Η παράδοση του Boeing 747 είναι μια στιγμή που ανέμεναν εδώ και καιρό οι λάτρεις των αεροσκαφών, οι οποίοι παρακολουθούσαν βήμα-βήμα την κατασκευή του τελευταίου αεροσκάφους. Η Boeing που κατασκεύασε 1.574 τζετ για περισσότερους από 100 πελάτες, τερματίζει το πρόγραμμά για τα 747, αν και το 747-8, αναμένεται να συνεχίσει να πετά για χρόνια, μεταφέροντας κυρίως εμπορεύματα, όπως αναφέρουν οι «Times».
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ των «Times», η κατασκευή του είχε στόχο να γίνει το αεροσκάφος της μεσαίας τάξης, αφού πριν από το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν αδύνατο μια μέση οικογένεια να πετάξεις από τις ΗΠΑ στην Ευρώπη σε προσιτές τιμές. Χρειάστηκαν χρόνια για να ξεκινήσει πραγματικά το πρόγραμμα και το κόστος ώθησε την Boeing στο χείλος του γκρεμού. Ωστόσο, η άφιξη το 1989 του 747-400, με νέους κινητήρες και κατασκευασμένο από ελαφρύτερα υλικά, βοήθησε τους αερομεταφορείς να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για πτήσεις στον Ειρηνικό.
Από τον Δεκέμβριο του 2022, υπάρχουν μόνο 44 επιβατικές εκδόσεις του 747 που εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται, σύμφωνα με την εταιρεία αεροπορικών αναλύσεων Cirium.
Ιστορική αναδρομή
Το αεροσκάφος λέγεται πως σχεδιάστηκε κατά την διάρκεια ενός ταξιδιού για ψάρεμα. Θέλοντας να μειώσει το κόστος μεταφέροντας περισσότερους επιβάτες ο Χουάν Τρίπε, ιδρυτής της «Pan Am», προκάλεσε τον Γουίλιαμ Αλεν, πρώην πρόεδρο της Boeing, να φτιάξει ένα αεροσκάφος ακόμη μεγαλύτερο από το (τότε μεγαλύτερο) jetliner 707. Με έως και 400 θέσεις, το 747 διπλασίασε την τυπική ικανότητα εμπορικού τζετ όταν τέθηκε σε υπηρεσία το 1970 από την Pan Am εκτελώντας την πτήση Λονδίνο-Νέα Υόρκη.
Τα επόμενα βήματα
Η Boeing, με χρηματιστηριακή αξία 125 δισεκατομμυρίων δολαρίων, είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αεροδιαστημικής στον κόσμο, συναρμολογώντας εμπορικά αεροσκάφη, στρατιωτικά αεροσκάφη, πυραύλους και διαστημική τεχνολογία.
Η τελική παράδοση του 747 εγείρει ερωτήματα σχετικά με το μέλλον του εργοταξίου κατασκευής ατράκτου της Boeing στο Έβερετ της Ουάσιγκτον, στα περίχωρα του Σιάτλ. Το 2020 ο όμιλος αποφάσισε να τερματίσει την παραγωγή του 747, καθώς άλλα τζετ με διπλό κινητήρα είχαν αναπαράγει την εμβέλεια και τη χωρητικότητά του με χαμηλότερο κόστος. Το 777X της Boeing, που πρόκειται να πάρει τη θέση του, δεν θα είναι έτοιμο για τουλάχιστον άλλα δύο χρόνια.
Μάλιστα, παρά την ημερομηνία-ορόσημo της 31ης Ιανουαρίου για το Boeing 747 εκκρεμούν ακόμη δύο παραδόσεις του αεροσκάφους. Πρόκειται, όμως, για κάτι ξεχωριστό. Τα δύο αυτά αεροπλάνα έχουν ήδη κατασκευαστεί, αφού αρχικά προορίζονταν για τη ρωσική αεροπορική εταιρεία Transaero, η οποία χρεοκόπησε το 2015. Τα δύο μελλοντικά Air Force Ones -τα αεροσκάφη της αμερικανικής προεδρίας- υποβάλλονται επί του παρόντος σε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα τροποποιήσεων προκειμένου να προετοιμαστούν για προεδρική υπηρεσία.
Ειδήσεις σήμερα
Οζι Οσμπορν: Αποσύρεται από τις περιοδείες γιατί το σώμα του είναι αδύναμο
Αυτό είναι το φύλο του μωρού που περιμένει η Ιωάννα Μαλέσκου