Σύμφωνα λοιπόν με τα όσα εξήγησε στον Ελεύθερο Τύπο ο δήμαρχος της Κω, Γιώργος Κυρίτσης, τόσο οι τοπικές αρχές όσο και οι πολίτες πρόκειται να χάσουν σημαντικά έσοδα αφού τα μόνο πλοία που μπορούν να αράξουν στο λιμάνι είναι τα επιβατηγά. «Τα κρουαζιερόπλοια μας έχουν αποκλίσει από την πρώτη μέρα του σεισμού, διότι δεν μπορούν να έρθουν και να δέσουν στο λιμάνι», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Κυρίτσης.
Το οξύμωρο της υπόθεσης, ωστόσο, εντοπίζεται στο ότι ακόμα και οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της κρουαζιέρας ζητούν από την κυβέρνηση -και συγκεκριμένα από το φθινόπωρο- το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης των έργων στο λιμάνι, προκειμένου να μπορέσουν να προγραμματίσουν τα δρομολόγιά τους. Μέχρι σήμερα δεν έχουν λάβει κάποια σαφή απάντηση με αποτέλεσμα για το 2018 να έχουν προγραμματιστεί μόνο 8 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων.
Μάλιστα, όπως σημείωσε ο κ. Κυρίτσης, αναγκάστηκε να στείλει επιστολή ο ίδιος στον υπουργό Υποδομών, Χρήστο Σπίρτζη, με την οποία του ζητούσε να του «επιτραπεί» να καλύψει ο δήμος τα έξοδα αποκατάστασης.
Τι είχε, όμως, προηγηθεί και ο δήμος αναγκάστηκε να αναλάβει τα «ηνία»; Σύμφωνα με το δήμαρχο, «εμείς είχαμε καταθέσει πρόταση συνολικής αναδιαμόρφωσης όλης της λιμενικής εγκατάστασης προκειμένου να λυθεί διά παντός το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Κως στις θαλάσσιες μεταφορές. Αυτό απορρίφθηκε από το υπουργείο Υποδομών, σε αντίθεση με το υπουργείο Ναυτιλίας, το οποίο δεν ήταν αρνητικό και είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο για περαιτέρω συζήτηση».
Το ΥΠΟΜΕΔΙ απέρριψε την πρόταση, όπως εξηγεί ο κ. Κυρίτσης, γιατί θεώρησε ότι πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο έργο. Παράλληλα, ο υπουργός είχε εκφράσει ανησυχίες ότι η Αρχαιολογική Υπηρεσία δεν θα επιτρέψει να γίνει η επέκταση του λιμανιού, όπως παλαιότερα, που είχε απορρίψει αντίστοιχη προσπάθεια.
Σύμφωνα με τα όσα είπε στον Ελεύθερο Τύπο ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Ν.Δ., Κώστας Καραμανλής, «υποτίθεται ότι η κήρυξη του νησιού σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ‘”έλυνε’” τα χέρια του υπουργείου Υποδομών και της κυβέρνησης για να τρέξουν τα έργα με ευέλικτες διαδικασίες. Από τον Αύγουστο και για 8 μήνες δεν έχει πραγματοποιηθεί τίποτα, ενώ ήδη έχει ξεκινήσει η τουριστική περίοδος».
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ζήτημα της αδικαιολόγητης καθυστέρησης των έργων αποκατάστασης στο λιμάνι της Κω επεσήμανε εκ νέου ο τομεάρχης Τουρισμού της Ν.Δ., Μάνος Κόνσολας, καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών, πριν από δύο εβδομάδες.
Κεφαλλονιά
Η μελέτη, προϋπολογισμού 4,3 εκατ. ευρώ, που υπογράφηκε την Τετάρτη 21 Μαρτίου, περιλαμβάνει συνοπτικά τις παρακάτω εργασίες:
1. Αποκατάσταση του τμήματος εμπορικού προβλήτα.
2. Αποκατάσταση της επίστρωσης του τμήματος ΙΙΙ (βοτσαλωτό κρηπίδωμα, από τον εμπορικό προβλήτα μέχρι τον προβλήτα λαχαναγοράς).
3. Αποκατάσταση του τμήματος IΙ (προβλήτα λαχαναγοράς).
Χρονικό για την Κω
• Οι μεγαλύτερες ζημιές δημιουργήθηκαν στο λιμάνι, στη χερσαία ζώνη του, στο παραλιακό μέτωπο, στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία, στα σχολεία, εκ των οποίων τα τρία κρίθηκαν ακατάλληλα.
• Το λιμάνι τέθηκε, ουσιαστικά, εκτός λειτουργίας, όπως και ο χώρος προσεγγίσεων στην πύλη Σένγκεν για τα ημερόπλοια από την Τουρκία, ο χώρος της κρουαζιέρας και το κτίριο των επιβατών.
• Ο Δήμος Κω, με δικές του δαπάνες, δημιούργησε μέσα σε μία εβδομάδα νέες εγκαταστάσεις για την πύλη Σένγκεν.
• Οι εργασίες που έγιναν από το υπ. Υποδομών ήταν προσωρινού χαρακτήρα, με την κατασκευή μίας τσιμεντένιας ράμπας στο χώρο του λιμανιού, για να προσεγγίζουν τα πλοία της ακτοπλοΐας.
Μαρίνα Ξυπνητού
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]