Με την κορυφαία ταινία της χρονιάς να μην έχει ανακοινωθεί ακόμα αλλά να είναι μάλλον ευκόλως εννοούμενη κοιτάζοντας την υπόλοιπη λίστα, ο «Guardian» έδωσε στη δημοσιότητα τις 50 καλύτερες ταινίες της χρονιάς σύμφωνα με την εκτίμηση των αρθρογράφων του. Από αυτή τη λίστα, εκτός από τη νο1 ταινία, λείπουν επίσης το «Poor things» του Γιώργου Λάνθιμου αλλά και η «Ζώνη ενδιαφέροντος» του Τζόναθαν Γκλέιζερ, καθώς και οι δύο ταινίες θα κάνουν πρεμιέρα στην Αγγλία με το νέο έτος.
Το προφανές φαβορί, που βρίσκεται στο επίκεντρο της κούρσας των Οσκαρ, θα το συναντήσετε σχετικά χαμηλά στη λίστα της βρετανικής εφημερίδας. Μιλάμε για το «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν, το οποίο έχει «κατρακυλήσει» στην 32η θέση. Αντιθέτως, το άλλο ισχυρό φαβορί, «Οι δολοφόνοι του ανθισμένου φεγγαριού» του Μάρτιν Σκορσέζε, δείχνει ότι έχει μεγάλο κοινό παγκοσμίως και καταλαμβάνει την τρίτη θέση της λίστας. Η δεύτερη καλύτερη ταινία της χρονιάς, σύμφωνα με τον «Guardian», είναι το «Tar» του Τοντ Φιλντς με την Κέιτ Μπλάνσετ στο ρόλο μιας διάσημης μαέστρου που βρίσκεται στο επίκεντρο καταγγελιών για ανάρμοστη συμπεριφορά και εκμετάλλευση της θέσης εξουσίας της.
«Mission:Impossible 8»: O Τομ Κρουζ αποκαλύπτει τον τίτλο και το πρώτο τρέιλερ της ταινίας
Στην τέταρτη θέση της λίστας συναντάμε το ντοκιμαντέρ του Μίστσλαβ Τσερνόφ, «20 Days in Mariupol», που καταγράφει την επίθεση της Ρωσίας στην ουκρανική πόλη, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει «Το αγόρι και ο ερωδιός» του κορυφαίου Χαγιάο Μιγιαζάκι, που στη χώρα μας θα κάνει πρεμιέρα την 1η Φεβρουαρίου. Στην έκτη θέση ψηφίστηκε το συναρπαστικό «Η χώρα του Θεού» του Ισλανδού Χλίνουρ Πάλμασον, ενώ στις θέσεις 7 και 8 ακολουθούν δύο σπουδαία και βραβευμένα δικαστικά δράματα, το «Saint Omer» της Αλίς Ντιόπ και η «Ανατομία μιας πτώσης» (Χρυσός Φοίνικας στις Κάννες) της Ζιστίν Τριέ.
Ενα ακόμα ντοκιμαντέρ στην πρώτη δεκάδα και συγκεκριμένα στη θέση νο9. Πρόκειται για το «Ολη η ομορφιά και η αιματοχυσία» της Λόρα Πόιτρας, που απέσπασε το Χρυσό Λέοντα στη Βενετία στο περσινό Φεστιβάλ. Και η δεκάδα κλείνει με το συγκινητικό animation «Marcel the shell with shoes on» του πρωτοεμφανιζόμενου Ντιν Φλάισερ Καμπ.
Το «Maestro» του Μπράντλεϊ Κούπερ, που έκανε πρόσφατα πρεμιέρα στη χώρα μας, βρίσκεται στη 12η θέση της λίστας του «Guardian», ενώ το «Pacifiction» με τον Μπενουά Μαζιμέλ έχει καταλάβει την 20ή θέση. Το «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ ψηφίστηκε στην 23η θέση καθώς, σε αντίθεση με άλλες χώρες, έκανε πρεμιέρα στην Αγγλία εντός του 2023, ενώ στο νο28 βρίσκεται το «May December» του Τοντ Χέινς με τη Νάταλι Πόρτμαν και την Τζούλιαν Μουρ. Οπως προαναφέραμε, το «Οπενχάιμερ» του Κρίστοφερ Νόλαν φαίνεται ότι δεν συγκίνησε ιδιαίτερα τους αρθρογράφους της εφημερίδας που το κατέταξαν στην 32η θέση της λίστας, ενώ το «Wonka» με τον Τίμοθι Σαλαμέ, που πρόσφατα έκανε πρεμιέρα στη χώρα μας, ακολουθεί στην 34η θέση. Ενα ακόμα μπλοκμπάστερ της χρονιάς που φεύγει, το «Ναπολέων» του Ρίντλεϊ Σκοτ, βρίσκεται στις χαμηλές θέσεις, και συγκεκριμένα στην 36η, ενώ δύο θέσεις πιο κάτω συναντάμε το μεσαίου μήκους γουέστερν ρομάντζο του Πέδρο Αλμοδόβαρ, με τους Ιθαν Χοκ και Πέδρο Πασκάλ, «Strange way of life».
Μετά από όλα αυτά, είναι μάλλον εύκολο να μαντέψει κανείς ποια ταινία λείπει και πρόκειται να ανακοινωθεί προσεχώς από τον «Guardian» ως η καλύτερη της χρονιάς που φεύγει. Μήπως τελικά φέτος η καλύτερη καλλιτεχνικά ταινία της χρονιάς είναι και η πιο εμπορική; Σύντομα θα έχουμε την απάντηση.
Ειδήσεις σήμερα
Έθιμα και παραδόσεις των Χριστουγέννων – Γιατί λέμε τα κάλαντα στις γιορτές