Αυτό είναι το σύγχρονο προφίλ των επαγγελματιών στους οποίους επιθυμούν να αναθέσουν οι Ελληνες γονείς τη φύλαξη των παιδιών τους και το οποίο πόρρω απέχει από το αντίστοιχο του πρόσφατου παρελθόντος.
Ειδικότερα, όπως προκύπτει από έρευνα της Nannuka, η οποία βασίστηκε σε δείγμα 100.000 εγγεγραμμένων μελών της, το ποσοστό των αναζητήσεων για babysitters με πρόσθετες δεξιότητες (εικαστικές γνώσεις, γνώσεις θεατρικού παιχνιδιού, παιδαγωγικής) αυξήθηκε κατά 42% το διάστημα 2016-2017. «Στις ηλικίες των παιδιών μέχρι τα δύο έτη οι γονείς αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια να επιλέξουν βρεφονηπιοκόμους με αντίστοιχη κατάρτιση και όχι απλώς babysitters. Η επιστημονική κατάρτιση δείχνει να προτιμάται από την εμπειρική γνώση», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Στον αντίποδα, κατά 38% έχει υποχωρήσει το ποσοστό αναζητήσεων για babysitters, που αναλαμβάνουν και τις δουλειές του σπιτιού. Σύμφωνα με τη Nannuka, «οι γονείς φαίνεται να συνειδητοποιούν ότι πρόκειται για δύο αντικείμενα που δεν μπορούν να συνδυαστούν, ενώ, εάν συνδυαστούν, θα είναι εις βάρος της φροντίδας των παιδιών τους».
Άγιος Παντελεήμονας: Μαθητής βρήκε κάλυκα στην αυλή του σχολείου του
Μία πρόσθετη δεξιότητα που συχνά ζητούν οι γονείς από τους παιδαγωγούς είναι η άριστη γνώση αγγλικών (επιπέδου μητρικής), για να συνδυάζεται το παιχνίδι με τη βιωματική μάθηση της γλώσσας από την προσχολική κιόλας ηλικία. Η συγκεκριμένη τάση είναι αυξητική -κατά 13%- ακόμα και όταν η απασχόληση-φροντίδα αφορά σε παιδιά ηλικίας από δύο ετών και πάνω.
Απαραίτητο προσόν για έναν παιδαγωγό θεωρείται σήμερα η κατοχή διπλώματος ή και αυτοκινήτου. Η επίμαχη υπηρεσία αποδείχτηκε… a life-saver για τους γονείς, που αδυνατούν να προλάβουν όλες τις δραστηριότητες των παιδιών τους, ενώ εξίσου σημαντικό κριτήριο θεωρείται και η διαμονή στην ίδια ή κοντινή περιοχή με την οικογένεια.
Αυξητική τάση παρατηρείται και στην αναζήτηση ειδικών παιδαγωγών. «Με την εισαγωγή του θεσμού “της παράλληλης στήριξης” στα σχολεία και τη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των γονέων σε θέματα ειδικής αγωγής, όλο και περισσότεροι στρέφονται στον ειδικό παιδαγωγό, που θα αξιολογήσει τυχόν αναπτυξιακές ή μαθησιακές δυσκολίες στα παιδιά τους και θα σταθεί στο πλευρό τους», σημειώνεται στην έρευνα και προστίθεται: «Από χρόνο σε χρόνο η αύξηση είναι και πιο έντονη. Συγκεκριμένα, μέσα στο 2017 η ζήτηση για ειδικούς παιδαγωγούς αυξήθηκε κατά 51%».
Τέλος, μεγάλο έδαφος κερδίζει και η τάση του δασκάλου στο σπίτι για τα παιδιά του Δημοτικού. Μόνο τον τελευταίο χρόνο η ζήτηση για μελέτη αυτού του επιπέδου αυξήθηκε κατά 25%, με το μεγαλύτερο ποσοστό να αναζητά δάσκαλο μέσα στο πρώτο τρίμηνο από την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Αγγελική Βελεσιώτη
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου