Οι ερευνητές του πανεπιστημίου διοργάνωναν το «Swiftposium», αφιερωμένο στην πολιτιστική επιρροή της Τέιλορ Σουίφτ. Παρότι αρχικά θεώρησαν πως θα φιλοξενούσαν «ένα μικρό συνέδριο με 50 ερευνητές σε δύο αίθουσες η δημοσιοποίηση του γεγονότος ανέτρεψε τα πάντα.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της συντονιστικής επιτροπής του «Swiftposium» Ελοϊζ Φέιχνεϊ, όταν έγιναν αναφορές για το συνέδριο στο Rolling Stone και τον Guardian, η ζήτηση από την ακαδημαϊκή κοινότητα να λάβει μέρος δεν είχε προηγούμενο σε σύγκριση με τα όσα είχε δει μέχρι τώρα σε ένα ακαδημαϊκό συνέδριο.
Μάλιστα το συνέδριο στάθηκε ευκαιρία να αναδειχθεί η αξία της ακαδημαϊκής έρευνας, ιδιαίτερα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών, σε όλα τα πεδία της κοινότητας και του πολιτισμού. Τουλάχιστον 78 ιδρύματα υπέβαλαν περισσότερες από 400 εργασίες ακαδημαϊκών, από τις οποίες έγιναν δεκτές μόνο οι 130. Αυτές καλύπτουν 60 ακαδημαϊκά θέματα που συνδέονται με τη μουσική βιομηχανία, την ποπ κουλτούρα, το φύλο, τη λογοτεχνία, τα οικονομικά, την υγεία και άλλα.
Η ιδέα του «Swiftposium» ξεκίνησε να γεννιέται τον περασμένο Ιούλιο από ένα χιουμοριστικό tweet με μόλις μερικές δεκάδες likes. Ωστόσο όταν οι διοργανωτές ανακοίνωσαν την εκδήλωση μήνες αργότερα, έγινε viral μέσα σε μια νύχτα σε όλο τον κόσμο, σύμφωνα με το BBC.
«Έργο μας είναι να ασχολούμαστε με όλες τις πτυχές της ζωής και αυτό περιλαμβάνει οποιοδήποτε φαινόμενο μεγάλης κλίμακας» τόνισε η δρ. Τζένιφερ Μπέκετ, μέλος της συντονιστικής επιτροπής του «Swiftposium».«Η Τέιλορ Σουίφτ έχει αναδειχθεί σε πολιτιστικό σύμβολο εξαιρετικής επιρροής.
Το Swiftposium είναι ένα υβριδικό ακαδημαϊκό συνέδριο για ακαδημαϊκούς για να συμμετάσχουν σε κριτικό διάλογο σχετικά με τη δημοτικότητα της Σουίφτ και τη βαθιά επιρροή της σε μια σειρά θεμάτων» αναφέρεται στον ιστότοπο του «Swiftposium». Ωστόσο οι διοργανωτές ξέρουν πως η εκδήλωσή τους είναι ένας εύκολος στόχος για τους κριτικούς που δεν θεωρούν την καριέρα της Αμερικανίδας τραγουδίστριας άξια ακαδημαϊκής ανάλυσης.
Η Τζόρτζια Κάρολ, διδάκτωρ Κοινωνιολογίας ανέφερε στον Guardian πως πιστεύει ότι μέρος της κριτικής που ασκείται στην Τέιλορ Σουίφτ έχει τις ρίζες του στην προκατάληψη βάσει φύλου. Το φαινόμενο των πιστών θαυμαστών,, η σχέση της με κοινωνικά κινήματα όπως ο φεμινισμός και τα δικαιώματα της LGBTQ+ κοινότητας, συμπεριλαμβανομένης της επιρροής της στον πολιτικό λόγο, η διαμάχη της με τον Kanye West, ζητήματα προστασίας παραποιημένα βίντεο που μοιάζουν αληθινά, είναι ορισμένα από τα θέματα που παρουσιάστηκαν στο συνέδριο.
Ένας ακαδημαϊκός παρουσίασε πως Αυστραλοί βουλευτές χρησιμοποιούν την Τέιλορ Σουίφτ για να γίνουν δημοφιλείς. Η ακαδημαϊκός Μαντλίν Πέντλαντ βρήκε περισσότερες από 30 ομιλίες, στις οποίες παρατίθενται στίχοι τραγουδιών της Τέιλορ Σουίφτ. Η ερευνήτρια συγκεκριμένα, ανακάλυψε ότι άντρες είναι πιο πιθανό να επικαλούνται τα λόγια της τραγουδίστριας, αλλά έχουν την τάση να χρησιμοποιούν τους στίχους της για πολιτική επίθεση ή κοροϊδία, ενώ οι γυναίκες είναι πολύ πιο πιθανό να τους χρησιμοποιήσουν για να υποστηρίξουν θέματα συζήτησης.
Διδάσκεται ως μάθημα στο Χάρβαρντ
Η καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας στο Χάρβαρντ, Στέφανι Μπαρτ, εξηγεί σε κείμενό της στο «The Atlantic» γιατί επέλεξε να διδάξει ένα μάθημα με τίτλο «Η Τέιλορ Σουίφτ και ο κόσμος της» στο εξάμηνο που μόλις ξεκίνησε.
Τον περασμένο Νοέμβριο, το Χάρβαρντ ανακοίνωσε ότι το προσεχές εξάμηνο «θα διδάξω ένα μάθημα με τίτλο «Η Τέιλορ Σουίφτ και ο κόσμος της», ένα ανοιχτό πρόγραμμα διαλέξεων, εν μέρει για το έργο και την καριέρα της Σουίφτ και εν μέρει για τη λογοτεχνία (ποιήματα, μυθιστορήματα, απομνημονεύματα) που μπορεί να αγγίζουν ή να επικαλύπτουν το έργο της. Με το που έγινε γνωστή η είδηση, το mail μου γέμισε με δεκάδες αιτήσεις, μέχρι κι από μακρινά μέρη όπως η Νέα Ζηλανδία.
Οι δημοσιογράφοι ήθελαν να μάθουν αν η ίδια η Τέιλορ Σουίφτ θα επισκεφτεί το μάθημα (δεν αναμένεται κάτι τέτοιο), αν θα συμμετέχουν κάποιοι από τους πιο φανατικούς διαδικτυακούς θαυμαστές της (κάποιοι, ναι), αν το Χάρβαρντ πραγματικά το ενέκρινε (ναι, προφανώς) και, πάνω απ’ όλα, γιατί μια διάσημη millennial ποπ σταρ αξίζει αυτού του είδους τη μεταχείριση σε ένα πανεπιστήμιο παγκόσμιας κλάσης.
Κατά κάποιο τρόπο, η απάντηση είναι απλή. Αν οι ανθρωπιστικές σπουδές οφείλουν να μελετούν τον πολιτισμό και την κουλτούρα, συμπεριλαμβανόμενης και της σύγχρονης κουλτούρας, τότε θα πρέπει να αναρωτηθούμε και να διερευνήσουμε γιατί και πώς προέκυψε το φαινόμενο Swift. Αυτό θα έκανε ένας πολιτισμικός ιστορικός του μέλλοντος, εξετάζοντας πώς οι Αμερικανοί αγκάλιασαν τη Swift ως καλλιτέχνη, συζήτησαν την άνοδό της και άλλαξαν τις αντιλήψεις τους γι’ αυτήν με την πάροδο του χρόνου.
Τα πανεπιστημιακά μαθήματα των τμημάτων Αγγλικής Φιλολογίας έχουν φυσικά ως στόχο να προκαλούν την αναζήτηση και την φιλομάθεια των φοιτητών, οι οποίοι όμως επωφελούνται επίσης από τη μελέτη της τέχνης που αγαπούν ήδη.
Αυτό θα έκανε επίσης ένας πολιτισμικός ανθρωπολόγος, αποκωδικοποιώντας τις τελετουργίες γύρω από τις συναυλίες και τις κυκλοφορίες των άλμπουμ της Swift ή βρίσκοντας διαπολιτισμικά μοτίβα στον τρόπο με τον οποίο οι θαυμαστές της ανταποκρίνονται στη φωνή και το έργο της.
Θα εξετάσουμε και άλλους δημιουργούς ποπ τραγουδιών των οποίων οι δεξιότητες συμπίπτουν με αυτές της Σουίφτ – κάποιοι εκ των οποίων διάσημοι, όπως η Ντόλι Πάρτον ή ο Prince. Θα εξετάσουμε επίσης τρεις αιώνες ποίησης πάνω σε θέματα που άπτονται της θεματικής των κομματιών της. Θα επωφεληθώ, ειλικρινά, από μια τάξη γεμάτη Swifties προκειμένου να συστήσω σε εκατοντάδες μαθητές ποιήματα του Γουίλιαμ Γουόρντσγουορθ και του Αλεξάντερ Πόουπ, ανέφερε η καθηγήτρια Αγγλικής Φιλολογίας στο Χάρβαρντ, Στέφανι Μπαρτ.
Ειδήσεις σήμερα
Οικογενειακή τραγωδία: Πρώην μηχανικός της Meta σκότωσε σύζυγο και τα 4χρονα δίδυμα παιδιά τους
Όλα όσα γνωρίζουμε για το εμβόλιο για τον καρκίνο που προανήγγειλε ο Πούτιν