Η κατρακύλα… του λιανεμπορίου αντανακλάται σε μελέτη του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) που είδε το φως της δημοσιότητας μέσα στην εβδομάδα. Βάσει αυτής, ο δείκτης επιχειρηματικών προσδοκιών στο συγκεκριμένο κλάδο σημείωσε πτώση τον Ιούνιο και διαμορφώθηκε στις 100,1 μονάδες (από 107,3 τον Μάιο, πίνακας). Η πτωτική πορεία συσχετίζεται, από το Ιδρυμα, με την ήπια υποχώρηση της κατανάλωσης των νοικοκυριών, η οποία προσφάτως αποτυπώθηκε και στα σχετικά στοιχεία του ΑΕΠ, ως αποτέλεσμα των πιέσεων στο διαθέσιμο εισόδημά τους από τα νέα μέτρα άμεσης και έμμεσης φορολογίας το 2018.
Μάλιστα, με αρνητικό πρόσημο ήταν επιφορτισμένες οι προσδοκίες σε καθένα από τους επιμέρους κλάδους του λιανεμπορίου, π.χ. τρόφιμα-ποτά-καπνός, υφάσματα-ένδυση-υπόδηση, είδη οικιακού εξοπλισμού, οχήματα-ανταλλακτικά και πολυκαταστήματα.
Η αγορά, από την πλευρά της, ελπίζει να ρεφάρει από τους χαμηλούς τζίρους… ποντάροντας στην τουριστική κίνηση και στους καταναλωτές που ετοιμάζονται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Αξίζει να σημειωθεί πως κατά τις περυσινές θερινές εκπτώσεις οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις και εκείνες που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές εμφάνισαν είτε σταθερότητα είτε αύξηση του τζίρου τους έως 3%. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις με αυτοαπασχόληση που βρίσκονται σε περιφερειακές και συνοικιακές αγορές είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται από 9% έως 15% σε σύγκριση με αυτόν του 2016.
«Οι έμποροι σε μεγάλο βαθμό εναποθέτουμε τις ελπίδες μας στην τουριστική κίνηση και την “εισαγόμενη κατανάλωση” που αυτή την περίοδο εντείνεται, ωστόσο, όπως γνωρίζουμε, αυτή η βοήθεια υφίσταται, αλλά όχι για όλες τις πόλεις της χώρας και όχι για όλες τις περιοχές της Αθήνας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ).
Ο ίδιος πρόσθεσε πως οι καλοκαιρινές εκπτώσεις κυμαίνονται συνήθως σε επίπεδα λιανικών πωλήσεων της τάξης των 7 δισ. ευρώ και «εφόσον επιτευχθούν αυτοί οι αριθμοί, θα δώσουν σημαντική ανάσα στα ταμεία των εμπορικών καταστημάτων με την προϋπόθεση ότι η ένταση του τουρισμού θα αποτυπωθεί με θετικά αποτελέσματα τουριστικών εσόδων στο σύνολο του ελληνικού εμπορίου».
Μιχάλης Μητρούσης για το τροχαίο: «Είμαι τυχερός μες στην ατυχία μου»
Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της έναρξης των θερινών εκπτώσεων, η ΕΣΕΕ έθεσε στη διάθεση των Εμπορικών Συλλόγων και των Ομοσπονδιών 50.000 οικολογικές τσάντες, προκειμένου να διανεμηθούν σε επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση στους καταναλωτές την περίοδο των εκπτώσεων. Η συγκεκριμένη κίνηση εντάσσεται στα πλαίσια σχετικής πρωτοβουλίας της ΕΣΕΕ για τη μείωση της χρήσης της πλαστικής σακούλας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος που αυτή αφήνει.
Προς ενημέρωση των καταναλωτών, υπενθυμίζεται πως η αναγραφή παλιάς και νέας τιμής είναι επιβεβλημένες, ενώ συμπληρωματικά μόνο δίνεται η δυνατότητα αναγραφής ποσοστού έκπτωσης.
Ακόμη, εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από … % έως … %»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Υπογραμμίζεται πως αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων είναι ο γενικός γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης όπου διαπιστώνεται η παράβαση.
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]