Όπως είπε, η γεωστρατηγική θέση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του λιμένα έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον επενδυτικών σχημάτων από την Κίνα, τις ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ.
Τους επόμενους μήνες, ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης σκοπεύει να προχωρήσει σε διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για το εμπορικό κομμάτι του λιμανιού. Ο κ. Δούκας τόνισε ότι ως πλεονέκτημα για το λιμάνι μπορεί να λειτουργήσει η μεγάλη και ανεκμετάλλευτη έως τώρα χερσαία ζώνη του (ίσως η μεγαλύτερη από όλα τα λιμάνια της Ελλάδας) γιατί εκεί μπορεί να εξυπηρετηθούν
Εύβοια: «Περνούσα με τα λεφτά του πατέρα μου» λέει ο γιος του 66χρονου
φορτοεκφορτώσεις (όχι μόνο κοντέινερ, αλλά και χύδην) και να δημιουργηθούν υποδομές για logistics, ελεύθερη ζώνη και εμπορευματικό κέντρο.
Η ανάπτυξη του λιμανιού, τόνισε ο κ. Δούκας, «περνάει» και μέσα από την πλωτή τερματική εξέδρα για το LNG, αλλά και την αναβάθμιση του εμπορικού σιδηροδρομικού διαδρόμου που ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη και φτάνει μέχρι τη Ρουμανία.
Με μια δεύτερη διαγωνιστική διαδικασία ο Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης σχεδιάζει να χωροθετήσει μια μαρίνα στην έκταση του για να εκμεταλλευθεί τις δυνατότητες φιλοξενία και διαχείμανση μικρών και μεσαίων τουριστικών σκαφών.
«Εμείς είμαστε αποφασισμένοι, όχι μόνο ως Oργανισμός, αλλά και ο μέτοχος μας το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση και τα εποπτεύοντα υπουργεία να προχωρήσουμε γρήγορα στην ανάπτυξη του λιμένα με αυτές τις διαδικασίες, επομένως έχουμε όλες τις προϋποθέσεις και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να καθυστερήσουμε», κατέληξε ο κ. Δούκας.