Τομείς που άπτονται της καθημερινότητας των πολιτών, από την καθαριότητα και την ποιότητα των δρόμων έως τις παιδικές χαρές, τις μεταφορές, τον e-ΕΦΚΑ, ακόμα και ψηφιακές υπηρεσίες όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση θα βαθμολογούνται με μοναδικό στόχο, όπως είπε ο πρωθυπουργός, να αποκτήσουμε ένα κράτος πιο αποτελεσματικό και φιλικό.
Το σημαντικότερο είναι ότι τα αποτελέσματα των ερευνών που θα διεξάγονται δύο φορές τον χρόνο θα επεξεργάζονται ομαδοποιημένα και ανώνυμα και θα αποτελούν έναν πολύτιμο οδηγό για τις δράσεις που πρέπει να αναληφθούν με στόχο τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υπηρεσιών. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ούτε αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων, ενώ τα αποτελέσματα θα είναι προσβάσιμα σε όλους τους πολίτες ενισχύοντας έτσι τη διαφάνεια.
Η συμμετοχή των πολιτών σε αυτή τη διαδικασία είναι πολύ σημαντική και κρίσιμη. Πρώτον, επειδή διασφαλίζει την αξιοπιστία της αξιολόγησης από τους ίδιους τους χρήστες και, δεύτερον, επειδή θα αποτελέσει την καλύτερη απάντηση σε όσους χρόνια τώρα λοιδορούσαν και μάχονταν την έννοια της αξιολόγησης και της λογοδοσίας.