Οπως αναφέρει ρεπορτάζ των «New York Times», συνολικά 25 παραλήπτες έλαβαν ηλεκτρονικά μηνύματα, στα οποία τους καλούσαν να συνεργαστούν με κοινωνικούς επιστήμονες της Σχολής Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Χάρβαρντ. Οι ερευνητές τούς παρακολουθούσαν επί εβδομάδες, για να καταλήξουν στους επίλεκτους πρεσβευτές, που κρίθηκαν για την ποιότητα των λεγομένων τους και το μέγεθος της επιρροής τους.
Για τους ειδικούς, η ψυχική υγεία των νέων στις ΗΠΑ χαρακτηρίζεται «ως καθοριστική κρίση δημόσιας υγείας της εποχής μας». Γι’ αυτόν τον ευάλωτο, δύσκολα προσεγγίσιμο πληθυσμό, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την κύρια πηγή πληροφόρησης. Πριν από μερικούς μήνες, οι Influencers έγιναν μέρος ενός «πειράματος» του Χάρβαρντ, στο οποίο οι επιστήμονες προσπάθησαν να προωθήσουν τεκμηριωμένο περιεχόμενο στις αναρτήσεις τους. Οι «επίλεκτοι» που κατέφθασαν την άνοιξη στο κάμπους του Χάρβαρντ έχουν συνολικά 10 εκατομμύρια ακόλουθους, ένα πολύτιμο κοινό για το Πανεπιστήμιο, που θα μπορέσει να τους παρέχει όλο το επιστημονικό και ερευνητικό υλικό για να είναι χρήσιμοι, χωρίς ψευδείς πληροφορίες.
Πολλοί ακαδημαϊκοί είναι επικριτικοί απέναντι TikTok, καθώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως έχουν διαπιστώσει οι ερευνητές, συχνά υπονομεύουν τις καθιερωμένες ιατρικές κατευθυντήριες γραμμές, προτείνοντας συχνά ριψοκίνδυνες, μη δοκιμασμένες προσεγγίσεις. Η καθηγήτρια Δημόσιας Υγείας, Κόρεϊ Μπάσχ, από το Πανεπιστήμιο Γουίλιαμ Πάτερσον, αμφιβάλλει ότι οι δημιουργοί περιεχομένου θα μπορούσαν να αποδειχθούν χρήσιμοι εταίροι για τη δημόσια υγεία. «Οσοι έχουν επιρροή έχουν σκοπό να κερδίζουν χρήματα για το περιεχόμενό τους», δήλωσε. Η Αμάντα Γιάρνελ, διευθύντρια επικοινωνίας του Chan School’s Center for Health Communication, χημικός η ίδια που στράφηκε προς τη δημοσιογραφία, δεν συμμερίζεται την άποψη, καθώς βρίσκει το Tik Tok ένα συναρπαστικό μέρος για τους επιστήμονες. Δεν θεωρεί τους δημιουργούς ως ερασιτέχνες που διψούν για κλικ, αλλά ως ανεξάρτητες εταιρίες Μέσων Ενημέρωσης που κάνουν προσεκτικές επιλογές και συνεργασίες, και μερικές φορές έχουν ως κίνητρο τον αλτρουισμό.
Συνεργασία ακόμα και με τηλεοπτικές σειρές
Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ειδικοί της δημόσιας υγείας του Χάρβαρντ προσπαθούν να προωθήσουν εκλαϊκευμένη επιστήμη. Το 1988, στο πλαίσιο μιας εκστρατείας για την πρόληψη των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, οι ερευνητές ζήτησαν από τους σεναριογράφους τηλεοπτικών προγραμμάτων υψηλής τηλεθέασης όπως το «Cheers» και το «L.A. Law» να εισάγουν την κουλτούρα του οδηγού στην παρέα που δεν θα πιει κατά την έξοδο, μια έννοια άγνωστη για εκείνη την εποχή. Η στρατηγική τους αποδείχτηκε μάλιστα ιδιαίτερα επιτυχημένη.
Ειδήσεις σήμερα
Πώς η Amazon θα απολύει με τρία βήματα τους «ανυπάκουους» υπαλλήλους της
Σε δημοπρασία το πιο ακριβό μπουκάλι ουίσκι στον κόσμο- Θα ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο ευρώ