H αυτοκινητοβιομηχανία υποχρεώθηκε σε αυτή την κίνηση ύστερα από διετή έρευνα της Υπηρεσίας Ασφάλειας Εθνικών Οδών των ΗΠΑ, που διαπίστωσε ότι πάρα πολλές συγκρούσεις (αρκετές εκ των οποίων θανατηφόρες) συνέβησαν ενόσω βρισκόταν σε λειτουργία εν όλω ή εν μέρει το σύστημα αυτόματης οδήγησης.
Σύμφωνα με έγγραφα που έδωσε στη δημοσιότητα η ρυθμιστική αρχή οδικής ασφάλειας, οι βελτιώσεις που θα επιφέρει η Tesla στα οχήματά της θα αυξήσουν τις προειδοποιήσεις και τους συναγερμούς στους οδηγούς, περιορίζοντας παράλληλα το πεδίο εφαρμογής των βασικών εκδόσεων του «Αυτόματου Πιλότου».
Αυτά μόνο στην Αυστραλία: Μπήκαν στο δωμάτιό τους και βρήκαν ένα... κοάλα
Το άτυπο συμπέρασμα είναι ότι είναι αδύνατον πρακτικά ένα αυτοκίνητο να οδηγηθεί από μόνο του με ασφάλεια χωρίς ο οδηγός να βρίσκεται σε συνεχή εγρήγορση, έτοιμος να επέμβει για κάθε απρόοπτο που θα αντιμετωπίσει στο δρόμο.
Οι ειδικοί μάλιστα επισημαίνουν ότι όσες βελτιώσεις κι αν γίνουν, τα αυτοματοποιημένα συστήματα της Tesla δεν θα μπορούν από μόνα τους να εντοπίζουν έγκαιρα τα εμπόδια και να φρενάρουν.
Η ανάκληση αφορά τα μοντέλα Υ, S, 3 και Χ, που κατασκευάστηκαν στο διάστημα 5 Οκτωβρίου- 7 Δεκεμβρίου 2012 και το πρώτο αναβαθμισμένο λογισμικό άρχισε να τοποθετείται σε ορισμένα οχήματα ήδη από την Τρίτη. Στο άκουσμα της είδησης οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν αρχικά 3%, για να κλείσουν με οριακά κέρδη 1%.
Αρκετοί πάντως θεωρούν ότι η τεχνολογία του αυτόματου πιλότου δεν θα γίνει ποτέ ασφαλής και πρέπει να καταργηθεί. Ανάμεσά τους ο Ντίλον Ανγκούλο, που τραυματίστηκε σοβαρά το 2019 από Tesla που κινούταν με αυτόματο πιλότο σε αγροτικό παράδρομο αυτοκινητοδρόμου της Φλόριδα, δηλαδή σε σημείο όπου το σύστημα κανονικά δεν θα έπρεπε να λειτουργεί.
Ειδήσεις σήμερα
Ευρώπη και ΗΠΑ «φοβούνται» τα Χριστούγεννα – Μπαράζ συλλήψεων στη σκιά τρομοκρατικών χτυπημάτων
Ξυπνάτε νωρίς; Φταίει το DNA του Νεάντερταλ
Αίμα στην άσφαλτο: Έξι νεκροί μέσα σε 24 ώρες από τροχαία στην Αττική
Ιερώνυμος για γάμο Κασσελάκη: «Άσε τον καημένο κι αυτόν» [βίντεο]