Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα στελέχη του υπουργείου επιβεβαίωναν την εμπλοκή που προέκυψε, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, οι αλλαγές στη διαπραγμάτευση προέκυψαν έπειτα από νέα συνάντηση που έγινε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής.
Με το τελικό κείμενο της συμφωνίας, σύμφωνα με πληροφορίες, να μην επιβεβαιώνει απόλυτα τον υπουργό Παιδείας, υπάρχει και μια νέα προσθήκη, αυτή των συγχωνεύσεων σχολείων, από την επόμενη σχολική χρονιά.
Με αυτό τον τρόπο, παρά τις προσπάθειες του κ. Γαβρόγλου να παρουσιάσει -όπως αναφέρει και στην ανακοίνωση- ένα «αμοιβαίο κλίμα κατανόησης της σημαντικής προόδου μεταξύ κυβέρνησης και θεσμών, οι νέοι όροι που τέθηκαν αποτελούν εξίσου δύσκολες πολιτικές αποφάσεις. Σύμφωνα λοιπόν με την ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, οι μοναδικές αλλαγές που έγιναν είναι η συμμετοχή του ΑΣΕΠ στις διαδικασίες αξιολόγησης των στελεχών και ο αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης ως διδακτικής ώρας.
«Ξέχασε» τις συγχωνεύσεις
Αυτό που δεν αναφέρει όμως ο υπουργός είναι ότι στη συμφωνία υπάρχει όρος για συγχωνεύσεις σχολείων, από την επόμενη σχολική χρονιά (2018-2019). Η εν λόγω τακτική εφαρμόζεται κάθε χρονιά, ειδικά σε σχολεία με περιορισμένο αριθμό μαθητών (σ.σ. κυρίως σε αστικά κέντρα), όμως, η καταγραφή του στη συμφωνία αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο να εφαρμοστεί διευρυμένα την επόμενη χρονιά…
Κι αν στο θέμα των συγχωνεύσεων ο κ. Γαβρόγλου δεν αναφέρει καθόλου τα συμφωνηθέντα, τα τρία σημεία που διαψεύδει μέσω της ανακοίνωσής τους κρύβουν στις λεπτομέρειές τους και στον τρόπο που έχουν διατυπωθεί -σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου μια επιβεβαίωση των πρωτοσέλιδων της προηγούμενης εβδομάδας.
ΥΠΠΕΘ: «Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση διδακτικού ωραρίου και θα συνεχίσει να εφαρμόζεται ο νόμος 1566 του 1985»:
Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, στη συμφωνία αναφέρεται ξεκάθαρα ότι η παρουσία του εκπαιδευτικού στην τάξη θα πρέπει να είναι 30 ώρες. Πρακτικά δεν αλλάζει κάτι, όμως, το γεγονός ότι καταγράφεται το σαφές ωράριο (σ.σ. ενώ ήδη υπάρχει νόμος που το ορίζει) στη νέα συμφωνία αφήνει παράθυρο για μελλοντική εξειδίκευση του τρόπου που τηρείται το ωράριο των εκπαιδευτικών όσον αφορά το διδακτικό τους ωράριο σε σχέση με την παρουσία τους στο σχολείο.
ΥΠΠΕΘ: «Δεν θα υπάρξει καμία αύξηση εργασιακού χρόνου»:
Ο αποχαρακτηρισμός της ώρας σίτισης (σ.σ. για τους δασκάλους) ως διδακτική ώρα είναι μια πρώτη κίνηση από την πλευρά των θεσμών να αποσαφηνιστεί στο εβδομαδιαίο υποχρεωτικό ωράριο των εκπαιδευτικών τι εστί διδακτική ώρα και τι όχι. Μάλιστα, ο κ. Γαβρόγλου επιχειρεί να παρουσιάσει ως επιδίωξη του υπουργείου Παιδείας αυτή την αλλαγή, ξεχνώντας μάλλον ότι με δική του εγκύκλιο έκανε την ώρα του σχολικού γεύματος διδακτική, ικανοποιώντας ένα αίτημα των συνδικαλιστών.
ΥΠΠΕΘ: «Δεν θα υπάρξει ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της τάξης αλλά αυτο-αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως σύνολο»:
Σύμφωνα με πληροφορίες, το κείμενο της συμφωνίας δεν περιορίζεται μόνο στην αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης, με τη διατύπωσή του να αφήνει ανοιχτή την αξιολόγηση και των εκπαιδευτικών, παρά την κατηγορηματική στάση του υπουργού Παιδείας μέσω δηλώσεών του για κάτι τέτοιο.
Σχετικά με τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ, το πιο πιθανό είναι να συμμετέχει μέσω εκπροσώπου η ανεξάρτητη αρχή στις επιτροπές επιλογής.
Ελπίδα Οικονομίδη
[email protected]
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου