Στην αμερικανική αγορά κυκλοφόρησε ένας ανανάς που κοστίζει 400 δολάρια το κομμάτι (ναι, σωστά διαβάσατε) και απευθύνεται φυσικά μόνο σε παχιά βαλάντια.
Ο πανάκριβος ανανάς της ποικιλίας Rubyglow (αστραφτερό ρουμπινί, σε πιστή μετάφραση) ξεχωρίζει όντως για το εξωτικό του κόκκινο χρώμα, τη γλυκιά γεύση, το άρωμα και την ποιότητά του. Δημιουργήθηκε και καλλιεργείται στην Κόστα Ρίκα από τη μεγαλύτερη χονδρεμπορική εταιρία φρούτων και λαχανικών στον κόσμο, την Del Monte (η οποία διαθέτει μονάδα και στη Λάρισα) και διατίθεται από την καλιφορνέζικη Melissa Produce, μια από τις ακριβότερες αλυσίδες μανάβικων.
Η Del Monte χρειάστηκε περίπου δεκαπέντε χρόνια για να παράγει αυτόν τον «χρυσό» καρπό, που θεωρείται το πετράδι του στέμματος στα φρούτα πολυτελείας. Ξεκίνησε να πωλείται στις αρχές της χρονιάς στην Κίνα, σε περιορισμένο αριθμό. Στην αγορά των ΗΠΑ μπήκε πολύ πρόσφατα, περισσότερο για να μετρηθούν οι αντιδράσεις των καταναλωτών στο αντίκρισμα της αστρονομικής τιμής.
Το συγκεκριμένο προϊόν δεν συνιστά κοινωνική πρόκληση μόνο για χώρες όπως η Ελλάδα, με το κόστος βασικών προϊόντων στα ύψη και το εισόδημα των περισσότερων καταναλωτών στα τάρταρα. Ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει ο περισσότερος κόσμος και στην Αμερική, όπου οι τιμές βασικών ειδών διατροφής (συμπεριλαμβανομένων αβγών, φρούτων και λαχανικών) ανέβηκαν στα ύψη στην διάρκεια της πανδημίας, και εκατομμύρια νοικοκυριά συνεχίζουν τις περικοπές στα ψώνια τους λόγω του πληθωρισμού και της ανεργίας.
Υπάρχει ωστόσο μια μερίδα εύπορων Αμερικανών με δυνατότητα να επενδύσει σε γκουρμέ γεύσεις, πληρώνοντας όσο όσο για να ψωνίσει μήλα Honeycrisp, σταφύλια Cotton Candy, υβριδικά εσπεριδοειδή Sumo Citrus και τις περίφημες γιαπωνέζικες φράουλες κάθετης καλλιέργειας Oishii, που ξετρέλαναν τους καλοφαγάδες, όταν εμφανίστηκαν το 2018.
Απίστευτο περιστατικό σε πτήση: Μια influencer έκανε προπόνηση μέσα σε αεροπλάνο - «Η ηλίθια της χρονιάς» [βίντεο]
Αρχικά η συσκευασία με οκτώ φράουλες κόστιζε 50 δολάρια, μια τιμή καθόλου βιώσιμη για μαζική κατανάλωση. Τώρα στα περισσότερα φρουτοπωλεία έχει πέσει μέσον όρο στα 12 δολάρια. «Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν αδρά για κάτι ξεχωριστό», δήλωσε στο CNN η Σίντι βαν Ρίσγουικ, στρατηγική αναλύτρια φρέσκων προϊόντων του ομίλου μελετών Rabobank. «Υπάρχει πάντα μια μικρή αγορά για εστιατόρια υψηλότερης ποιότητας, για καλοφαγάδες ή ορισμένα διαδικτυακά κανάλια», επισημαίνει.
Οι τιμές φθάνουν στη… στρατόσφαιρα
Να σημειωθεί ότι η Del Monte πειραματίστηκε με ανανάδες και στο παρελθόν, λανσάροντας το 2020 την ποικιλία Pinkglow (ονομάστηκε έτσι λόγω της ροζ σάρκας του φρούτου). Η αρχική τιμή του ήταν 50 δολάρια, ενώ σήμερα δεν ξεπερνά τα 29, ίσως και αρκετά φθηνότερα. Ωστόσο, με το Rubyglow, η Del Monte εκτόξευσε τα φρούτα πολυτελείας στη στρατόσφαιρα, εκεί που φτάνουν μόνο οι διαστημικοί πελάτες του Μπράνσον, του Μασκ και του Μπέζος.
Η Melissa’s Produce παρήγγειλε μόλις 50 ανανάδες Rubyglow και πούλησε περίπου τους μισούς σε ένα μήνα, είπε στο CNN ο Ρόμπερτ Σούλερ, διευθυντής δημοσίων σχέσεων της εταιρίας. Μερικά τεμάχια έχουν πάει σε εστιατόρια στη Νότια Καλιφόρνια και το Λας Βέγκας, όπου τοποθετούνται σε προθήκες, όχι στο μενού- περίπου σαν μουσειακό έκθεμα!
Τα γλυκύτατα σταφύλια Cotton Candy βγήκαν το 2011 και παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλή, όπως και το Sumo Citrus. Μια δεξαμενή βιταμινών, που προήλθε από τη διασταύρωση πορτοκαλιού ναβαλίνας, φράπας (ή πομελο-φράπας) και του απλού μανταρινιού.
Ειδήσεις σήμερα
Slimane: Ο εκπρόσωπος της Γαλλίας στην φετινή Eurovision έρχεται στην Ελλάδα στο θέατρο Παλλάς
MAESTRO: Ασβεστος έρωτας και ανοιχτά τραύματα
Τελικός Conference League: Ο «απολογισμός» των μέτρων της ΕΛΑΣ – Τα καίρια επίγεια σημεία
Τελικός Conference League: Οπαδοί της Άστον Βίλα στην Αθήνα- Ποια ομάδα στήριξαν
Γαρυφαλλιά Καληφώνη: Το βίντεο με τον Χρήστο Μάστορα στο TikTok που «τρέλανε» τους φανς της
Στα κόκκινα η Ελένη Μενεγάκη! – Η αποκάλυψη μετά τη νίκη του Ολυμπιακού [βίντεο]