Απαντώντας ουσιαστικά στον ΓΓ Ψηφιακής Πολιτικής, από τον οποίον, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, “η άδικη αυτή επίθεση ξεκίνησε”, ο ΣΕΑ επισημαίνει ότι το ΚΑΣ έχει γνωμοδοτήσει θετικά ήδη από τον Φεβρουάριο νυχτερινές λήψεις στην Ακρόπολη, όπως απαιτούσε η βασική σκηνή η οποία περιλαμβάνεται στο βιβλίο του Τζον Λε Καρέ (και στο σενάριο), πως “η σκηνή στο Σούνιο δεν περιλαμβάνεται στο βιβλίο ούτε στο σενάριο, αλλά πρόκειται για μία νέα έμπνευση του σκηνοθέτη, η οποία ως εκ τούτου δεν θέτει σε κίνδυνο το ενδεχόμενο να γίνει ή όχι γενικώς το γύρισμα του επεισοδίου στην Ελλάδα” και ότι “η εταιρεία παραγωγής ζήτησε ουσιαστικά να κλείσει ο Αρχαιολογικός Χώρος του Σουνίου για μια ολόκληρη μέρα σε μια περίοδο κατά την οποία πολλές εκατοντάδες επισκέπτες έχουν εντάξει στον προγραμματισμό τους αρκετούς μήνες πριν την επίσκεψη στον συγκεκριμένο χώρο”.
“Το γεγονός ότι η εταιρεία παραγωγής επανήλθε με νέο αίτημα για λιγότερες ώρες κινηματογράφησης που δεν θα αποκλείσουν τον αρχαιολογικό χώρο για μια ολόκληρη μέρα αποδεικνύει ότι κάτι τέτοιο ήταν εφικτό, άρα η επίθεση που γίνεται στο ΚΑΣ και την Αρχαιολογική Υπηρεσία είναι υποβολιμαία”, σημειώνει, μεταξύ άλλων, ο Σύλλογος, συμπληρώνοντας πως το αίτημα που υποβλήθηκε μόλις 15 μέρες πριν από τα γυρίσματα “δείχνει την προχειρότητα στην υποβολή του”, καθώς και “ότι, πολύ συχνά οι ξένοι παραγωγοί καταθέτουν αίτηση στο ΥΠΠΟΑ με απαράδεκτη καθυστέρηση και ενώ έχουν ήδη προγραμματίσει ακόμη και τις ημερομηνίες μετάβασης και διαμονής τους τη χώρα μας!”.
ΣΤΑΣΥ: Ανασχεδιασμός και ενίσχυση δρομολογίων στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό
Τέλος, ο ΣΕΑ, αφού “καταγγέλλει την αήθη επίθεση κυβερνητικών παραγόντων και μερίδας των ΜΜΕ, που παραλείπουν να αναφέρουν ή διαστρεβλώνουν τις πιο πάνω παραμέτρους”, καλεί αφενός την Υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου “να υπερασπιστεί το κύρος της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και του ΥΠΠΟΑ και να απόσχει από δηλώσεις που δίνουν έδαφος στους καθ’ έξιν και κατ’ επάγγελμα επικριτές του” και αφετέρου “την πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΟΑ να εξετάσει εκ νέου το νομικό πλαίσιο που διέπει την κινηματογράφηση σε αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία, για τα οποία ισχύει εκ του Συντάγματος ειδικό πλαίσιο προστασίας, και να ανοίξει διάλογο με τους θεσμικούς φορείς της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και των κινηματογραφιστών”.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]