Γράφει ο Κώστας Ζαλίγκας
ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΔΡΑΣΗ ****
(GREAT FREEDOM)
ΑΥΣΤΡΙΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΣΕΜΠΑΣΤΙΑΝ ΜΑΪΖΕ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΦΡΑΝΤΣ ΡΟΓΚΟΦΣΚΙ, ΓΚΕΟΡΓΚ ΦΡΙΝΤΡΙΧ
Από το ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο κατευθείαν στις μεταπολεμικές φυλακές της Γερμανίας για δύο και τρεις δεκαετίες χωρίς ιδιαίτερα μεγάλα διαλείμματα. Γιατί; Γιατί ο Χανς είναι ομοφυλόφιλος και η νομοθεσία το θεωρεί ποινικό αδίκημα. Από το ένα κελί στο άλλο, μέχρι τα προαύλια, τα ντους, τα ραφεία και την απομόνωση, ο Χανς μοιάζει να μη λυγίζει, το πέρασμα των χρόνων δείχνει στο πρόσωπο και το σώμα του, αλλά ο ίδιος ψάχνει πάντα το φως και μοιάζει πάντα έτοιμος να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Οταν τελικά η νομοθεσία τού δώσει το απολυτήριο μετά από δεκαετίες απωλειών και στερήσεων, ποιο δρόμο θα ακολουθήσει;
Ο πάντα σπουδαίος Φραντς Ρογκόφσκι υπογράφει μια ακόμα αξιομνημόνευτη ερμηνεία που αυτή τη φορά είναι ιδιαίτερα σωματική, αφού, καθώς τα χρόνια και οι δεκαετίες περνάνε υπό κράτηση, το σώμα δεν μπορεί να μην ακολουθήσει τις επιπτώσεις του εγκλεισμού. Είναι λιπόσαρκο παιδί σχεδόν όταν τελειώνει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, ενώ όταν τελικά αποφυλακίζεται είναι ένας επίσης «τραυματισμένος» σωματικά ενήλικας. Στα ενδιάμεσα χρόνια η κατάσταση της σωματικής του υγείας είναι εύγλωττη και εύκολα μεταστρέφεται, καθώς περνάνε τα χρόνια. Δίπλα του ο Γκέοργκ Φρίντριχ, που υποδύεται τον κρατούμενο με τον οποίο θα αναπτύξει την πιο ουσιαστική σχέση, μετατρέπεται σταδιακά σε έναν «άρρωστο» άνθρωπο καταβεβλημένο από τις δεκαετίες εγκλεισμού και καταχρήσεων. Οι δυο τους εκκινούν από διαφορετικές ερμηνευτικά αφετηρίες, αλληλοσυμπληρώνονται, έχουν χημεία και τελικά συντονίζονται με κοινό παρονομαστή τη βαθιά αγάπη και το ενδιαφέρον του ενός για τον άλλο.
Πίσω από όλα αυτά βρίσκεται ο σκηνοθέτης Σεμπάστιαν Μάιζε, που με μεγάλη αυτοπεποίθηση και βεβαιότητα για το υλικό που έχει στα χέρια του υπογράφει ένα πλήρες και ολοκληρωμένο ανθρώπινο δράμα σχολιάζοντας την αδικία, το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση και τη δίψα για ελευθερία.
H «Μεγάλη απόδραση» διεκδικεί υποψηφιότητα για το Οσκαρ διεθνούς ταινίας.
ΤΟ ΣΚΑΡΙ ***
(LUZZU)
ΜΑΛΤΑ, 2021
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΑΛΕΞ ΚΑΜΙΛΕΡΙ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΤΖΕΣΜΑΡΚ ΣΙΚΛΟΥΝΑ, ΜΙΚΕΛΑ ΦΑΡΟΥΤΖΙΑ
Σε ένα ψαροχώρι της Μάλτας, ο νεαρός ψαράς Τζέσμαρκ παλεύει για τον επιούσιο και τα οικονομικά προβλήματα διογκώνονται όταν γίνεται και πατέρας. Στη διάθεσή του έχει μόνο μια μικρή βάρκα, την οποία πριν από αυτόν χρησιμοποιούσαν για ψάρεμα ο πατέρας του και ο παππούς του. Οταν δει μπροστά του το οικονομικό αδιέξοδο, θα παρατήσει τη βάρκα, που έτσι κι αλλιώς την είχε αποσύρει στη στεριά για επισκευές, και θα πιάσει δουλειά στην τοπική ιχθυαγορά, κάνοντας παράλληλα τις βρόμικες δουλειές του αφεντικού του.
Ρεαλιστικό δράμα με καλές προθέσεις, που στηλιτεύει την είσοδο της νέας εποχής που επιφέρει τον αφανισμό των μικρών και μεσαίων επαγγελματιών και επιχειρήσεων, που υπό το βάρος των μονοπωλίων και των κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ενωσης υποκύπτουν και βγαίνουν εκτός αγοράς. Οι στιγμές είναι καθοριστικές και βαρύνουσας σημασίας, αλλά οι πρωταγωνιστές του «Σκαριού», που οι περισσότεροι από αυτούς είναι ερασιτέχνες, δεν καταφέρνουν να μεταδώσουν την κρισιμότητα της κατάστασης στην οποία βρίσκονται. Μερίδιο ευθύνης σε αυτό βέβαια έχει και το ελλιπές σενάριο, που δεν εμβαθύνει ιδιαίτερα στην αγωνία των «αποκλεισμένων» για το μέλλον τους.
Moonfall: Η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού. Του Ρόλαντ Εμεριχ με τους Χάλι Μπέρι, Πάτρικ Γουίλσον
Μία μυστηριώδης δύναμη βγάζει τη Σελήνη από την τροχιά της γύρω από τη Γη και την ωθεί σε μια σειρά από συγκρούσεις. Με λίγες μόνο εβδομάδες να απομένουν έως ότου οι συνέπειες να είναι καταστροφικές για όλο τον κόσμο, η πρώην αστροναύτης της NASA, Τζο Φάουλερ, θεωρεί ότι έχει τη λύση που θα μας σώσει όλους, όμως μόνο ο παλιός συνάδελφος της αστροναύτης Μπράια Χάρπερ και ο K.C. Houseman, ένας συνωμοσιολόγoς, την πιστεύουν. Αυτοί οι τρεις ήρωες θα ξεκινήσουν ένα απίστευτο ταξίδι στο Διάστημα για να διαπιστώσουν τελικά ότι η Σελήνη δεν είναι όπως νομίζουμε ότι είναι.
Μια χαρούμενη οικογένεια 2. Κινούμενα σχέδια του Χόλγκερ Τάπε
Οταν η Μπάμπα Γιάγκα και ο Ρέινφιλντ γίνονται ο στόχος της κυνηγού τεράτων Μίλα Σταρ, τα μέλη της οικογένειας Γουίσμπον μεταμορφώνονται σε τέρατα για μία ακόμα φορά. Ετσι, ο μπαμπάς Φρανκεστάιν, η μαμά Βρικόλακας, η κόρη Μούμια και ο γιος Λυκάνθρωπος ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο για να σώσουν τους φίλους τους, να κάνουν νέες «τερατώδεις» γνωριμίες και να συνειδητοποιήσουν ότι κανείς δεν είναι τέλειος. Κι αυτό είναι εντάξει.
Ακολούθησε το eleftherostypos.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις
Ειδήσεις σήμερα
- Σία Κοσιώνη: Λιώνει μιλώντας για τον Κώστα Μπακογιάννη – «Είναι απίστευτος… Τέλειος»
- Βασίλης Χαραλαμπόπουλος: Είχαμε ένα εκρηκτικό ξεκίνημα το 2022 – Θα μπορούσαμε να είχαμε πεθάνει [βίντεο]
- Πάνος Νάτσης: Τελευταίο χειροκρότημα στον ηθοποιό – Συγκλονισμένοι συγγενείς, συνάδελφοι και φίλοι [βίντεο]
- Νίκος Κουρκούλης: «Είχα καρκίνο στο πάγκρεας και βίωσα το θαύμα» – Η ανατριχιαστική περιγραφή του
- Eurovision 2022: Η Ισπανία στέλνει σωσία της Ελένης Φουρέιρα [βίντεο]
- Θανάσης Βισκαδουράκης: Καρφώνει Μυριέλλα και Κατσαούνη – «Είναι το μεγαλύτερο φιάσκο»
- Η επί χρόνια αποτελεσματική δίαιτα της Ελένης Μενεγάκη – Την ακολουθεί κάθε φορά που «ξεφεύγει»
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, ανά πάσα στιγμή στο EleftherosTypos.gr