Ηδη προετοιμάζεται στάση εργασίας την ερχόμενη Δευτέρα, ημέρα που αναμένεται να ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, ενώ «πυρετός» συνελεύσεων θα ακολουθήσει τις επόμενες εβδομάδες σε τοπικό αλλά και σε κεντρικό επίπεδο στους καθηγητές ώστε να κλιμακωθούν οι κινητοποιήσεις.
Το υπουργείο Παιδείας ξεκινάει το «πλούσιο» νομοθετικό του έργο με τη θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας του 30ώρου στα σχολεία για τους καθηγητές. Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος, μιλώντας στον «Ε.Τ.», κάνει λόγο για μέτρο που δεν προσφέρει τίποτα στη λειτουργία του σχολείου, ενώ αφήνει παράθυρο για αύξηση διδακτικού ωραρίου. «Πρόκειται για τιμωρητικό μέτρο. Τα σχολεία δεν έχουν τους χώρους να φιλοξενήσουν τόσες ώρες τους καθηγητές. Μέχρι σήμερα ίσχυε ότι ο εκπαιδευτικός έχει συγκεκριμένες ώρες που διδάσκει, στη συνέχεια εκτελεί το διοικητικό του έργο και, τέλος, αποχωρεί. Σε τι θα βοηθήσει να παραμένει στο σχολείο εφόσον δεν έχει άλλες εργασίες να ολοκληρώσει;».
Αλαλούμ με το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο - Πώς μπήκε και βγήκε το λουκέτο
Στον αντίποδα, ο υπουργός Παιδείας έχει επιχειρήσει σε όλους τους τόνους να πείσει την εκπαιδευτική κοινότητα ότι δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στο ωράριό τους και την παραμονή τους στο σχολείο, υπογραμμίζοντας ότι αυτό έχει ήδη νομοθετηθεί από νόμο του 1985. Βέβαια, οι καθηγητές διατηρούν τις επιφυλάξεις τους αναρωτώμενοι ποιο το νόημα μιας επιπλέον νομοθέτησης αν δεν κρύβει κάποια παγίδα για το μέλλον.
Αναταραχή στους εκπαιδευτικούς έχουν προκαλέσει και οι εξαγγελίες για αναμοριοδότηση σχολικών μονάδων, αλλά και η συμφωνία με τους θεσμούς που αφορά τη θέσπιση κριτηρίων για συγχωνεύσεις σχολείων. Οσον αφορά το δεύτερο, ήδη ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει φωτογραφίσει τα σχολεία που συστεγάζονται, αν και οι εκπαιδευτικοί κρίνουν ότι πολύ πιθανόν στο βωμό των συγχωνεύσεων να θυσιαστούν και μικρά σχολεία. Αλλωστε, με τη θέσπιση των κριτηρίων, όπως σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί, οι συγχωνεύσεις θα γίνονται αυτόματα.
Βέβαια, το θέμα των συγχωνεύσεων δεν αφορά μόνο τα σχολεία, καθώς η ΟΛΜΕ έχει καταγγείλει ότι με την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων προωθείται κατάργηση-συγχώνευση τμημάτων στα Λύκεια. Κι αυτό γιατί βάσει δύο Υπουργικών Αποφάσεων του 2016 και του 2017, συνδέθηκαν ο ελάχιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα (γενικής παιδείας και κατεύθυνσης) με τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων. Στη νέα πρόταση του υπουργείου Παιδείας υποβαθμίζονται 428 σχολεία, ενώ αναβαθμίζονται μόλις 75, με τους εκπαιδευτικούς να σημειώνουν ότι η νέα μοριοδότηση θα οδηγήσει σε κλειστά τμήματα.
Το ΣτΕ για τους γεωλόγους
Δεν μπορεί να βρει ησυχία το υπουργείο Παιδείας με τις αναθέσεις μαθημάτων και τις β’ και γ’ αναθέσεις καθηγητών, όπου ορίζουν διδασκαλία μαθήματος από εκπαιδευτικό με συναφές αντικείμενο. Με απόφασή του το ΣτΕ, έπειτα από προσφυγή του Συλλόγου Ελλήνων Γεωλόγων, ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας να αιτιολογήσει την ανάθεση μαθήματος σε άλλες ειδικότητες καθηγητών δίνοντας προθεσμία δύο μηνών. Σύμφωνα με το δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και ΣτΕ δρα Ηλία Κολλύρη που ανέλαβε την υπόθεση: «Αξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι η συνημμένη απόφαση είναι η τέταρτη μιας σειράς συναφών αποφάσεων που αφορούν τόσο την Πρωτοβάθμια όσο και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και με τις οποίες το δικαστήριο αποφασίζει με τον τρόπο αυτό, ώστε πλέον μπορεί να γίνει βάσιμα λόγος για σταθερή νομολογία που οφείλει το ΥΠΕΘ να λάβει σοβαρά υπ’ όψιν του για όλους τους κλάδους κατά το σχεδιασμό της ανάθεσης μαθημάτων».
ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου