Οι κανόνες ασφαλείας που είναι γνωστοί ως ISPS Code εφαρμόζονται στα λιμάνια για τα πλοία τα οποία διανύουν έναν συγκεκριμένο αριθμό ναυτικών μιλίων από το τελευταίο λιμάνι που διασχίζουν μέχρι το λιμάνι του τελικού τους προορισμού. Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν τα καράβια της Κρήτης, λόγω της μεγάλης απόστασης που διανύουν από τη Μήλο μέχρι της Κρήτη.
Την επόμενη εβδομάδα, ο ΟΛΠ θα κλείσει την είσοδο των Κρητικών, σπάζοντας το λιμάνι στα τρία: στις πύλες Ε1 και Ε2 όπου βρίσκεται το υπουργείο Ναυτιλίας και αναχωρούν τα πλοία για Βορειανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα, η Πύλη Ε3 και το μισό της Ε2 που αναχωρούν τα κρητικά καράβια και μετά από την Ε4 μέχρι Ε10 που αναχωρούν για Αργοσαρωνικό, Κυκλάδες, Ικαρία, Σάμο. Από την Ε10 και κάτω το λιμάνι είναι ήδη κλειστό λόγω των ήδη υπαρχόντων μέτρων ISPS που εφαρμόζονται για τα κρουαζιερόπλοια.
Τα προσωρινά έργα που γίνονται τώρα θα αφορούν κυρίως τον έλεγχο που θα διενεργηθεί την επόμενη εβδομάδα. Οριστική μορφή εκτιμούν ότι θα έχει πάρει το λιμάνι μέχρι το καλοκαίρι, με το σχέδιο που έχει εγκρίνει η Γενική Γραμματεία Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας να κάνει λόγο όχι για ολοκληρωτικό κόψιμο του λιμανιού, αλλά προβλέπει την ύπαρξη δρόμου στο πίσω μέρος της ζώνης ώστε να αποφευχθεί το κυκλοφορικό χάος στον ήδη επιβαρυμένο Πειραιά.
Σεισμός στην Αττική: Τι λένε οι σεισμολόγοι και ποια τα ενεργά ρήγματα
Η προσπάθεια για τη δημιουργία των ζωνών ασφαλείας έχει ξεκινήσει από το 2006, όταν ο δημόσιος τότε ΟΛΠ είχε καταθέσει σχέδιο να κλείσει όλο το λιμάνι και κανείς να μην εισέρχεται χωρίς εισιτήριο. Η πρόταση αυτή είχε απορροφηθεί λόγω του χάους που θα δημιουργούσε στην πόλη, όμως η υποχρέωση της χώρας μας για δημιουργία ISPS ζώνης για τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια από και προς την Κρήτη συνέχισε να υπάρχει. Η νέα διοίκηση του ΟΛΠ ανακάλυψε το κενό στο σύστημα ασφαλείας και μετά την κατάθεση και έγκριση που πήρε για το πώς θα εφαρμοστεί, τρέχει να προλάβει τις προθεσμίες.
Αναστασια Βαμβακα
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
[dynamic-sidebar id=”post-area-diabaste”]