν 551 ενώ στον πεζόδρομο της οδού Θεσσαλονίκης 452. Πρόκειται άλλωστε για ένα μεγάλου μήκους πεζόδρομο, παράλληλο της Ερμού και «καβάντζα» για όσους νομίζουν ότι μπορούν ανώδυνα να αφήσουν εκεί το όχημά τους στο πλαίσιο ενός περιπάτου σε Θησείο, Γκάζι και Πετράλωνα.
● Μετά την πρώτη πεντάδα, οι «φονικότεροι» σε απώλεια πινακίδων δρόμοι είναι: Σόλωνος (367), Κανάρη (320), Μητροπόλεως (203), Κειριαδών (178), Πεσμαζόγλου (176), Μιλτιάδου (167), Πλατεία Δεξαμενής (150), Χαριλάου Τρικούπη (147), Αιόλου (142), Ευαγγελιστρίας 130). Στην πρώτη δεκαπεντάδα, δηλαδή, οι έξι δρόμοι είναι πεζόδρομοι και ο ένας πλατεία.
● Πιο κάτω από τη 15η θέση, οι πινακίδες που αφαιρούνται είναι λιγότερες (55-111 σε σύνολο 180 ημερών) και αφορούν μεγαλύτερες αρτηρίες του Κέντρου (3ης Σεπτεμβρίου, Ευελπίδων, Ακαδημίας, Συγγρού, Αθ. Διάκου, Πανεπιστημίου) και μικρότερους δρόμους σε Κολωνάκι (Πλατεία Φιλ. Εταιρείας, Ξανθίππου, Γλύκωνος), Ακρόπολη (Χατζηχρήστου, Πετμεζά), Ομόνοια (Σωκράτους).
Ο Δήμος Αθηναίων δημοσιοποίησε απολογιστικά στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2016 με σκοπό να δείξει πόσα «κέρδισε» η πόλη από την επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας η οποία είχε καταργηθεί αιφνιδιαστικά το καλοκαίρι του 2013. Σύμφωνα με τα ιστορικά στοιχεία:
● Το πρώτο εξάμηνο του 2012 είχαν κοπεί συνολικά 231.000 κλήσεις για παράνομη στάθμευση και 321.000 το αντίστοιχο διάστημα του 2013 όταν το προσωπικό της ήταν 1.134 άτομα. Η υπηρεσία ξαναλειτούργησε το 2015 και το 2016 (α’ εξ.) κόπηκαν 259.000 κλήσεις, αν και το προσωπικό ήταν μειωμένο στα 390 άτομα.
Πάτρα: Πλημμύρισε το προαύλιο σχολείου λόγω της κακοκαιρίας Alexandros - Εγκλωβίστηκαν οι μαθητες
● Αγνωστο είναι, βέβαια, πόσο αποδοτική θα είναι οικονομικά αυτή η δράση για τον δήμο. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2013 ήταν περίπου 1 στους 5 ή 20% το ποσοστό των παραβατών που πλήρωνε τις κλήσεις όταν δεν υπήρχε αφαίρεση πινακίδων.
● Σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, οι περισσότερες (πάνω από 200.000) από τις κλήσεις κόπηκαν στις περιοχές της ελεγχόμενης στάθμευσης. Το 55% των κλήσεων αφορούσε οχήματα που δεν είχαν καταβάλει το τέλος στάθμευσης, το 25% στάθμευση σε θέσεις μονίμων κατοίκων και το 3% σε υπέρβαση του χρονικού ορίου στάθμευσης. Αυτό έχει ανάλογο όφελος και για τα ταμεία του Δήμου Αθηναίων, αφού κατά το πρώτο εξάμηνο έχουν πουληθεί κάρτες στάθμευσης αξίας 1,3 εκατομμυρίου ευρώ.
● Στις υπόλοιπες περιοχές κόπηκαν περισσότερες από 57.000 κλήσεις, εκ των οποίων το 55% αφορούσε αντικοινωνική στάθμευση σε πλατείες, πεζόδρομους, πεζοδρόμια και ράμπες διευκόλυνσης στην πρόσβαση ατόμων με κινητικά προβλήματα.
● Η αποδοτικότητα δεν ήταν ίδια όλους τους μήνες. Οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν τον περασμένο Ιανουάριο ήταν 9.984, τον Φεβρουάριο 9.930, τον Μάρτιο 12.077, τον Απρίλιο 8.620, τον Μάιο 8.559 και τον Ιούνιο 9.075. Στον τομέα της ελεγχόμενης στάθμευσης, τον Ιανουάριο βεβαιώθηκαν 25.951 παραβάσεις, τον Φεβρουάριο 30.962, τον Μάρτιο 36.523, τον Απρίλιο 35.431, τον Μάιο 33.195 και τον Ιούνιο 32.761 παραβάσεις.
● 6.080 ήταν ο συνολικός αριθμός των πινακίδων κυκλοφορίας που αφαιρέθηκαν και ήταν τον Ιανουάριο 842, τον Φεβρουάριο 1.152, τον Μάρτιο 1.248, τον Απρίλιο 1.298, τον Μάιο 1.324 και τον Ιούνιο 1.016. Το 62% των περιπτώσεων αφαίρεσης πινακίδων αφορούσε οχήματα που είχαν σταθμεύσει σε σημεία όπου απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση και το 34% σε παράνομη στάθμευση σε πεζόδρομους.
● Μικρή σε πλήθος εμφανίζεται ως τώρα η σοδειά στα οχήματα που πέφτουν θύματα «δαγκάνας» (τροχοσφιγκτήρα). Αν και υπάρχουν 18 συσκευές αυτού του είδους, καθημερινώς τοποθετούνται 2 έως 4 σε οχήματα που επιδίδονται σε αντικοινωνική στάθμευση (ράμπες ΑμεΑ, πλατείες και πεζόδρομοι) σε κεντρικές οδούς και πλατείες (Πλ. Συντάγματος, Πλ. Κλαυθμώνος, Πλ. Κοτζιά, Πλ. Περσεφόνης, Λ. Βασ. Αμαλίας).
Από ΤΟ 2012 μέχρι σήμερα
231.000 κλήσεις για παράνομη στάθμευση είχαν κοπεί συνολικά το πρώτο εξάμηνο του 2012
321.000 κόπηκαν το αντίστοιχο διάστημα του 2013 όταν το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας ήταν 1.134 άτομα
259.000 κόπηκαν τους πρώτους έξι μήνες του 2016, αν και το προσωπικό ήταν μειωμένο στα 390 άτομα
ΑΡΗΣ ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ
Aπό την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου