ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ
ΔΙΑΙΤΑ & ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Η ομορφιά ξεκινά από τη διατροφή σας – Τι πρέπει να τρώτε

Newsroom eleftherostypos.gr

Ενα ισορροπημένο διατροφολόγιο αποτελεί σύμμαχο της κάθε γυναίκας, εφόσον εφοδιάζει τον οργανισμό με καύσιμα απαραίτητα για τη λειτουργία του. Είναι γεγονός ότι κάθε όργανο ή ιστός του σώματος έχει ανάγκη από υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Στον παραπάνω κανόνα το δέρμα δεν αποτελεί εξαίρεση!

Θρεπτικά συστατικά σύμμαχοι στη λαμπερή επιδερμίδα

Βιταμίνη Α: Η προβιταμίνη Α (β-καροτένιο) ενισχύει την ελαστικότητα του δέρματος, ενώ η έλλειψή της προκαλεί ξηροδερμία και ευερεθιστότητα του δέρματος.
Πηγές: Συκώτι, σολομός, ξιφίας, καρότα, σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, κολοκυθάκια και βερίκοκα.

Βιταμίνη Ε: Εμποδίζει τον σχηματισμό ελεύθερων ριζών, καθυστερώντας έτσι τη γήρανση, καθώς και την αφυδάτωση, την ξηρότητα και τη δημιουργία ραγάδων της επιδερμίδας.
Πηγές: Σολομός, όσπρια, ελαιόλαδο, σησαμέλαιο, ξηροί καρποί.

Βιταμίνη C: Συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότητας και του κολλαγόνου της επιδερμίδας.
Πηγές: Πορτοκάλια, μανταρίνια, λεμόνια, φράουλες, πιπεριές, μπρόκολο, σπανάκι.

Σελήνιο & ψευδάργυρος: Συμβάλλουν στην υγεία της επιδερμίδας μιας και διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος, ενώ συγχρόνως μειώνουν την καταστροφική επίδραση της υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Πηγές: Γαρίδες, μύδια, χταπόδι, κοτόπουλο, κάσιους, ρύζι, καρύδια.

Σίδηρος: Η θαμπή επιδερμίδα και οι κοκκινίλες αποτελούν σημαντική ένδειξη έλλειψης σιδήρου, η οποία μπορεί να οφείλεται σε ποικίλους παράγοντες (π.χ. σε εξαντλητικό πρόγραμμα απώλειας βάρους ή στην έμμηνο ρύση, όπου χάνεται αρκετό αίμα).
Πηγές: Συκώτι, κόκκινο κρέας, σπανάκι, αποξηραμένα δαμάσκηνα, φακές.

Βιταμίνες του συμπλέγματος Β: Βοηθούν στην εξισορρόπηση του σμήγματος καθώς και στη λίπανση. Η έλλειψή τους προκαλεί άφθες, γωνιακή χειλίτιδα και σμηγματοροϊκή δερματίτιδα.
Πηγές: Ξηροί καρποί, πουλερικά, ψάρια, αβγά, λαχανικά, γιαούρτι.

Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα: Τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα συμβάλλουν στην καταπολέμηση χρόνιων δερματοπαθειών και βοηθούν στην επούλωση των φλεγμονωδών παθήσεων του δέρματος.
Πηγές: Ηλιέλαιο, σολομός, σαρδέλες, ξηροί καρποί, εμπλουτισμένες μαλακές μαργαρίνες.

Ενυδάτωση: Το νερό μεταφέρει θρεπτικά συστατικά στο δέρμα και απομακρύνει τις άχρηστες ουσίες. Το δέρμα είναι το τελευταίο όργανο στο οποίο φτάνει το νερό και αν δεν λαμβάνουμε επαρκή ποσότητα, θα είναι το πρώτο που θα αισθανθεί άμεσα τις επιπτώσεις που επιφέρει η έλλειψή του.

*Με τη συνεργασία της Μαργαρίτας Μπουλούμπαση, Διατροφολόγου, ΒSc Επιστημονικής Διευθύντριας Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Χαϊδαρίου, www.logodiatrofis.gr, www.activekids.gr, www.care24.gr.

Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις

Ειδήσεις σήμερα

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr

Προτεινόμενα για εσάς

Διατροφή & υγιή μαλλιά: Τι πρέπει να τρώτε καθημερινά

Ο ρόλος της άσκησης και της διατροφής στον καρκίνο του προστάτη

Leonidas Kallidonis

Προσοχή στο αλάτι: Νέες συστάσεις του ΠΟΥ – Τι ισχύει για πατατάκια, πίτες και γλυκά

Tinad

Ταχίνι: Ο πρωταγωνιστής της Σαρακοστής – Πόσο πρέπει να τρώτε

Αυτά τα γλυκά σας αδυνατίζουν – Θα εντυπωσιαστείτε

Κωνσταντίνα Σπυροπούλου: Πιο fit από ποτέ ετοιμάζεται για επιστροφή στην TV [φωτογραφίες]

Δίαιτα: Αδυνατίστε τρώγοντας νόστιμα – Μηνιαίο πρόγραμμα

Πεινάτε συνεχώς; Υπάρχει εξήγηση και πρέπει να την ξέρετε

Ο δεκάλογος του σωστού αδυνατίσματος μέχρι το καλοκαίρι